ro
door robbeijers Feb 4, 2017 om 18:24
Computers & telefonie

Garantie Mycom

Ruim 2 jaar geleden een laptop bij Mycom gekocht (meer dan 800 Euro) die nu mankementen vertoont die onder normaal onder de garantie (3 jaar) vallen. Echter omdat Mycom anderhalf jaar geleden is doorgestart (athans dat zeggen ze in de winkel) zijn alle garantieclaims vervallen en daarbij komt dat de laptop niet gerepareerd kan worden omdat de onderdelen niet meer gemaakt worden. Als (ex) vaste klant heb ik nooit bericht gehad dat de garantie is vervallen. Ik heb het idee dat Mycom of welk bedrijf dan ook dit liever ook niet aan haar klanten wil vertellen. Garantie stelt op deze manier dus niet zoveel voor. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

3196 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2017 om 18:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mycom is in oktober 2015 failliet gegaan. Waarom zou men u berichten dat de garantie is vervallen?

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 4, 2017 om 18:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klik en dan vervallen inderdaad alle rechten.

fa
door familyman - Feb 4, 2017 om 19:08
888 Antwoorden / 1 Vragen

Geen ervaring mee, maar hoe zou u dit doen als er sprake is van failliet (lees geen geld meer) en alle klanten berichten dat ze failliet zijn, de helft is verhuisd, van die andere helft leest zeker de helft weer de post niet. Krantenadvertenties hebben ze geen geld voor, ster-spots dus ook niet. Er kan dus eenvoudigweg geen personal brief verzonden worden.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2017 om 21:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bedrijven hoeven dat ook niet te vertellen, de regels bij een faillissement liggen vast. En het klopt dat ze een doorstart hebben gemaakt. Dat had je zelf ook even kunnen checken.

.......Als (ex) vaste klant heb ik nooit bericht gehad dat de garantie is vervallen. Ik heb het idee dat Mycom of welk bedrijf dan ook dit liever ook niet aan haar klanten wil vertellen......

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2017 om 22:21
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Mycom heeft nog 15 winkels door heel Nederland, en al dan niet doorstart informeer eens bij de klantenservice. https://www.mycom.nl/klantenservice

wilcovv
door wilcovv - Feb 5, 2017 om 14:46
40 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat hier specifiek om die extra 1 jaar  (= 3) garantie van Mycom dus?
Tja, dat zijn ze dan ook liever kwijt dan rijk na een 'doorstart', vinden ze teveel gedoe.

Overigens "omdat de onderdelen niet meer gemaakt worden"  zou zomaar eens kunnen hoor.
Tegenwoordig wordt vrijwel alles gemaakt om binnen 2 jaar alweer 'obsolete' te zijn.
Ze willen graag dat u gewoon weer een compleet nieuwe koopt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2017 om 15:22
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan mij niet voorstellen dat een twee jaar oude laptop die mankementen vertoont niet gerepareerd zou kunnen worden.
Op basis van de conformiteitswetgeving is de levensduur veel langer te stellen, zij het dat de mankementen door u zelf zijn veroorzaakt (mechanische mankementen/hardware mankementen).
Kunt u aangeven wat de mankementen zijn met ook merk en typenummer van de laptop?

vr1944
door vr1944 - Feb 6, 2017 om 15:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Mycom was onderdeel van V&D familie en is net als Dixons mee onderuit gegaan. De doorstart winkels en webshop hebben alleen de naam overgenomen . Daardoor vervalt de extra jaar garantie die Mycom toendertijd op PC's gaf.Als het om een Sony laptop gaat is het zo dat Sony geen computers meer maakt en verkoopt. De meeste onderdelen uitgezonderd moederbord ,op maat gemaakte onderdelen en scherm zijn universeel.