ma
door marfin Apr 4, 2009 om 10:17
Computers & telefonie

Freecall.com echt gratis?

Betse leden van kassa,

Gisteren kreeg ik van een vriend van mij een programma dat ik kon downloaden waarmee ik gratis kon bellen via mijn pc naar andere landen (Rusland, Denemarken etc etc) maar ook naar huistelefoons in Nederland. Dit is natuurlijk ideaal voor een bellende puber zoals ik.

Mijn moeder echter zag dit programma met lederogen aan en ze geloofde niet dat dit programma echt gratis was "Dan zou KPN toch faillied gaan" was haar reactie.

Bij deze de vraag die u wil stellen is het belprogramma dat je kunt downloaden op www.freecall.com echt gratis of zit er ergens een addertje onder het gras.

Ik hoop dat u hier een keer naar kunt kijken en mij aan een antwoord kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

Marvin Kling

1380 4 Rapporteer

birdtweety
door birdtweety - Apr 4, 2009 om 10:37
115 Antwoorden / 21 Vragen

ik ken het programma en ja de landen die het programma aan geeft zijn echt gratis.dat komt door dat dit programma eensysteem heeft die opbassis ligt van gebeld worden want als je gebeld wordt moet je niet betallen.jij moet jou telefoonnummer invoeren en dan moet je het telefoonnummer invoeren die je wilt bellen, als je dan op bellen klikt belt dit programma eerst naar je eigen (dus wordt je belt en dat kost jou niets) daarna belt het programa nar het nummer die jij wilt bellen(die wordt ook gebelt kost hun ook niets). en dan verbind dit programma de lijnne zogezegd aan elkaar. beide nr worden gebld en gebeld worden kost niets.

er is alleen 1 maar aan dit werkt maar voor een bepaalde tijd per dag,week ,maadn dat weet ik niet goed meer kun je nakijken.maar dit kun je omzeilen door meerdere accounts aan te maken zo dat je omschakelen als de tijd om is.en als de nieuwe account de tijd weer om is kun je weer terug schaklen naar de oudere account

edwardus
door edwardus - Apr 5, 2009 om 00:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Oh no! KPN failliet?! ;)

Heb je ooit gehoord van BoipBuster bijvoorbeeld? Dat is hetzelfde, allebei van Betamax. Kijk maar eens hier bijvoorbeeld: http://www.voipproducts.eu/betamax/.

Echt gratis bellen werkt alleen een paar minuten, daarna moet je je account opwaarderen om 120 dagen lang gratis te kunnen bellen. Écht gratis is het dus niet, maar wel erg voordelig. Dat beltegoed kun je gebruiken voor bellen naar niet-gratis landen of wanneer je 120 dagen voorbij zijn of wanneer je in de afgelopen 7 dagen meer dan 300 minuten gratis belde (dan 1cpm i.p.v. gratis).

edwardus
door edwardus - Apr 5, 2009 om 00:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens kun je wel echt gratis spreken via het programmaatje dat je kunt downloaden van de freecall site, als je vrienden ook dat programma aan hebben staan (dan ook geen beltegoed nodig). Net als Skype en MSN.

elenay
door elenay - Apr 5, 2009 om 00:14
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Haha edwardus, gaan wij toch niet mee zitten dat de KPN failliet gaat, het enige dat wij er van merken is dat we minder klachten krijgen op dit forum ....haha.

Collegiale groet, Elena