jv
door jvandernoord Jul 24, 2016 om 15:36
Computers & telefonie

Geen nummerherkenning telfort alles in 1

Heb sinds kort een telfort alles in 1 abonnement. Krijg bij binnenkomende telefoongesprekken op vast toestel geen nummerherkenning van beller. Beller heeft zijn nummer niet afgeschermd. Ook geen andere instellingen die nummerherkenning in de weg staan. Telfort zegt dat ze niets blokkeren. Kunnen niets aan probleem doen. Weet iemand een oplossing?

6180 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2016 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij moet je daar extra voor betalen.

Misschien hebt u hier iets aan?

Nummerherkenning

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 24, 2016 om 15:42
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien moet u het nog instellen bij uw provider.

Ma
door Mat Matheij Jul 25, 2016 om 20:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Juist maar er kan sprake zijn van -dat lijkt onmogelijk- zoals ik dat schetste van non herkennen van Voip. En dat komt voor bij hardnekkige gebruikers van de 'vaste telefoonlijn' en deze groep bestaat echt. Dank voor op andere fronten steun.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 24, 2016 om 15:46
7179 Antwoorden / 3 Vragen
jv
door jvandernoord Jul 25, 2016 om 20:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit betreft nummerweergave, Is het tegenovergestelde van nummer herkenning.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 25, 2016 om 23:14
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik dacht dat nummerherkenning een onderdeel was van nummerweergave.

Topantwoord

ja
door jackyh - Jul 24, 2016 om 15:53
953 Antwoorden / 4 Vragen

Was er wel nummervermelding bij vorige provider?

jv
door jvandernoord Jul 25, 2016 om 20:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Die was er.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2016 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjoppie

Wat u schrijft is om je eigen nummer door anderen te laten herkennen. Gaat niet over binnenkomende telefoontjes.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 24, 2016 om 18:41
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1,als een binnenkomend telefoontje anoniem is dan heeft de beller dat aangegeven bij de provider of eenmalig door voor het gewenste nummer *31* in te toetsen.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2016 om 21:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat hoeft helemaal niet. Niet elk toestel geven "vrije" telefoonnummers door.

da
door datzoekikop - Jul 24, 2016 om 17:31
251 Antwoorden / Vragen

Het kan natuurlijk ook aan uw telefoontoestel liggen ......... Is het überhaupt mogelijk voor uw toestel, kijk anders eens in de instructie of google die even.

Ma
door Mat Matheij Jul 24, 2016 om 20:25
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan zomaar. Maar bezie ook mijn reactie. Mensen zoeken oplossingen te ver weg. Ook ik kan met deze gegevens dit niet beoordelen maar in 90% van ALLE gevallen is de oplossing simpel en nabij. Die overige 10% kan zonder badinerend te doen vrijwel niemand hier beantwoorden. Vrijwel.

wi
door wilhelmina59 - Jul 24, 2016 om 17:33
512 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag eens na bij degenen die u bellen of zij hun instellingen hebben/hadden aangepast.
Kijk eens bij uw modeminstellingen dit gaat dmv inloggen op het modem, daar kan ook een vinkje aan/uit staan. moet wel via laptop oid worden aangepast.

marita5
door marita5 - Jul 24, 2016 om 18:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

hallo Jvandernoord ,

Optie 1 : modem resetten .
          2 : telefoon resetten .

          Optie 3 : Probeer in te loggen in IE , bij mij werkt het niet met Google Chrome .
                         Kunt u niet inloggen moet u eerst het modem resetten .

  • Log in op je modem via http://192.168.1.254
    Gebruikersnaam admin en ww 1234
    Ga in je modem onderin de balk naar VOIP - SIP.
    Klik rechtsonder in het scherm op more en scrol verder naar beneden.
    DTMF mode moet op PCM staan.
    Als je dit hebt aangepast scroll je verder naar beneden en klik je op apply.
    Bel nu je vaste lijn en kijk of het nu wel werkt

    bron : forum.telfort.nl

wi
door wilhelmina59 Jul 24, 2016 om 18:32
512 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging: Fire Fox wil dit nog wel eens blokkeren alternatief is IE

marita5
door marita5 Jul 24, 2016 om 18:35
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Werkt bij Google Chrome ook niet .

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 24, 2016 om 18:41
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik heb Duitse DECT toestellen en die gaven geen nummer weer.
In het instellingenmenu van de modem/router kan dit wel aangezet worden. Misschien iets met clip en clir. Ik weet het niet meer precies maar na kwartiertje in dat menu experimenteren werkte het wel.

Duitse toestellen werken volgens een andere norm, maar in mijn Experia V8 kan dat omgezet worden.

Topantwoord

ja
door jackyh - Jul 24, 2016 om 19:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

De vraagsteller zwijgt in alle talen. Suggesties zijn dus zinloos.

jv
door jvandernoord Jul 25, 2016 om 20:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Suggesties zijn niet zinloos. Ben niet de gehele dag online. Neem zeker kennis van suggesties die anderen aandragen.

Ma
door Mat Matheij - Jul 24, 2016 om 20:18
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hoewel dat onmogelijk lijkt kan het zo zijn dat uw oudere toestel nummerherkenning niet ondersteund via VOIP (Voice Over Internet Protocol) Dat zou zomaar het geval kunnen zijn wanneer u redelijk recentelijk een"vaste" telefoon lijn had en nu een All in one pakket. Nieuwe telefoon (set) met een twee of drie toestellen aanschaffen. Het hoofdstation/zender in modem insteken.

tenormin
door tenormin - Jul 24, 2016 om 20:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik had jarenlang een telefoonverbinding via Pretium; nooit nummerherkenning gezien. Sinds ik een alles-in-een pakket heb van Ziggo is dit wel het geval. Voor mij ligt het dan aan de provider.

Ma
door Mat Matheij Jul 24, 2016 om 20:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Met alle respect de naam Pretium is hier al vaker voorbij gekomen en niet positief. Vooral ouderen zijn hiermee geconfronteerd alsook via allerlei colportage praktijken mee opgezadeld. U mag echt blij zijn er zonder kleerscheuren vanaf te zijn gekomen. Nog steeds lijken anderen minder gelukkig aannemende dat deze uiterst twijfelachtige firma (nog) bestaat.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2016 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij, Tenormin weet van alle ellende van Pretium.

tenormin
door tenormin Jul 24, 2016 om 21:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@mat matheij, van waaruit komt u tot de conclusie dat ik er zonder kleerscheuren ben afgekomen? Wat @tijger1 al weet/schrijft, er is veel ellende aan vooraf gegaan. En gelooft u me: inmiddels weet ik veel over zowel Pretium als Privilége!

hansje klein
door hansje klein - Jul 24, 2016 om 22:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zonder nummerherkenning is het leven nèt zo leuk en tevens spannender........

tenormin
door tenormin Jul 24, 2016 om 23:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ben ik het niet helemaal mee eens @hansje. Nu kan ik tenminste zien wie er belt, m.a.w. of ik al dan niet "thuisben". ;-))

hansje klein
door hansje klein Jul 24, 2016 om 23:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik ben thuis......neem niet op en ga ook niet aan de deur, maar schrijf naar @Tenormin

Kwestie van prioriteiten zetten..........maar ga nu naar bed! Goede nacht en morgen fit weer op...........!!

ja
door jackyh Jul 25, 2016 om 00:07
953 Antwoorden / 4 Vragen

Fan van Sonja Barends?

tenormin
door tenormin Jul 25, 2016 om 00:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, Sonja zei altijd: morgen gezond weer op.... ;-))

ja
door jackyh Jul 25, 2016 om 15:34
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als je fit bent ben je toch ook gezond?

hansje klein
door hansje klein Jul 25, 2016 om 15:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Fit of gezond, het was 'gezond weer op........' Sonja Barends is inderdaad een kei van een authentieke persoonlijkheid en een gemis op de buis!

Ma
door Mat Matheij Jul 25, 2016 om 20:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Echt wel spannend. Ik zit er niet mee maar kijk in de avond naar elke serie. Moet je toch niet die hebben als Criminal Minds. Dan slaap je niet echt meer. Maar bedankt voor wederom een frisse benadering.

ja
door jackyh Jul 25, 2016 om 20:52
953 Antwoorden / 4 Vragen

Op maandag heb je Person of interest en die serie is zeker de moeite waard.

jv
door jvandernoord - Jul 25, 2016 om 20:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sinds vandaag heb ik nummerherkenning bij binnenkomende oproepen op mijn vast toestel. Zie bericht van24 juli 2016.
Ik bedank een ieder die met mij mee hebben gedacht om het probleem op te lossen. Kan niet aangeven wat het probleem is geweest.
 Belangrijkste is dat het sydteem nu werkt.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2016 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 27, 2016 om 15:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nu dan alleen nog telefonie opzeggen bij Telfort en overstappen naar BudgetPhone en Dellmont/Betamax ;-).

Geld besparen was nog nooit zo makkelijk, helemaal opdat je bij Telfort wel jouw eigen sip-dingetjes kunt invullen, 3 invoerveldjes in totaal..