tu
door tukkertje Jul 28, 2016 om 15:34
Computers & telefonie

Foto's vergroten

Vanuit de download heb ik foto's gekopieerd naar mijn usb-stick. Nu zijn deze op de stick gekomen in de kleine afmeting 300x200. Kan ik deze definitief op de usb-stick vergroten? Hoe doe ik dat?

4727 12 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 28, 2016 om 15:35
251 Antwoorden / Vragen

Zal ongetwijfeld kunnen, maar 300x200 wordt, hoe groot je het probeert te maken, als de basis kwaliteit ..........

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2016 om 15:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U doet dit het beste met een (gratis)fotoprogramma. U kunt dan met het programma de foto's binnenhalen, vergroten en opslaan op de USB stick. U vervangt dan, onder dezelfde naam, de kleine voor grote. Eventueel alles binnenhalen op de PC en later naar de stick kopiëren.

newmikey
door newmikey - Jul 28, 2016 om 16:05
830 Antwoorden / 0 Vragen

300x200 is postzegelformaat. Vergroten kan en daar zijn zat gratis programma's voor maar mooi zal het nooit worden. Beter is het om terug te gaan naar de (web)plek waar u de foto's vandaan heeft gedownload om te kijken of ze ook op groter formaat beschikbaar zijn. Let daarbij wel op dat u niet zonder meer auteursrechtelijk beschermde foto's mag kopieren of manipuleren.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2016 om 16:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is wel heel klein.
Kijk eens of je de foto's opnieuw kunt downloaden.
Is de oorspronkelijke grootte ook zo klein? Dan wordt vergroten niks.
Ter info: klik (misschien heb je er iets aan)

jo
door jorisw - Jul 28, 2016 om 17:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heb je gedaan waardoor de afmeting zo is verkleind? (om te voorkomen dat dit in de toekomst nog eens gebeurt).

tu
door tukkertje - Jul 28, 2016 om 17:32
176 Antwoorden / 159 Vragen

Ik zal de situatie uitleggen. Ik kon foto's downloaden, via een code, van een fotograaf die foto's had gemaakt op een bruiloft waar ik ook ben geweest. Volkomen legaal. De foto's zijn gewoon op groot formaat en ik heb de twee links (een van de foto's overdag en een van de foto's 's avonds) gekopieerd en daarna de foto's die ik niet interessant vond verwijderd. De resterende foto's heb ik opgeslagen en kwamen in de Download terecht. Toen ik ze van hieruit op de usbstick zette bleken ze een formaat van 300x200 te hebben. Ik wil echter het originele formaat op de stick. Hoe doe ik dat?

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2016 om 17:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Tukkertje, dan zal je bij die fotograaf moeten zijn. Wellicht kan je alleen sterk verkleine previews (gratis) downloaden. De foto's kan je wel vergroten, maar dat is zinloos, de kwaliteit wordt daar niet beter van.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2016 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn de foto's in je downloadmap dan ook zo klein? Kun je alleen maar thumbnails downloaden?
Verplaats ze eens naar je map Afbeeldingen of zoiets en vandaar dan een kopie naar usb-stick (als ze tenminste de normle grootte hebben).
Blijkbaar heb je de foto's via die link op de site van de fotograaf bekeken en kun je ze vandaar nabestellen o.i.d.???

He
door Heer Bommel - Jul 28, 2016 om 18:07
9 Antwoorden / Vragen

De grootte van foto's veranderen niet als je deze verplaatst van je pc naar je usb. Als ze op je usb zo klein zijn, dan hebben ze dat formaat ook al op je pc.

Om foto's te vergroten heb je een foto bewerkingsprogramma nodig. Echter, een kleine foto mooi vergroten, gaat je niet lukken. De foto zal in grootformaat onscherp worden.

Nu weet ik niet hoe je het precies gedaan hebt. Je hebt het over "downloaden", een "code" en later over "links".  Dat zijn allemaal verschillende dingen. Heb je niet per ongeluk de thumbnails bewaard en niet de foto's zelf?

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 28, 2016 om 22:41
641 Antwoorden / 77 Vragen

Leuk truukje: Als je de foto wel goed op het scherm krijgt maar die is na downloaden klein, zorg dan dat de foto zo groot mogelijk op het scherm zichtbaar is.

Druk dan op [Alt] (vasthouden) + [PrtCs] toets. Een schermafbeelding komt dan in het buffer te staan.
Ga dan naar een fotobewerkingsprogramma en open een nieuwe pagina in hoge resolutie (150 of 300dpi) en grote afbeelding (40 x 30cm), ga op die pagina staan, klik een keer erop en dan [Ctrl] (vasthouden) + [V] toets. (Of rechter muistoets). Het scherm komt dan op de lege pagina te staan en kan vergroot worden tot het formaat van de nieuwe pagina.
Ik heb hiermee al een paar keer een foto kunnen "pikken".

diumenge
door diumenge Jul 28, 2016 om 23:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Leuk, dan krijg je een foto met hele grote pixels...

da
door datzoekikop Jul 28, 2016 om 23:47
251 Antwoorden / Vragen

Abosluut waar, @ Diumenge.

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2016 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de fotograaf niet bewust alleen thumbnails gratis laat downloaden opdat normaal formaat tegen kosten besteld kunnen worden, kunt u misschien het knipprogramma van Windows gebruiken. U moet dan elke foto die u op groot formaat op uw scherm ziet knippen en opslaan.
Hoe dat werkt valt hier te lezen: https://www.seniorweb.nl/artikel/het-knipprogramma-gebruiken
Of misschien via de gegeven code op elke foto klikken en Afbeelding opslaan proberen en dat opslaan rechtstreeks doen in een nieuwe map die u daarvoor een naam gegeven heeft?
Dan daarna die map naar de usb stick kopiëren.

costnix
door costnix - Aug 1, 2016 om 08:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt die foto's ver vergroten, maar dan krijgt u foto's met beeldpuntjes ter grootte van een kruisteek/ministeckblokje.