merlijn2005
door merlijn2005 Dec 4, 2010 om 10:08
Computers & telefonie

Geen mails verzenden met Tele 2, wel ontvangen

Sinds enkele dagen heeft Tele 2 zijn poort etc om mail te verzenden gewijzigd. Ik heb dit allemaal veranderd maar kan wel mails ontvangen maar niet verzenden. Deze vraag aan kassa heb ik al drie keer verzonden maar ook dat gaat niet goed.
Ik werk al jaren met Incredimaile, de betaalde versie, naar alle tevredenheid.
I535 (518) account has been moved to a remote system krijg nu steeds als melding wanneer ik iets wil verzenden:
Uiteraard contact gehad met de helpdesk van Tele 2 het antwoord van meneer was: Zet het op Google en zoek daar de oplossing.
Dat is dus niet gelukt. Wie weet hoe dit op te lossen is?

7894 19 Rapporteer

di
door dirk2 - Dec 4, 2010 om 10:34
364 Antwoorden / 21 Vragen

Even je instellingen nakijken. DIt staat op de site van Tele2:

Standaard SMTP poort 25 gewijzigd voor smtp.tele2.nl

* Wijzig dan het poortnummer voor uitgaande e-mail naar poortnummer 587
* Ga hiervoor in je e-mailprogramma naar je e-mailaccount instellingen (in het e-mail menu meestal onder Extra > Acountinstellingen of Tools > Account Settings)
* Vul daar bij uitgaande e-mail (SMTP) het poortnummer 587 in.

Tele2 geeft net als alle andere providers geen ondersteuning voor software van derden. Het is niet moeilijk om zelf deze instelling te veranderen. Succes.

di
door dirk2 - Dec 4, 2010 om 10:44
364 Antwoorden / 21 Vragen
di
door dirk2 - Dec 4, 2010 om 10:50
364 Antwoorden / 21 Vragen

Bij stap 5/6 staan de instellingen voor SMTP.

merlijn2005
door merlijn2005 - Dec 4, 2010 om 11:10
47 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Dirk,

Zoals ik al schreef.......alles staat goed. Ik heb alles netjes verandert zoals in de mail van Tele2 stond. ook de medewerker van de helpdesk heeft mij alles nog laten voorlezen en dat was goed. Toen wist hij het kennelijk ook niet meer en moest ik de foutmelding dus maar overnemen en op google zetten. dan zou ik daar de oplossing wel vinden! Dat is dus niet gelukt.
Maar alles staat dus goed, gelijk de getallen etc die u doorgeeft.

vr. groet,

Merlijn

akkefiet
door akkefiet - Dec 4, 2010 om 12:39
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Totdat dit Incredimail-probleem opgelost is kan je altijd via webmail e-mails versturen.

vrgr. AF

di
door dirk2 - Dec 4, 2010 om 13:02
364 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Merlijn, is tele2 ook Uw internetprovider?
Webmail van tele2 werkt inderdaad meestal goed.

merlijn2005
door merlijn2005 - Dec 4, 2010 om 13:21
47 Antwoorden / 43 Vragen

Tele2 is inderdaad de provider. Ik heb altijd prima ontvangst en ook verzenden gehad van de mails. De ellende is pas begonnen nu zij met een andere poort zijn gaan werken. Ik heb netjes alle instellingen verandert, de mails komen probleemloos binnen maar verzenden gaat niet.

vriendelijke groet,
Merlijn

di
door dirk2 - Dec 4, 2010 om 13:45
364 Antwoorden / 21 Vragen

Beste merlijn, werkt dit?

Ik had hetzelfde probleem en heb het kunnen oplossen door een aanpassing in mijn virusscan-console (Mac Afee). Ga naar toegangsbeveiliging en klik op de categorie standaardbeveiliging van Anti Virus. Daarna haal je uit het rechtervlak het vinkje weg bij : Voorkomen dat massamailing -wormen email-berichten verzenen weg door op het vinkje te klikken. En gelukkig mijn incredimail doet het weer.
link

En als dat niet helpt, is het vakje (of een ander vakje) met Uw naam leeg (bij de instellingen) ?

edwardus
door edwardus - Dec 4, 2010 om 15:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je zegt dat je de instellingen al gecontroleerd hebt; staat er als account-naam alleen je usernaam of usernaam@tele2.nl o.i.d.?

merlijn2005
door merlijn2005 - Dec 4, 2010 om 17:57
47 Antwoorden / 43 Vragen

Als account naam heb ik eerst enkel de naam geprobeerd en toen kon ik niets verzenden wel ontvangen. Vervolgens geprobeerd met accountnaam hevolgd door @ zonnet.nl zelfde verhaal wel ontvangen niets verzenden.
Ik heb een beveiliging van Tele2 er op zitten en alles ontvangen en verzenden gezet en ook dat hielp niet.
Verder zijn alle veranderingen zoals opgegeven dsoor Tele2...poort 587 etc doorgevoerd.

snah
door snah - Dec 4, 2010 om 18:09
654 Antwoorden / 61 Vragen

Heb je dit al eens geprobeert , Incredimaile verwijderen daarna de pc even opruimen met ccleaner opnieuw opstarten en dan Incredimaile opnieuw installeren ?

Hans

di
door dirk2 - Dec 4, 2010 om 19:21
364 Antwoorden / 21 Vragen

Is het vakje "weergavenaam" ook ingevuld?
Soms helpt het om de account te verwijderen en helemaal opnieuw te beginnen, maar doe dat alleen als je alle gegevens zoals wachtwoord goed genoteerd hebt.
Anders toch nog een keer de helpdesk bellen.

dobby
door dobby - Dec 4, 2010 om 19:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=merlijn2005 schreef op zaterdag 4 dec 2010, 13:21]Tele2 is inderdaad de provider. Ik heb altijd prima ontvangst en ook verzenden gehad van de mails. De ellende is pas begonnen nu zij met een andere poort zijn gaan werken. Ik heb netjes alle instellingen verandert, de mails komen probleemloos binnen maar verzenden gaat niet.

vriendelijke groet,
Merlijn

Erm.. niet om het een of ander, maar normaal (plain text) SMTP verkeer gaat idd via TCP port 25; nu ze naar port 587 zijn gegaan, heb ik een donkerbruin vermoeden dat ze (eindelijk!! weer een ISP die over is) van plain text SMTP zijn afgestapt, en overgegaan zijn naar een iets meer bij de tijd zijnde oplossing.

maar ok - concreet: waarschijnlijk moet je ergens in de instellingen TLS aanzetten. (ok - locale email clients kunnen dat eigenlijk allemaal wel, even kortaf; weet niet of incredimail een online oplossing is (website) of een lokaal iets.. maar kijk eens of je TLS kan aanzetten? (of SSL, even heel kort door de bocht een voorganger van TLS))

dus: SMTP: port 25 : plain text; port 587: SSL
(en POP3 zit normaal op port 110, maar de (een) secure variant dus b.v. op 995, maar zenden lijkt goed te gaan)..

zoeken naar "secure" "beveiligd" TLS (SSL) i.c.m. SMTP in je incredimail instellingen.

dobby
door dobby - Dec 4, 2010 om 19:33
749 Antwoorden / 1 Vragen

(con't) - overigens is het een vaag iets dat ze (tele2) op het moment dat ze encrypted mail gaan ondersteunen opeens normale email NIET maar zouden accepteren... kwalijke zaak als de normale standaard RFCs opeens niet meer geldig zouden zijn.. maar goed - das weer een ander issue.

edwardus
door edwardus - Dec 4, 2010 om 21:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien moet je wel juist smtp.versatel.nl gebruiken (port 25).
smtp.zonnet.nl zou ook kunnen, dat is op IP adres hetzelfde als smtp.versatel.nl, maar het zou wel verschil kunnen maken.

dobby
door dobby - Dec 5, 2010 om 01:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 4 dec 2010, 21:02]Misschien moet je wel juist smtp.versatel.nl gebruiken (port 25).
smtp.zonnet.nl zou ook kunnen, dat is op IP adres hetzelfde als smtp.versatel.nl, maar het zou wel verschil kunnen maken.

Hm.. voor SMTP zal dat weinig (lees: geen) verschil (mogen) uitmaken.. daar stuur je, in tegenstelling tot http (tcp:80) verkeer, geen HOST header mee.. ben bang dat dat weiniig tot geen effect heeft..

denk persoonlijk nog steeds dat encryptie aanzetten nog steeds de oplossing is... (en als dat niet kan in de gebruikte client dan gewoon een andere (smart) SMTP host opzoeken.. google? microsoft? er zijn er genoeg....)

edwardus
door edwardus - Dec 5, 2010 om 01:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Uit ervaring weet ik dat het verschil kan maken. De broncode van een smtp-server heb ik niet ontleed, dus ik kan niet ingaan op de onderliggende techniek, maar het is mij persoonlijk overkomen (met een andere provider weliswaar). De smtp sessie gaat wel gepaard met uitwisselen van domeinnamen, daar zou een controle kunnen plaatsvinden.

di
door dirk2 - Dec 5, 2010 om 09:16
364 Antwoorden / 21 Vragen

van het tele2 forum:

Als het een @versatel.nl of @zonnet.nl is zijn dit de juiste instelllingen:
inkomend:
pop3.versatel.nl
poort 110
uitgaand:
smtp.versatel.nl
poort 25
verificatie vereist voor uitgaande server: uit

merlijn2005
door merlijn2005 - Dec 5, 2010 om 10:03
47 Antwoorden / 43 Vragen

Allemaal reuze bedankt voor de reacties. Het loopt nu als een trein.
Voor als er meer mensen dit probleem hebben:
De juiste instelling was:

pop3. versatel.nl
smtp.versatel.nl
uitgaande poort 25
en ingaande poort 995

Heel wat anders dus dan tele 2 mij had gemaild te moeten instellen.

Vriendelijke groet en heel veel dank,

Merlijn