pa
door pademelon Jan 4, 2013 om 20:29
Computers & telefonie

Geen geluid meer uit mijn acer laptop

Ik heb bij mijn latop per ongeluk het geluid uitgeschakeld. Nu heb ik geen idee meer hoe ik het terug in moet schakelen. Realtek zie ik alleen nog maar bij 'opnameapparatuur'.... Iemand enige tips?

33805 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Start
Configuratiescherm
Geluid

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb ik al gedaan... en heeft niks geholpne :/

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pademelon,

Als je rechts onderin de taakbalk een icoontje hebt van Realtek, klik daar dan met de rechter muisknop op en kies 'Geluidssterkte'. Klik vervolgens op het speakericoontje onder de meest linkse volumeregelaar (luidsprekers) om het geluid weer in te schakelen. Eventueel de schuifregelaar naar boven schuiven om het volume te verhogen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

en als ik dat icoontje niet heb? :s

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

en bedankt voor jullie reacties trouwens :)

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

pademelon schreef op vrijdag 4 jan 2013, 20:50: en als ik dat icoontje niet heb? :s

Dan heb je toch iets méér gedaan dan alléén maar 'per ongeluk het geluid uitgeschakeld'.....

Heb je de laptop al eens opnieuw opgestart?

Freya

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja...

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel geprobeerd?

Freya

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

wel dat is het rare, ik heb al 2 maal systeemherstel uitgevoerd. Alles verloopt normaal totdat mijn pc terug is opgestart, dan verschijnt er dat er zich een 'ongekend probleem' heeft voorgedaan waardoor het niet is gelukt.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste kun je systeemherstel uitvoeren in 'veilige modus'. Dus, laptop opnieuw opstarten en tijdens het opstarten enkele malen op (F5) drukken tot er een menu verschijnt. Kies dan voor 'veilige modus' en start verder op. Daarna systeemherstel uitvoeren.

Freya

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pademelon,
het kan zijn dat u per ongeluk de toetsen Fn F8 hebt ingedrukt, als dat zo is dan nogmaals deze toetsen indrukken.Ik ga er vanuit dat het om een laptop gaat.
Vr. gr. sjoppie

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

sjoppie schreef op vrijdag 4 jan 2013, 21:27: Hallo pademelon,
het kan zijn dat u per ongeluk de toetsen Fn F8 hebt ingedrukt, als dat zo is dan nogmaals deze toetsen indrukken.Ik ga er vanuit dat het om een laptop gaat.
Vr. gr. sjoppie

Het lijkt me toch dat er iets méér aan de hand is, want met (F8) zet je het geluid wel 'uit', maar daarmee verdwijnt niet het Realtek-icoontje uit het systeemvak, toch?

Freya

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 4 jan 2013, 21:36:
sjoppie schreef op vrijdag 4 jan 2013, 21:27: Hallo pademelon,
het kan zijn dat u per ongeluk de toetsen Fn F8 hebt ingedrukt, als dat zo is dan nogmaals deze toetsen indrukken.Ik ga er vanuit dat het om een laptop gaat.
Vr. gr. sjoppie

Het lijkt me toch dat er iets méér aan de hand is, want met (F8) zet je het geluid wel 'uit', maar daarmee verdwijnt niet het Realtek-icoontje uit het systeemvak, toch?

Freya

@ Freya,het ging om de combinatietoetsen Fn + F8
als pademelon deze toetsen indrukte tijdens een presentatie dan kun je het met dezelfde toetsen weer terugdraaien.
Vr. gr. sjoppie

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 4 jan 2013, 20:53:
pademelon schreef op vrijdag 4 jan 2013, 20:50: en als ik dat icoontje niet heb? :s

Dan heb je toch iets méér gedaan dan alléén maar 'per ongeluk het geluid uitgeschakeld'.....

Heb je de laptop al eens opnieuw opgestart?

Freya

Dat icoontje hoeft er niet te zijn.
kijk bij configuratiescherm->systeemvakpictogrammen

Tenminste als je Windows 7 hebt.

In het algemeen geldt trouwens. Geef even typenummer en besturingssysteem op

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf is het me ook gelukt om het geluid uit mijn laptop te halen, ik klikte op het icoontje rechtsonder, en toen ik het geluid weer wilde aanzetten, lukte het niet meer.
Mijn zoon heeft op de Acersite het programma gedownload en herstart en het werkt weer als vanouds.
Laat horen als het gelukt is, ook als het niet gelukt is dan vraag ik mijn zoon even de werkwijze.
Ik zat er bij en keek er naar, maar het was binnen enkele minuten al gelukt, dus blijf hopen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pademelon,

Het hoeft niet persee de toets F8 (samen met de Fn toets) te zijn. Dit is bij iedere laptop anders. Bij mij is het b.v. de F5 toets.
Kijk op welke toets luidsprekertjes staan. Deze toets samen met Fn toets schakelen het geluid aan of uit.
Succes gewenst.

Blackjes

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een acer laptop en het klop, zoals al gezegd is is. Fn en F8 daar kan je het geluid mee aan en uitzetten, staat in de beschrijving van Acer ook.
Al het andere is onzin.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

monienke schreef op maandag 7 jan 2013, 15:24: Ik heb zelf een acer laptop en het klop, zoals al gezegd is is. Fn en F8 daar kan je het geluid mee aan en uitzetten, staat in de beschrijving van Acer ook.
Al het andere is onzin.

Monieke, dat FN en F8 heb ik net geprobeerd en daar kun je het ook mee aanzetten, dat is bekend.
Maar het is via delete van het icoontje, meteen weg. Ook echt van de laptop. Maar we wachten af, of het Pademelon lukt. Bij FN en F8 komt er alleen een verbodsbord in de luidspeaker staan.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is heel eenvoudig. Op je toetsenbord linksonder zit een toets FN en op F8 staat een luidsprekertje , die druk je samen in en je zult zien dat je weer geluid hebt.
Veel succes!!!!! D

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,pademelon,
u zou ook nog eens naar hardware en geluiden in het configuratiescherm kunnen gaan en met de rechtermuisknop op Realtek Audio configuratie klikken om een snelkoppeliing te maken naar het buroblad.

Omdat niets hielp dacht ik dat de combinatietoetsen Fn en F8 tot de oplossing kon leiden, (o.a als je een diapresentatie bekijkt).

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Links onder tussen de CTRL toets en het Windows flaggetje staat de Fa toets als je die intoetst en als je dat herhaaldelijk doet dan zie je je volume weer omhoog lopen en dan is je geluid er weer, probeer het eens.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergeet te zeggen dat je dus de Fa toets moet indrukken en je pijltje omhoog en dan een aantal keer je pijltje omhoog intoetsen dan moet het werken, probeer maar ik heb oon een Acer laptop en dat werkt bij mij moet bij jou dus ook kunnen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2013 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer deze eens:
http://support.microsoft.com/fixit/nl
Mijn Vista-laptop gaf ook geen geluid meer, had wel het icoontje nog.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2013 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

monienke schreef op maandag 7 jan 2013, 15:24: Ik heb zelf een acer laptop en het klop, zoals al gezegd is is. Fn en F8 daar kan je het geluid mee aan en uitzetten, staat in de beschrijving van Acer ook.
Al het andere is onzin.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2014 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

jbrunier:

wat voor progammatje heeft hij gedownload