le
door leurtje Mar 1, 2016 om 18:32
Computers & telefonie

Hebben jullie gehoord van pcnederland

komen aan de deur met een mooiverhaal ben er ingetrapt kolpt niets van als je de papieren in je hand krijgt

14717 5 Rapporteer

id
door ida vollenbroek - Mar 24, 2016 om 11:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn moeder van 84 is daar helaas ook ingetrapt. Zij heeft enkel een i-pad. Mijn poging om het servicecontract te laten ontbinden zijn niet gelukt omdat ik 4 dagen over de bedenktijd heen zit.

Ma
door MarjaR - May 26, 2016 om 20:20
1 Antwoorden / Vragen

Ja, helaas wel. Bij mijn moeder van 79 jaar is in maart 2016 thuis aangebeld (ondanks haar sticker ''aan de deur wordt niet gekocht'' omdat ze warrig is en alles niet zo goed begrijpt). Ze woont in seniorencomplex. Ze heeft getekend voor incasso van 99,= euro per jaar. Ze denkt dat ze een computercursus gaat krijgen!! Er is haar angst aangepraat (een computer in huis zonder kennis is gevaarlijk mevrouw, dat kan echt niet meer in deze tijd!), waardoor ze getekend heeft. Ik heb 3 weken geleden een mail gestuurd naar PC-Nederland, waarin ik het uitleg, maar ze reageren niet. Als je op hun facebooksite kijkt (pc-nederland) dan zie je dat ze vacatures hebben voor verkopers ''met een vlotte babbel''. Die krijgen een auto van de zaak en provisieregeling, zegt genoeg. Ook zoeken ze mensen op klantenservice die de telefoon opnemen als iemand belt met computerproblemen. Computerkennis is geen vereiste, lachwekkend!! Er stond een negatieve reactie op van een vrouw wiens oma benadeeld was, ik heb gisteravond ook mijn bericht op hun site geplaatst, maar vanmorgen waren beide berichten verwijderd.

N.B. Sinds kort heeft Woningbouwvereniging Lefier het volgende bericht geplaatst op hun site: ''We krijgen de laatste dagen meldingen uit Emmen over deur-aan-deurverkopers van PC-Nederland die uit naam van Lefier onderhoud aan uw pc willen uitvoeren.Lefier heeft geen enkele binding met dit bedrijf. Als u dus iemand aan de deur krijgt die zegt namens Lefier te spreken, dan is dit niet juist. Is dit bedrijf bij u aan de deur geweest uit naam van Lefier? Dan vragen we u dit te melden bij ons Klant Contact Centrum via 088 - 20 33 000 of info@lefier.nl"

Onderstaand mijn mail aan PC-Nederland, voor wie geïnteresseerd is:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Betreft: Ontbinding contract klantnummer ...., mevrouw ..............

Mijne heren/dames,

Ik wil een contract ontbinden en u op de hoogte brengen van een agressieve verkoopmethode die toegepast wordt binnen uw organisatie.

Mijn moeder van 79 jaar vertelde mij gisteren vol trots dat ze binnenkort een computercursus krijgt aangeboden, voor slechts 8 euro per maand. Toen ik haar vroeg wanneer dat start, zei ze, ‘’wanneer ik met ze bel, ik mag zelf bepalen wanneer de cursus gaat beginnen”. Toen ik doorvroeg, liet ze een contract zien. Een contract van uw organisatie. In het contract kon ik niets terug vinden over een cursus, dus ik vroeg door. Toen vertelde ze dat iemand aanbelde, en die vertelde dat er een bedrijf was waar alleen maar studenten werken en die hielpen mensen. Ze was daardoor meteen gecharmeerd. Die student vroeg ‘’heeft u een computer?’’ ‘’Ja’’, zei mijn moeder, ‘’maar ik doe daar niets mee, die staat hier voor als mijn kinderen komen, want die doen mijn administratie’’. Toen werd mijn moeder verteld dat ze verkeerd bezig was, en dat het in deze tijd onmogelijk en zelfs gevaarlijk is een computer te hebben en geen kennis te hebben hoe daar mee om te gaan. Mijn moeder schrok enorm. Toen ze aangaf er echt geen verstand van te hebben en dat de computer alleen maar gebruikt werd door de kinderen, werd er verteld dat er een oplossing was, via uw bedrijf kon ze hulp gaan krijgen bij problemen en een cursus voor kennis krijgen via het contract. Daarop heeft mijn moeder het contract getekend.

Mijn moeder heeft inderdaad een computer staan, in haar logeerkamer. Wij kinderen, hebben dit voor haar geregeld, zodat wij als wij bij haar langskomen alles voor haar ter plekke kunnen regelen (betalingen etc.). Wij schonen deze computer ook op, ze weet niet eens hoe ze hem aan moet zetten!! Dit heeft ze ook eerlijk aan ‘’de student’’ gezegd. Ze heeft niet eens een emailadres. Dit wist de student, dit kunt u nazien op het contract, daar staat namelijk niets ingevuld. Iemand van 79 jaar zonder emailadres, dat zegt toch al genoeg, wat heeft die aan een onderhoudscontact??

Ik wil dit agressief verkochte contract met terugwerkende kracht kosteloos ontbinden. Ik ga ervan uit dat uw bedrijf niet op de hoogte is van dergelijke praktijken, en geen klantenkring wil opbouwen die bestaat uit een kwetsbare doelgroep die onder valse voorwendselen klant is geworden, en nooit gebruik zal gaan maken van uw diensten.

Verwacht dat de 99 euro zonder extra kosten wordt teruggestort aan mijn moeder.

Graag verneem ik van u,

Marja Reijnders

(dochter mevrouw ...................)

Bijlagen: 3

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pc
door Pc Nederland - Jun 16, 2016 om 15:15
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer/mevrouw Marjar

Het spijt me dat uw moeder niet op de juiste wijze geinformeerd is. Ik wil u dan ook vragen om mij uw klacht te mailen. Wilt u daarbij uw klantnummer doorgeven dan kan ik precies uitzoeken waar het mis is gegaan. Ik zal dan ook kijken in hoeverre ik de door uw geleden schade kan vergoeden.

PC Nederland  B.V. is een landelijk actief ICT bedrijf. Met de servicepas van PC Nederland hebben klanten een jaar lang recht op directe hulp bij computer problemen. Het hele jaar door, dus ook op zon- en feestdagen. Na een eenmalige betaling van 99 euro krijgen de klanten de servicepas thuisgestuurd. Wanneer een klant een probleem heeft, kan hij/zij 24 uur per dag het alarmnummer bellen. Het streven is altijd om het probleem  binnen 24 uur, nadat de melding binnen is gekomen, opgelost te hebben. Hierbij komen dan geen voorrijkosten, geen arbeidsloon kosten meer bij.
Voor meer informatie over ons product verwijs ik u ook graag
naar onze internet site: www.pcnederland.com

Met vriendelijke groet

PC Nederland B.V.
info@pcnederland.nl

Ma
door MarjaR Jun 29, 2016 om 19:14
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer Bunt,

Bedankt voor uw reactie. Het klantnummer is 2134.

Het door u opgegeven emailadres (eindigend op .nl) klopt niet; mails krijg ik retour.

Ik heb daarom de klacht voor de 3e keer ingediend bij info@pcnederland.com. (dit mailadres staat op uw briefpapier).

Graag verneem ik spoedig van u.
Marja Reijnders

Ma
door MarjaR Aug 13, 2016 om 11:51
1 Antwoorden / Vragen

De klacht is in behandeling genomen en naar mijn volle tevredenheid opgelost. Het geld is teruggestort en het contract per direct ontbonden.

ma
door marobo - Nov 27, 2016 om 23:08
1 Antwoorden / Vragen

Ida Vollenbroek lees het artikel op   https://www.consuwijzer.nl/thema/verkoop-buiten-verkoopruimte
Met name het volgende: Heeft de ondernemer u niks verteld over de bedenktijd? Vertelde de ondernemer niet duidelijk hoe u van de overeenkomst af kunt? Of gaf hij u geen formulier?  Dan hebt u een langere bedenktijd. De bedenktijd wordt dan verlengd met maximaal twaalf maanden. Let op: krijgt u alsnog later alle informatie? Dan hebt u weer opnieuw een bedenktijd van veertien dagen.

Op een andere site het volgende: Regels voor het sluiten van een overeenkomst:

Sluit u overeenkomsten buiten de verkoopruimte? Dan moet u uw klant informeren over een aantal zake. U moet de verkoop vastleggen in een overeenkomst. Hierbij gelden onder meer de volgende regels:

  • - U mag geen overeenkomst sluiten als u weet of vermoedt dat een koper de kosten niet kan opbrengen.
  • - U en de koper moeten 2 exemplaren van dezelfde akte ondertekenen. Dan pas is de overeenkomst geldig. U geeft de koper een exemplaar van de ondertekende akte. Deze moet aan een aantal eisen voldoen. U moet onder andere de mogelijkheid vermelden om de overeenkomst te ontbinden.

ri
door richard dekker - Jan 10, 2017 om 13:58
1 Antwoorden / Vragen

Mijn moeder - die dementerend is - heeft ook een servicecontract bij pcnederland afgesloten. Dit dat terwijl ze geen computer heeft en deze zal er ook niet gaan komen. Ze heeft alleen een iPad. In de algemene voorwaarden is te lezen dat opzeggen alleen mogelijk is met de opzegbrief van pcnederland?!