hans515
door hans515 May 25, 2016 om 10:38
Computers & telefonie

GOOGLE foto's uploaden.

Bij Google kun je gratis foto's uploaden, in de Cloud! Ze vermelden, dat hoge kwaliteit gratis is en origineel van je toegewezen hoeveelheid afgetrokken wordt.Bij die ' hoge ' kwaliteit staat: gratis onbeperkte opslag! Nou is mijn vraag hoeveel MB is die hoge kwaliteit? Ook bij origineel staat niet wat daarvan de max. hoeveelheid is...... Zou, bijv. 5MB hoge kwaliteit zijn? En origineel vanaf 6,10 of 12MB?

11681 7 Rapporteer

Topantwoord

reflecs
door reflecs - May 25, 2016 om 11:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hier staat dat hoge kwaliteit bij Google max. 16MB is.
https://support.google.com/photos/answer/6220791?hl=nl

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 25, 2016 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien heb je iets aan deze info.

Topantwoord

newmikey
door newmikey - May 25, 2016 om 14:03
830 Antwoorden / 0 Vragen

Bij hoge kwaliteit op Google staat 16 Mp als maatstaf (en niet 16Mb zoals REFLECS vermeldt). De bestandsgroote hangt van twee zaken af: het aantal megapixels (=Mp) dat uw camera kan leveren en de mate van compressie waarmee het bestand is opgeslagen.

U kunt fotobestanden geheel zonder compressie opslaan met het TIFF of PNG formaat maar met een 16Mp camera zullen die dan te groot worden voor Google. Datzelfde geldt voor Photoshop bestanden. Blijft over het jpeg formaat waar een 16Mp foto vaak zo rond de 8-12 Mb (=MegaByte) opslagruimte kost.

U kunt dus een onbeperkt aantal foto's tot 16Mp opslaan als jpeg met de hoogste kwaliteit. Maakt uw camera beelden met meer dan 16Mp, dan worden ze teruggeschaald (=verkleind) bij het uploaden (zoals in de help-functie van Google te lezen is: "Als de camera foto's maakt met een resolutie hoger dan 16 MP, worden de foto's teruggeschaald tot 16 MP") maar u kunt nog steeds een onbeperkt aantal foto's uploaden.

reflecs
door reflecs May 25, 2016 om 14:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft gelijk, typo. Op de pagina waar de link naar verwijst staat het uiteraard wel goed.

Topantwoord

gompy2
door gompy2 - May 25, 2016 om 14:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

De grootte is afhankelijk van de resolutie van je camera.

Hoe hoger de resolutie, des te groter zullen de bestanden zijn in "RAW" formaat maar daar zul je meestal bij het opslaan in JPG niet zoveel last van hebben.
Tot aan een resolutie van 16 Megapixel van je camera, zul je geen beperkingen tegenkomen, en dan nog kun je terug.
Quote van Google Foto Help:

Een opslaggrootte kiezen

U kunt kiezen uit twee opslaggrootten om een back-up van uw foto's en video's te maken in uw Google Foto's-bibliotheek.

Hoge kwaliteit

    Onbeperkte gratis opslag.

    Gewone camera's: aanbevolen voor telefoons of compact camera's met 16 megapixel (MP) of minder.

    Gebruik: geschikt voor afdrukken en delen.

    Grootte: foto's en video's van hoge kwaliteit opslaan, terwijl de grootte wordt beperkt.

Origineel

    Beperkte gratis opslag: gebruikt opslag in uw Google-account, ongeacht de grootte van uw foto of video.

    Digitale spiegelreflexcamera's: aanbevolen als u foto's met een digitale spiegelreflexcamera maakt en de oorspronkelijke kwaliteit wilt behouden.

    Gebruik: aanbevolen voor het afdrukken van grote banners of om oorspronkelijke bestanden op te slaan.

    Grootte: foto's en video's precies zo opslaan als u ze heeft vastgelegd.

Veelgestelde vragen

Wat moet ik kiezen als ik foto's maak met mijn telefoon?

De meeste telefooncamera's zijn minder dan 16 megapixel (zoals iPhone 6 en Samsung Galaxy-telefoons), dus de meeste opgeslagen foto's zien er in feite hetzelfde uit als u 'Hoge kwaliteit' kiest.

Kan ik foto's afdrukken waarvan ik een back-up met Hoge kwaliteit heb gemaakt?

Foto's van hoge kwaliteit kunnen tot 16 megapixel (MP) groot zijn. U kunt foto's van 16 MP met goede kwaliteit afdrukken tot formaten van ongeveer 60 cm x 40 cm, wat groter is dan gebruikelijke afdrukformaten.

Kan ik van gedachten veranderen?

U kunt deze instelling op elk gewenst moment wijzigen. Ga hiervoor naar de pagina 'Instellingen' in de Google Foto's-app of photos.google.com/settings.

Het wijzigen van de instelling is van invloed op de opslaggrootten vanaf dat moment. De grootte van items die u al heeft opgeslagen, wordt niet gewijzigd.

Wat als ik Hoge kwaliteit kies en een back-up maak van foto's die zijn gemaakt met een camera met hoge resolutie?

    Als de camera foto's met een resolutie van 16 megapixel (MP) of lager maakt, zien de meeste opgeslagen foto's er in feite hetzelfde uit met beide opslagopties.

    Als de camera foto's maakt met een resolutie hoger dan 16 MP, worden de foto's teruggeschaald tot 16 MP.

Wat als ik Hoge kwaliteit kies en een back-up maak van een video met hoge resolutie?

    Als de video een resolutie van 1080p of minder heeft, ziet uw opgeslagen video er bijna hetzelfde uit als het origineel.

    Als de video een resolutie van meer dan 1080p heeft, wordt deze teruggeschaald naar high-definition 1080p.

Bron:

Klik ->  Hier

edrick3
door edrick3 May 25, 2016 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zo is het wel duidelijk (maar stond al in de 1e reactie aangegeven). ;-)

gompy2
door gompy2 May 25, 2016 om 14:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Daar kan jij vast wel om slapen met wat ik als reactie geef edrick, of niet?
Heb je geen normaal leven of zo? Ik klik niet altijd op linken.

edrick3
door edrick3 May 25, 2016 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voel je je aangesproken?
Dat is geenszins de bedoeling. Vandaar: ;-)
Maar .... waarom heb je je reactie dan bewerkt vwb de bron?

gompy2
door gompy2 May 25, 2016 om 14:40
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat de eerste verwijzing niet werkte ik kreeg een foutmelding. Ben nu weer helemaal klaar met jou, ga je met anderen bemoeien a.u.b., vort, weg...

Redacteur
door Redacteur May 26, 2016 om 09:27
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Gelieve geen off-topic reacties te plaatsen. Hier heeft de vragensteller niks aan.

Met vriendelijke groet,

Kassa internetredactie

hans515
door hans515 - May 25, 2016 om 20:30
250 Antwoorden / 117 Vragen

Hartelijk dank allemaal voor de antwoorden! Met vr.gr. Hans.

jo
door jorisw - May 26, 2016 om 13:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je weet dit:

When you upload, submit, store, send or receive content to or through our Services, you give Google (and those we work with) a worldwide license to use, host, store, reproduce, modify, create derivative works (such as those resulting from translations, adaptations or other changes we make so that your content works better with our Services), communicate, publish, publicly perform, publicly display and distribute such content. The rights you grant in this license are for the limited purpose of operating, promoting, and improving our Services, and to develop new ones. This license continues even if you stop using our Services (for example, for a business listing you have added to Google Maps). Some Services may offer you ways to access and remove content that has been provided to that Service. Also, in some of our Services, there are terms or settings that narrow the scope of our use of the content submitted in those Services. Make sure you have the necessary rights to grant us this license for any content that you submit to our Services.

Our automated systems analyze your content (including emails) to provide you personally relevant product features, such as customized search results, tailored advertising, and spam and malware detection. This analysis occurs as the content is sent, received, and when it is stored.

reflecs
door reflecs May 26, 2016 om 14:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wel zo handig om op een Nederlands forum de Nederlandse tekst te plaatsen:https://www.google.com/intl/nl/policies/terms/ en dan is een link naar de instellingen misschien ook wel nuttig:https://privacy.google.com/my-controls.html

akkerdistel
door akkerdistel - May 26, 2016 om 17:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Is je G-account vol, maak je gewoon een nieuwe aan ;-). Zelf doe ik dit overigens niet en zorg altijd voor een offline back-up, dat minimaal 2 keer natuurlijk, liefst nog een van de HDD's op een andere locatie onderbrengen.