boppe1943
door boppe1943 Sep 30, 2016 om 11:25
Computers & telefonie

Grote problemen met Kaspersky Internet Security

Sinds ik Kaspersky Internet Security op mijn nieuwe laptop heb geïnstalleerd zijn er diverse problemen geweest waarover ik eerder uw hulp heb ingeroepen. Behalve de problemen verscheen de ene na de andere waarschuwing op mijn laptop, o.a. dat de verbinding niet veilig of uitgezet was. Na het terugzetten naar fabrieksinstellingen toen ik wederom niet met Google Chrome en Windows Edge on line kon komen is er eerst virusscanner ESET op gezet. Er waren toen geen problemen, totdat ik dit programma moest verwijderen omdat ik de reparateur niet kon bereiken voor het licentienummer waarom na een update gevraagd werd. Consumer Care van Kaspersky heeft me toen een nieuwe versie gestuurd en 8 aanwijzingen die ik moest volgen om die versie te installeren. De 2e aanwijzing klopte al niet, daarover moest ik weer opbellen, waarna hun fout werd rechtgezet en na de 4e aanwijzing ging alles vanzelf en waren de overige aanwijzingen volgens een medewerker niet nodig (!?). Opgelucht ging ik toen achterstallige betalingen doen, maar meteen kwam er al een ernstige waarschuwing dat de verbinding onveilig was. Daarover opgebeld vertelde een medewerkster van Consumer Care dat ik best door kon gaan met betalen. De kans dat juist op dat moment een hacker bij me zou inbreken was namelijk heel klein (!). Ik moest nog een virtualisatie uitvoeren en iets doen in het programma BIOS, maar dat was zo moeilijk. Ze hoopte dat ik daar hulp bij kon krijgen. De aanwijzingen zouden worden opgestuurd, maar i.p.v. de aanwijzingen kreeg ik een mailtje dat volgens Kaspersky de problemen nu waren opgelost en dat de zaak werd gesloten (!). Daarop heb ik per mail gevraagd om assistentie per telefoon te krijgen, maar daar was geen gelegenheid voor. Ik kon over een week een chatafspraak krijgen, maar dan ben ik in het buitenland met 9 uur tijdsverschil.
Ik heb het nu echt he-le-maal gehad met Kaspersky. Ik heb het programma verwijderd via Start-instellingen-systeem-apps en onderdelen, Kaspersky aangeklikt, verwijderd en de laptop opnieuw opgestart. Daarna heb ik er AVG Free opgezet.
Nu ik eerst mijn hart heb gelucht over Kaspersky, wat voor lezers een waarschuwing zou kunnen zijn, heb ik 2 vragen:
1. Heb ik Kaspersky op de juiste wijze verwijderd of zijn er nog onderdelen die me alsnog de das om kunnen doen? Zo ja, wat moet ik dan doen?
2. Ik heb van Kaspersky de Windows Defender uit moeten schakelen. Moet ik die nu weer inschakelen?
Dank voor het "aanhoren" van mijn frustratie over Kaspersky. En ik hoop natuurlijk op antwoorden op bovenstaande vragen. Met vriendelijke groet, Boppe1943.

15580 13 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 30, 2016 om 11:45
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Boppe1943 ,

Wat blijft u een ellende houden met uw laptop .

Open verkenner , klik op boot ( C:) Type dan rechtsboven in het zoekveld Kaspersky , gaat automatisch zoeken , als er dan nog iets van kaspersky opstaat kunt u dit van hier uit verwijderen .
U heeft AVG erop gezet , dan moet u Windows Defender niet inschakelen , u heeft dan 2 virusscanners erop staan wat conflicten geeft en wederom opnieuw problemen veroorzaakt .

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 30, 2016 om 14:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita, vervelende is juist dat er bij het verwijderen tientallen bestanden blijven bestaan, onzichtbare mappen maar ook het register zal vele verwijzingen behouden.
Voor een gemiddelde gebruiker is dat bijna niet te doen.  Ook programma's als cc cleaner laten restjes achter alhoewel ze al aardig wat weten te verwijderen.
Diewilik

marita5
door marita5 Sep 30, 2016 om 14:19
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@Diewilik , volgens mij heeft Ts Kaspersky al niet op een goede manier verwijderd , betreft Ccleaner om daar de registervermeldingen te verwijderen moet je in het register zijn , voor Ts is dit echt een afrader gezien de vele problemen .

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 30, 2016 om 11:49
7154 Antwoorden / 3 Vragen

Kaspersky verwijderen via het configuratiescherm programma's en onderdelen.Op de overige vragen zal u uitgebreid antwoord krijgen door anderen maar u kunt voor nu even vooruit. Windows defender heb ik altijd laten staan omdat dit een verdediger is.
Leest u dit ook nog eens door:
https://www.seniorweb.nl/artikel/programma-s-grondig-verwijderen-met-revo-uninstaller

marita5
door marita5 Sep 30, 2016 om 13:33
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjoppie , Windows Defender erop laten staan , geeft dit geen conflicten met uw antivirus ?

sjjoppy
door sjjoppy Sep 30, 2016 om 13:43
7154 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita5, heb er niet bij stilgestaan, nooit problemen mee gehad, in W10 heb ik er niet op gelet, heb de tip van @Diumenge gebruikt toen het zover was, verder scan ik er op los.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2016 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Boppe1943,

Wat betreft vr.1: je zou CCleaner nog eens een registerscan kunnen laten doen. Dan worden eventueel achtergebleven registervermeldingen verwijderd (als je gevonden fouten laat herstellen).\
Vr.2: niet meer inschakelen. AVG is nu al actief.

En hopelijk blijf je nu van verdere problemen verschoond.

reflecs
door reflecs Sep 30, 2016 om 13:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT En we zijn gelukkig weer bij de tijd :)

edrick3
door edrick3 Sep 30, 2016 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reflecs, OT: al zou de redactie beter even een berichtje kunnen vermelden ipv je 'vraag' zomaar te verwijderen. (hetgeen ik al verwacht had)

marita5
door marita5 Sep 30, 2016 om 13:40
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@Edrick3 , als je bij Ccleaner op fouten herstellen klikt dan blijven de registervermeldingen er nog altijd op staan , deze moet je dan echt in het register verwijderen , maar Ts kan hier beter vanaf blijven .

reflecs
door reflecs Sep 30, 2016 om 13:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3, OT: daar ben ik het mee eens. Wat interactie/uitleg zou naar mijn mening een hoop onbegrip en frustratie wegnemen. In dit geval was de back-up toch nog zo snel geplaatst, dat het misschien niet eens meer kon :)

edrick3
door edrick3 Sep 30, 2016 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5, ik bedoel natuurlijk dat je EERST links op de knop 'register' moet klikken als CCleaner geopend is; dan het register laten scannen en de gevonden fouten laten herstellen.

marita5
door marita5 Sep 30, 2016 om 14:14
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@edick3 , de fouten worden hersteld , maar ze blijven in het register staan , om die dan defenitief te verwijderen moet je in het register zijn .
gezien de problemen van Ts is dit een afrader .

ph
door philip36 - Sep 30, 2016 om 13:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kaspersky Internet Security verwijderen voor AVG free?

In Kaspersky bij Geavanceerde instellingen --> Netwerk stond misschien ' Scan versleutelde verbindingen'  aan.
Deze kunt u uitzetten.
Zou Kaspersky nog een kans geven, gewoon zonde.

https://forum.kaspersky.com/lofiversion/index.php/t257009.html

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2016 om 13:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan nu wel de 'schuld' leggen bij Kasperky, maar de problemen die jij allemaal ondervindt, hebben niets te maken met Kaspersky. Kaspersky is een uitstekend security programma, stukken beter dan Windows Defender die voor mensen met weinig kennis van zaken beslist onvoldoende bescherming biedt.

Volgens mij is het een regelrecht zooitje op je laptop en wordt het de hoogste tijd dat je er eens een echte deskundige bij haalt.

reflecs
door reflecs - Sep 30, 2016 om 14:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nog een optie; de removaltool van Kaspersky zelf:
http://support.kaspersky.com/common/service.aspx?el=1464#block1

Mocht u het later toch nog willen installeren, dan de licentie code noteren.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 30, 2016 om 15:04
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hartelijk bedankt voor de nuttige tips. Ik ga er meteen mee aan de slag.

Carola83, u denkt mischien dat mijn buurjongetje uit groep 3 mij met de problemen van mijn gloednieuwe laptop heeft geholpen, maar dat was in eerste instantie 2x iemand van Senior Web die veel computerervaring heeft en in het laatste geval een ICT-er die bij een groot  internationaal bedrijf de computers onderhoudt. Hij woont alleen 130 km bij mij vandaan, dus het is te tijdrovend en vooral nu met een lange reis in het vooruitzicht onmogelijk om nog eens op en neer te reizen. Een nieuwe laptop, een zooitje? Nadat die voor alle zekerheid door die ICT-er ook nog eens is teruggebracht naar fabrieksinstellingen? Het was wel opvallend dat, toen ik 2 weken gebruik kon maken van ESET, ik totaal geen problemen of waarschuwingen kreeg. Maar zodra Kaspersky er weer op geïnstalleerd was kwamen de problemen weer terug. Hoe verklaart u al die waarschuwingen van Kaspersky dan dat de verbinding onveilig was en dat de beveiligde betaalversie zelfs een ernstige waarschuwing gaf? Hoe goed u KIS ook vindt, bij Consumer Care laat men nogal wat steken vallen. Maar Carola83, als de bekende problemen blijven voortduren nu ik KIS heb verwijderd, zal ik zo sportief zijn om u meteen gelijk te geven. Bedankt voor uw tijd, maar de hulp die u ook in eerdere gevallen heeft gegeven kunt u beter achterwege laten. Overigens: de vragen die ik hier aan u gesteld heb zijn retorisch. M.v.g. Boppe1943.

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 21:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

Uw ICT expert moet echt op een nieuwe cursus want datgene dat hij u en uw gloednieuwe laptop heeft aangedaan behoort NIET tot enig hoogstandje. Misschien te senior? Nogmaals u kunt geen andere virusscanner installeren zonder de vorige GRONDIG te verwijderen. Op een nieuwe PC staat geen ESET,  Kaspersky, Bitdefender, GDATA of welke andere dan ook. Evenmin als trial. U kon doorgaan met ESET waarom niet is niet verklaard. Echter ESET kan niet zomaar met een simpele verwijdering in het Configuratiescherm/Programma's worden verwijderd. Uw ICT- er is -in tegenstelling tot uw eigen beperkte mening- geen ICT-er. Neem contact op met topantivirus.nl. Zij vertegenwoordigen zowel ESET als Kaspersky. Zij zullen u ongetwijfeld wel te woord willen staan wanneer u hen dat ook wel toelaat!

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2016 om 15:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@boppe43: ik bedoel met een zooitje dat er softwarematig blijkbaar het e.e.a. helemaal mis is. Ik vraag me af of die mensen van Seniorweb wel zo goed bezig zijn geweest. Als ik me goed herinner, had hij ook al veel moeite om e.e.a. in orde te krijgen. Misschien zijn al die problemen juist wel door onkunde van die man veroorzaakt.

En waarom plaatst hij bijv. een proefversie van Eset terwijl je notabene Kaspersky hebt gekocht?

Misschien heb je het in een ander topic al vermeld, maar als het een nieuwe laptop is: deed hij het in het allerbegin gewoon goed?

gsm
door gsm - Oct 1, 2016 om 15:01
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb deze problemen zelf ooit ook wel eens gehad bij het gebruik van Kaspersky. De reden voor dit soort problemen is meestal het installeren van verschillende antivirus of beveiligingspakketten na elkaar. Het komt regelmatig voor dat bij het verwijderen van een vorig pakket er toch nog wat restanten achtergebeleven zijn, met name van de firewall. Kaspersky kan daar hinder van ondervinden. Download bij de leverancier van een verwijderd pakket alsnog de verwijderaar en laat deze de laatste restanten opruimen. CCleaner kan soms ook nog helpen in dit soort gevallen.
Zorg dus altijd dat restanten van andere beveiligingspakketten grondig verwijderd worden.

Windows Defender is een echte virusscanner die als vast onderdeel met Windows 10 meegeleverd wordt en dus niet te verwijderen is. Windows Defender is min of meer gelijk aan MSE dat bij Windows 7 en eerdere Windows versies gebruikt werd en niet alleen maar een spyware scanner, zoals in Windows 7 en eerdere Windows varianten.

Bij de installatie van Kaspersky of andere beveiligingspakketten, wordt Windows Defender in Windows 8, 8.1 en 10 automatisch uitgeschakeld en wordt de functie van de Windows Firewall eveneens overgenomen. Controleer dat wel steeds. Na verwijdering van Kaspersky worden , als het goed is, Windows Defender en de Windows Firewall vanzelf weer actief. Het moet dus nooit nodig zijn om Windows Defender of Windows Firewall zelf aan of uit te zetten, ook niet na installatie of verwijdering van AVG free.

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 21:15
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het bij voortduring willen installeren van al dan niet gratis pakketten of trials leidt uiteindelijk wanneer er geen of onjuiste removal tool is gebruikt tot onoverkomenlijke problemen. Deze problemen liggen niet bij enige leverancier maar de belachelijke onwil om voor protectie te willen betalen.

wa
door walsum107 - Oct 1, 2016 om 19:00
54 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk vind ik de hulp via Kaspersky te kort schieten. Als je niet zo'n digitale reus ben zoals ik wordt het al rap moeilijk. Dan doe je toch (Kaspersky) alles om de klant te helpen, zelf met assistentie via de telefoon. Als ik in mijn onwetendheid is niet goed heb gedaan, bel ik mijn PC/laptop leverancier, gelukkig plaatselijk en komen wij er niet uit, neemt hij met Teamvieuwer de zaak over en het wordt opgelost. Om het met Rutte te zeggen, en terecht, pleur op met je virtualisatie en Bios en de hoop dat je daar elders hulp bij kan krijgen. Daar zijn zij immers voor. Als regel zijn de vragenstellers beslist geen ict'ers.

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 21:18
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat lijkt niet juist. TS experimenteert bij voortduring en moet resten van voorgaande experimenten verwijderen.

ra
door raw - Oct 1, 2016 om 20:50
23 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Boppe1943,

Gooi Kaspersky beveiliging eraf en stel Windows Defender weer in.
Ik draai internet in de Firefox-browser en met Virustotal (VTZILLA.COM, gratis, maar draait
uitsluitend in de Firefox-browser).
Ik draai hiermee al 2,5 jaa zonder problemen.

met vriendelijke groeten,
raw

gsm
door gsm Oct 2, 2016 om 23:10
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Idem dito.

Ma
door Mat Matheij - Oct 1, 2016 om 21:10
986 Antwoorden / 3 Vragen

Neem aangaande uw problemen contact op met topantivirus.nl. Ik herken mij niet in uw problemen. Ook Kaspersky is een van de meest betrouwbare leveranciers van Antivirussoftware. U blijft klaarblijkelijk experimenteren met Antivirussoftware echter zijn van o.m. ESET en GDATA restanten moeilijk verwijderbaar. U kunt niet zomaar van de ene trial naar de volgende overstappen zonder REMOVAL TOOL. AVG heeft ondanks de wederom domme recensies van de consumentenbond een uiterst slechte naam. ER BESTAAT GEEN WERKEND GRATIS ANTIVIRUSPROGRAMMA.

gsm
door gsm Oct 2, 2016 om 23:14
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Een removal tool heb je voor AVG free inderdaad nodig. Gratis AV programma's werken wel degelijk, maar met minder toeters en bellen.

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2016 om 23:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@MM wat weer een niet ter zake doende palaber van u. Hoe krijgt u het toch steeds weer voor elkaar.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 00:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Palaver en gezwatel.:-))

aurora1
door aurora1 Oct 2, 2016 om 22:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

en dan ook nog met al die hoofdletters...