ja
door jans8310 Aug 27, 2016 om 09:27
Computers & telefonie

Gebruik de cloud Dropbox sinds een jaar of 4. Nu kreeg ik een email met verzoek om wachtwoord te veranderen.

Vraag van Dropbox om na 4 jaar het wachtwoord te wijzigen. Is dit normaal? Of oppassen geblazen. . Bedankt voor de antwoorden.

3756 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 27, 2016 om 09:35
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jans8310 ,

Ja dit is normaal .

Dropbox gaat gebruikers die al lange tijd hun wachtwoord niet hebben veranderd dwingen dit alsnog te doen. Volgens de cloudopslagdienst gaat de maatregel gelden voor gebruikers die zich voor halverwege 2012 hebben aangemeld en sindsdien hun wachtwoord niet hebben aangepast.

De volgende keer dat deze gebruikers inloggen krijgen ze een melding te zien dat ze een nieuw wachtwoord moeten kiezen. Volgens Dropbox gaat het hier om een voorzorgsmaatregel en zijn er geen aanwijzingen dat accounts gehackt zijn. Om gebruikers te helpen bij het kiezen van een sterk wachtwoord maakt de cloudopslagdienst gebruik van een wachtwoordsterktemeter. Onlangs werd er nog een onderzoek naar wachtwoordsterktemeters gepubliceerd, waarin de meter van Dropbox er goed uitkwam

Bron : security.nl

Lees ook deze informatie , klik op de rode regel .

http://www.iculture.nl/nieuws/dropbox-verplicht-wachtwoord-wijzigen/

ja
door jackyh - Aug 27, 2016 om 09:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

SNS-bank heeft dat enige jaren geleden ook gedaan. Minpunt vind ik de verplichte moeilijkheidsfactor. Het wachtwoord dat ik had zei mij veel en was dus gemakkelijk te onthouden. Nu heb ik een wachtwoord van de SNS-bank dat ik ergens moet noteren daar het niet meer te onthouden is.

gerbera
door gerbera Aug 27, 2016 om 10:48
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Ook ING geeft de melding ww te veranderen als deze te lang in gebruik is. Is het niet mogelijk het opgegeven ww te wijzigen in een voor u bruikbaar ww ?

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 10:55
953 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk maar de verplichting van hoofdletters, kleine letters, leestekens en cijfers maakt het tot een ww dat niet meer te onthouden is. Het is niet het enige in gebruik zijnde ww.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 12:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van de Ing moet dat elk jaar. Niets mis mee.

jo
door jorisw Aug 27, 2016 om 21:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn genoeg trucjes te bedenken om te voldoen aan de wachtwoordregels en toch een makkelijk te onthouden wachtwoord te hebben. Bijvoorbeeld de plaats waar je het laatste op vakantie bent geweest, laatste letter hoofdletter, underscore en dan jaartal. Daar zit alles in en als je dat consequent gebruikt is het makkelijk te onthouden maar moeilijk te raden.

jo
door jorisw Aug 27, 2016 om 21:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

.

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 23:26
953 Antwoorden / 4 Vragen

Gaat maar 1 keer op. Daarna moet je weer iets anders verzinnen.

ds
door dschaap - Aug 27, 2016 om 11:28
18 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk eerst even op het adres van de afzender. Je kunt dit doen door met je muis on de afzender te staan en te klikken. Het afzendadres moet eindigen op dropbox.com. Zoniet, niet openen, weggooien. Er zijn phissingmails voor dropbox in omloop

reflecs
door reflecs - Aug 27, 2016 om 12:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou toch zeggen oppassen.
In het antwoord van marita5 staat dat Dropbox gebruikers dwingt om het wachtwoord te vervangen zodra u inlogt.
Er wordt niet gesproken over een e-mail die gebruikers gaan ontvangen.

Eventuele links in de mail niet volgen, maar zelf naar de site gaan, dan merkt u het vanzelf.

diumenge
door diumenge - Aug 27, 2016 om 12:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals al aangegeven moeten gebruikers het WW veranderen. Inderdaad beter omdat niet via een link in een mail te doen, er zal vast wel weer getracht worden hier misbruik van te maken.

www.agconnect.nl/artikel/gebruikers-dropbox-moeten-oude-wachtwoorden-nu-veranderen

jo
door jorisw Aug 27, 2016 om 21:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat ook helemaal geen link naar een user pagina in die mail, dus er is niets om bang van te worden. Er staat alleen maar een link in naar een Help pagina van Dropbox en een Dropbox email adres.

diumenge
door diumenge Aug 28, 2016 om 01:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb die mail niet ontvangen en heb dus geen idee wat er in staat, maar dat is ook totaal niet interessant. Als je iets niet vertrouwd dan ga je gewoon zelf, zonder op een link te klikken dus, naar de betreffende site.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 27, 2016 om 13:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

4 jaar lang hetzelfde wachtwoord gebruiken is onverantwoord en dom. Wijzig minimaal 2 X per jaar al uw wachtwoorden.  Ja,  het is veel week en lastig maar voor je eigen veiligheid is het echt belangrijk.
Diewilik

Cookies
door Cookies - Aug 27, 2016 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Ma
door MacWally - Aug 27, 2016 om 21:31
151 Antwoorden / Vragen

Als je de mail niet vertrouwd open dan Dropbox op je PC en meld je af. Bij het opnieuw aanmelden kun je klikken op wachtwoord vergeten en maak dan een nieuw wachtwoord aan.

ja
door jans8310 Aug 27, 2016 om 22:18
91 Antwoorden / 147 Vragen

Iedereen dank voor de snelle antwoorden. Ben er dus mee geholpen. Fijne zondag U allen.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 28, 2016 om 17:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Tip: indien je je wachtwoord altijd per mail kunt opvragen, gebruik dan willekeurige karakters en laat het je browser zelf onthouden, dan hoef je maar één enkel wachtwoord te onthouden.