Ka
door KassaBianca May 28, 2017 om 12:25
Computers & telefonie

Gebeld door man die doet alsof ik hem moet kennen.

Ik heb vandaag de telefoon opgenomen, aangezien wij geen nummer herkenning hebben had ik geen idee wie ik te woord ging staan. Hierdoor neem ik dus altijd op met alleen mijn voornaam. Het telefoon gesprek ging als volgt:
Ik: Hallo met Bianca.
Meneer: Hallo Bianca herken je me nog.
Ik: Nee.
Meneer: Oh dat is jammer. [zucht een beetje]
(Op dit moment dacht ik misschien kan ik beter ophangen, maar aangezien dit mogelijk een bekende kon zijn van een van mijn familie leden vond ik het ook weer onbeleefd om zomaar op te hangen, vandaar dat ik niet ophing.)
Ik: Wie wilt u spreken dan.
Meneer: Wie denk je?
Ik: Geen idee
En het gesprek werd verbroken, iemand enig idee wat dit kan zijn en of ik mogelijk ben opgelicht op welke manier dan ook?

2841 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 28, 2017 om 12:29
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Het is deze onbekende niet gelukt gegevens van u los te krijgen, prima om alleen met voornaam op te nemen.
Misschien maakt meneer later gebruik van nummerherhaling, dan weer net zo afstandelijk reageren, het houdt vanzelf wel op.

hansje klein
door hansje klein - May 28, 2017 om 12:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Natuurlijk bent u in de maling genomen ... maar of dat oplichten is?

Cookies
door Cookies - May 28, 2017 om 12:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Opgelicht? Hoezo? Waarmee? Waardoor? Misschien volgende keer eerst maar eens vragen met wie je spreekt? Wel zo handig. Antwoord apparaat is ook erg handig.

Ka
door KassaBianca - May 28, 2017 om 12:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht dat ze mijn antwoorden in een bepaald bandje konden knippen om zo te doen geloven alsof ik vanalles had besteld en daar bevestiging op heb gegeven, daar was ik bang voor.

hansje klein
door hansje klein May 28, 2017 om 13:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft geen enkele keer JA, gezegd ... dus niets kan als bevestiging geplakt worden!

sjjoppy
door sjjoppy May 28, 2017 om 15:57
7185 Antwoorden / 3 Vragen

@kassabianca,
het is altijd goed om oplettend te zijn, ik zou in uw plaats ook zo gereageerd hebben.

edrick3
door edrick3 - May 28, 2017 om 12:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik dacht dat ze mijn antwoorden in een bepaald bandje konden knippen om zo te doen geloven alsof ik vanalles had besteld en daar bevestiging op heb gegeven, daar was ik bang voor.
Als je geen naam-/adresgegevens hebt doorgegeven is daar weinig kans op.
Bij een eventuele volgende keer gewoon de verbinding verbreken.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2017 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch werkelijk verschrikkelijk tegenwoordig. Men staat blijkbaar doodsangsten uit als de telefoon gaat. Als u dan zo bang bent voor iemand aan de andere kant van dat koperdraadje, kunt u wellicht beter helemaal niet opnemen.

Hebt u zelf nooit een verkeerd nummer gedraaid?

Denkt u nu werkelijk dat een bedrijf u gaat bellen en dan iets gaat sturen, nadat ze uw antwoorden verknipt hebben?

Cookies
door Cookies - May 28, 2017 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien heb je wat aan het antwoord dat ik op zijn vraag zou hebben gegeven: dat hangt er van af. Als je rijk, jong en een strakke buik hebt, dan ken ik je. Ben je arm, oud en een hangbuik, dan ken ik je niet. Dus zeg jij maar of ik je ken.

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een rode Porsche?

Cookies
door Cookies May 28, 2017 om 13:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, bah geen Porsche. Rode Ford Mustang graag.

edrick3
door edrick3 May 28, 2017 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoiets? (meestal toch wel oud, hangbuik, maar wel rijk)
Ford Mustang Cabrio Rood

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry, sorry, gooide even de voorkeur doir elkaar.:-))

Cookies
door Cookies - May 28, 2017 om 13:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick: Deze graag. Heb mezelf er al naast gezet om te kijken of het een 'beetje staat'.;-)

1969 Ford Mustang Hardtop 2-Door 5.0L with Lamborghini doors

edrick3
door edrick3 May 28, 2017 om 14:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

LOL

hansje klein
door hansje klein - May 28, 2017 om 14:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Terug naar de topic ...

TS @Kassabianca uit hier een vaag vermoeden, dat meegesneden tekst eventueel gebruik zou kunnen worden voor latere oplichtingspraktijken. Afgezien van een eerlijke rechtsgang, zou het werkelijk ooit gebeuren, waarschuwt al enige tijd de verbruikersorganisatie in Duitsland juist tegen dit soort JA-knip-praktijken: onbekende nummers

Cookies
door Cookies May 28, 2017 om 15:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel ja, ga onnodig wantrouwen nog even aanwakkeren.

jo
door jorisw May 28, 2017 om 15:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit forum is bedoeld om consumenten te helpen, niet om ze middels de meest erge onzin nog banger te maken. Als we het dan toch over knippen hebben dan is het de verknipte geest van HK....

hansje klein
door hansje klein May 28, 2017 om 15:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Heeft @Carola.83 tenminste nog een eigen bijdrage voor TS afgeleverd, mis ik bij @JorisW iedere betrokkenheid, vertrouwen in een consumenenorganisatie en zie alleen maar het (volledig off-topic) afzeiken van een forum-collega.

Misschien tenslotte nog de mening van de oorspronkelijke vraagsteller @Kassabianca?

sjjoppy
door sjjoppy May 28, 2017 om 22:27
7185 Antwoorden / 3 Vragen

@hansjeklein +10

tijger1
door tijger1 - May 28, 2017 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Ja,ja sofort auflegen bij een onbekend nummer. Wat een dwaasheid. Er zal maar een bekende in nood zijn, die jou van elders belt voor hulp.

Cookies
door Cookies May 28, 2017 om 15:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het lijkt mij het verstandigst dat iedereen zijn telefoon de deur uit doet. Kun je ook geen enge telefoontjes krijgen.

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad en de ramen en deuren dichtspijkeren. :-))

jo
door jorisw May 28, 2017 om 15:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En brievenbussen dichtpurren! En ook geen moderne dingen als LED lampen kopen want daar doen "ze" microfoontjes en camera's in.

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw. Geen idee, ik gooi ze meteen de deur uit. :-))

Cookies
door Cookies May 28, 2017 om 15:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb dimbare leds. Schijnen in Rusland gemaakt te worden. Russen zijn toch wel betrouwbaar? Iig doe ik mijn 2 smart t.v.'s meteen de deur uit. Internet ga ik ook opzeggen, daar komt ook allerlei gespuis je woonkamer door binnen.

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Russen zijn volkomen betrouwbaar. Weet dat uit de eerste hand.

Cookies
door Cookies May 28, 2017 om 16:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt connecties met Donald Trump, begrijp ik. Vandaar je oprijlanen, BMW'S, jachten enz.

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, nee, ik werk niet via, via, maar doe dat rechtstreeks.
Jachtschepen is een beetje onzin. Een jacht is een schip of boot.

mathijs_b
door mathijs_b May 28, 2017 om 16:56
641 Antwoorden / 77 Vragen

En wat dacht je van de deurbel????? Google eens en je doet hem meteen weg!

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mathijs. Heel juist. Uit dat ding, je weet maar nooit. Misschien belt er wel een "onbekende" aan. Griezelig.

jo
door jorisw - May 28, 2017 om 15:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het meest voor de hand liggende scenario is dat degene die belde een voormalige klasgenoot of collega is die een crush op je had, maar die jij kennelijk helemaal niet zag staan. De goede man heeft misschien wel jaren niet gedurft om contact met je te zoeken....

sjjoppy
door sjjoppy May 28, 2017 om 15:39
7185 Antwoorden / 3 Vragen

En toen hij eindelijk het lef had om te bellen toch maar voortijdig de verbinding verbroken zodat hij alsnog met lege handen stond......

mathijs_b
door mathijs_b - May 28, 2017 om 16:54
641 Antwoorden / 77 Vragen

Nooit informatie geven aan een onbekende.

En een nummermelder of telefoon met nummer/ naammelder nemen.

simon55
door simon55 - May 28, 2017 om 17:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik was zwaar teleurgesteld in U, dat U míj niet herkende

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 18:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Probeer het nog eens.:-))

simon55
door simon55 May 28, 2017 om 20:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ga ik doen