id
door idora Aug 29, 2016 om 20:40
Computers & telefonie

Filmpjes, van verschillende telefoons, overzetten zonder kwaliteitsvelies

Ik wil van verschillende telefoons, filmpjes verzamelen en deze overzetten en samenvoegen, zonder kwaliteitsverlies.
Met welk programma kan ik dat het beste doen?

3998 7 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 29, 2016 om 20:54
135 Antwoorden / Vragen

Rechstreeks dus per usb kabel van tel naar pc copieren.

ph
door philip36 - Aug 29, 2016 om 21:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het verschillende bestandstypen zijn zullen er wel bij zijn die geconverteerd moeten worden maar dat zal automatisch gebeuren bij het gebruikte videoprogramma.
Welk programma u het beste kunt gebruiken, wilt u gratis of betaald?
U kunt om te beginnen Microsoft moviemaker proberen.

Een mooie video site vol informatie, zie http://www.studio9plus.nl

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2016 om 22:18
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Ik werk al jaren met Magix video de luxe, werkt perfect met veel mogelijkheden. (is niet gratis)

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 29, 2016 om 23:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Buiten het eventuele kwaliteitsverschil tussen de diverse telefoons is ook het opnameformaat qua beeldverhouding belangrijk.
Sommige telefoons filmen 16:9 andere in 4:3 en dan heb je nog de VVS filmers
Zoals @Philips36 al aangeeft moeten alle verschillende bestandsformaten geconverteerd worden maar 1 formaat. Dit kan Helaas niet altijd zonder verlies in kwaliteit.
Leuke videobewerkingsprogramma's zijn :
Magix, Corel video studio, Pinnacle

Diewilik

po
door postduif54 - Aug 31, 2016 om 11:33
51 Antwoorden / 3 Vragen

Je gebruikt het kabeltje van de oplader daar toe. Verbind je telefoon met de pc aan de voorzijde. Dan vraagt de telefoon is dit een betrouwbare pc, Ja
Dan moet je even goed op passen, aan de rechter zijde beneden verschijnt enkele seconde een tekst met de vraag over zetten op pc of bewerken,
tik met de muis er op en dan gaat het eigenlijk geheel vanzelf.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 31, 2016 om 17:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Postduif, dat gaat waarschijnlijk zo bij uw telefoon, de mijne vraagt als ik usb aan de pc verbind of ik alleen wil laden of de MTP stand wil gebruiken voor overzetten media. Iedere telefoon zal iets anders vragen, hangt dus een beetje van merk, OS en leeftijd telefoon af.
Diewilik

po
door postduif54 Sep 19, 2016 om 01:08
51 Antwoorden / 3 Vragen

Oke dan weet ik dat ook weer, bedankt voor de informatie.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 31, 2016 om 12:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Total Commander.

costnix
door costnix Aug 31, 2016 om 16:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar kunt u geen filmpjes met samenvoegen en bewerken!

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 31, 2016 om 17:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar is wel een topprogramma :-)
En je kunt er filmpjes mee importeren !
Diewilik

endemion
door endemion - Aug 31, 2016 om 17:21
237 Antwoorden / 3 Vragen

Veel mensen die blijkbaar alleen de titel lezen.

Of je zonder kwaliteitsverlies alle filmpjes in dezelfde videostroom kunt samenvoegen is de vraag. Verschillende resoluties, verschillende effecten wbt compressie. Zorg er iig voor dat je voor het geheel tenminste gelijke of betere bitrates gebruikt als van toepassing op het beste filmpje. Verder is het van belang dat je goede codecs gebruikt. H.265 is zo'n beetje de beste keus voor het video deel en AAC voor het audio deel. Echter als je de uiteindelijke video ook op andere appraten wilt kunnen afspelen dan is H.265 wellicht een probleem aangezien het vrij nieuw is en nog niet al te best ondersteund wordt overal. In dat geval kun je beter blijven bij H.264 wat doorgaans wel gewoon werkt.

Ik geloof dat VideoPad zo'n beetje de meest geavanceerde en gratis te gebruiken video bewerk software is.
http://www.nchsoftware.com/videopad/index.html