Di
door DickBos Sep 29, 2016 om 18:43
Computers & telefonie

Foutmelding externe schijfin windows 7

Ik start mijn computer op en dan krijg ik de volgende mededeling betreffende mijn externe harde schijf:

Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of, als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm.

Heb dit dus gedaan via het config. scherm, echter zonder resultaat!?

Heb ik iets over het hoofd gezien of anderszins?

In afwachting van jullie antwoord, groet, Dick

4258 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 29, 2016 om 20:04
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Mogelijk dat de computer opnieuw moet worden opgestart om de wijziging door te voeren.

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2016 om 21:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij dat er, bij het opstarten, een programma geactiveerd wordt op uw externe schijf. Om deze te herkennen is geen koppeling nodig. Schakel de computer uit, koppel de externe schijf los van uw computer, start deze opnieuw op en verbind de schijf weer. Uw computer maakt dan automatisch verbinding met de externe schijf.

ph
door philip36 - Sep 29, 2016 om 22:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens met de Ctrl Alt Delete combinatie welke programma's actief zijn en sluit deze af.
Verwijder externe schijf met Veilig verwijderen.

Andere mogelijkheid, zet computer eens terug met een herstelpunt waar alles nog goed werkte.

Wat heeft u gedaan via het config. scherm, een programma geinstalleerd of een koppeling gemaakt, welke koppeling dan?

ds
door dschaap - Sep 30, 2016 om 14:02
18 Antwoorden / 2 Vragen

Dit bestand zou ik niet vertrouwen en verwijderen

edrick3
door edrick3 Sep 30, 2016 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

welk bestand?? vraag wel goed gelezen?

fp
door fpo - Sep 30, 2016 om 14:21
87 Antwoorden / 3 Vragen

Ik herken dit probleem ook, op alle drie mijn computers (Windows 7 en Windows 8.1). Heeft helemaal niks te maken met dat een programma eruit gehaald zou moeten worden. Ik heb echter niet kunnen achterhalen om welk programma het ging, want dat kon ik met geen mogelijkheid opsporen. Wél weet ik dat het gebeurd is (deze melding) vlak nadat een Windows update was gedaan. Die melding heeft wekenlang zich getoond op het scherm na elke opstart van de computer, totdat ik over was gegaan op Windows 10. Toen was het spotaan over en nooit meer die melding gekregen, op geen van mijn 3 computers.....

boerenbond
door boerenbond - Sep 30, 2016 om 15:48
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar Start > Standaardprogramma's > Standaardprogramma's instellen en klik daar Internet Explorer.

Misschien help dit.

audb
door audb - Sep 30, 2016 om 17:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Op de externe harddisk staat denkelijk een autoexec.bat bestand deze kan verborgen zijn en daarom niet direct zichtbaar.