mjvanderwerf
door mjvanderwerf May 4, 2016 om 19:47
Computers & telefonie

Glary's Utilities

Hallo,
jarenlang gebruikte ik Glary's utilities; onderdeel "one-click-scan".
Sinds kort blijft die scan hangen op de disk-controle; alleen de stroom afsluiten helpt.
Na opnieuw opstarten gaat alles zeeeeer langzaam.
Met veel moeite een opstarrtscan van de C-drive geregeld.
Veel index-fouten worden er gevonden en na beëindiging van die scan is alles weer normaal en snel.
Hebben anderen ook deze ervaring ?
Prettige avond van
MJ

2490 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 5, 2016 om 08:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

Met dit programma kunt u veel doen , maar hebt u dit programma eigenlijk wel nodig ? ik heb er geen ervaring mee .
Wanneer het niet goed werkt , probeer dan eens het programma met Revo te verwijderen en opnieuw te installeren .

Glary Utilities is een allround schoonmaker die register, tijdelijke bestanden, internet sporen en nog veel meer opruimt. Ook kunnen opstartende programma's beheerd, het contextmenu aangepast en het register gedefragmenteerd worden. En met Glary Utilities kunt u bestanden versleutelen, definitief uitwissen én ook herstellen als ze per ongeluk weggegooid zijn. Alles-in-een software om uw pc mee op te schonen en te optimaliseren met veel mogelijkheden

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - May 5, 2016 om 10:43
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank Marita5,
ik heb Glary's utilities verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Helaas zelfde probleem.
Nu dus definitief verwijderd.
Groeten en een prettige dag.
MJ.

marita5
door marita5 May 5, 2016 om 11:02
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Mjvanderwerf , deze programma`s doen meer kwaad dan goed hebt u niet nodig .Mvg ook een fijne dag gewenst .

aurora1
door aurora1 - May 5, 2016 om 10:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ik heb geen ervaringen met Glary Utilities en ook niet met vergelijkbare programma's want die gebruik ik niet en zijn in de regel ook niet nodig. "Rommelen" met het register door zo'n programma geeft vaak meer problemen dan dat het iets oplost.
U kunt de computer opruimen door gebruik te maken van de mogelijkheden van Windows zelf, zoals schijfopruiming. Daarmee kunt u eventueel ook oude herstelpunten opruimen en daarbij het laatste herstelpunt laten staan.
U kunt browsers instellen met dat bij het afsluiten geschiedenis, cache e.d. worden opgeruimd.
Heeft u problemen met de pc en zijn die niet eenvoudig op te lossen dan kunt u met Windows zelf scannen op fouten met foutcontrole (met repair),  eventueel in veilige modus.
En natuurlijk regelmatig scannen met uw virusscanner en bijv. met MBam.
Hoe u voor uw versie besturing schijfopruiming en/of schijfcontrole kunt gebruiken is te vinden op internet.

Cookies
door Cookies - May 5, 2016 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@aurora1: volledig met je eens. Al die z.g. opschoonprogramma's zijn volkomen overbodig.