nonna
door nonna Aug 14, 2010 om 00:23
Computers & telefonie

Help security Tool

Mijn man heeft vanavond ineens het programma Security Tools op zijn computer gekregen.
dit vermeld dat hij virussen/wormen en andere ellende op zijn pc heeft staan .
Nu is er geen antivirus of beschermings programma meer dat werkt, het wordt direct geblokt door dit programma.
In zijn configuratiescherm en vervolgens programma's en onderdelen gekeken en in die lijst is niets te vinden.
Heeft iemand hier mee te maken of gehad, kent iemand van horen zeggen dit probleem??
Het vraagt creditcard gegevens en je moet het dus aanschaffen wil dit programma alle ellende verwijderen.
we zijn niet van plan dit programma aan te schaffen en verstrekken zeker geen cc gegevens, ik hoop dat iemand raad weet.
Op mijn pc zijn geen problemen, wie weet raad

2685 24 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Aug 14, 2010 om 00:30
827 Antwoorden / 2 Vragen

gebruik deze link om alles te weten over deze nep-tool.

http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-8345nl.html

gsm
door gsm - Aug 14, 2010 om 11:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Security tools is malware van het type Rockware: Een waardeloos en schadelijk programma. Betaal hier NOOIT iets voor!

Hier nogmaals de link uit de vorige reactie.

sepke2008
door sepke2008 - Aug 14, 2010 om 12:30
191 Antwoorden / 47 Vragen

Download en installeer MBAM (klik)

Al meteen na de installatie wil MBAM zijn database opwaarderen – toestaan dus.
Ook bij herhaald gebruik: eerst MBAM updaten via de tab Update!

Start MBAM en kies voor Snelle Scan

N.B.: Vistagebruik(st)ers starten MBAM middels rechtsklikken en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Indien de scan voltooid is, klik dan op de knop OK
Klik daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor, dat alles aangevinkt is.
Vervolgens klik je op: Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en dat kan je terugvinden door op de tab Logs te klikken in MBAM .

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven – dan telkens op OK klikken!
Daarna zal MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.

Laat even weten wat het resultaat is.

M.v.g. Sepke

nonna
door nonna - Aug 14, 2010 om 12:36
45 Antwoorden / 23 Vragen

Bedankt voor de hulp, het lukt hier altijd om raad te vinden, dit wilde ik eerst even kwijt.

Sepke, Is dit een ander programma dan de links die door gsm entp worden gegeven??

Groetjes Trudy

nonna
door nonna - Aug 14, 2010 om 12:38
45 Antwoorden / 23 Vragen

Sorry, nog een vraag.
Weet iemand hoe dit of via welke site/programma/software dit je pc komt vervuilen??

sepke2008
door sepke2008 - Aug 14, 2010 om 12:45
191 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=nonna schreef op zaterdag 14 aug 2010, 12:36]Bedankt voor de hulp, het lukt hier altijd om raad te vinden, dit wilde ik eerst even kwijt.

Sepke, Is dit een ander programma dan de links die door gsm entp worden gegeven??

Groetjes Trudy

Dit is inderdaad een ander programma, het is één van de beste anti spy en malwareprogramma's van dit moment. En het is gratis, kies dus op de site via de link in het vorige bericht van mij de freeware versie.

Dit soort spy/malwareprogramma's kun je op vele manieren oplopen.

Gebruik daarom een goede virusscanner en maak regelmatig een volledige scan met MBAM.

M.v.g. Sepke

birdies
door birdies - Aug 14, 2010 om 12:54
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Daarna zal MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten........

Even ter aanvulling: na het opnieuw opstarten MBAM nog een keer laten scannen, omdat veel malware terug blijft komen.

MBAM is inderdaad een goed programma, maar ook MBAM krijgt niet alles verwijderd.

Wel vreemd dat je eigen AV-programma dit niet geblokkeerd heeft.

sepke2008
door sepke2008 - Aug 14, 2010 om 13:09
191 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=nonna schreef op zaterdag 14 aug 2010, 12:38]Sorry, nog een vraag.
Weet iemand hoe dit of via welke site/programma/software dit je pc komt vervuilen??

Mag ik vragen welke virusscanner en evt. andere beveiligingsprogramma's op jou computer worden gebruikt?

M.v.g. Sepke

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2010 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna,

In tegenstelling tot het advies van sepke om een snelle scan te doen zou ik toch echt de volledige scan laten uitvoeren, waarbij de pc niet met het internet verbonden is.
Voor de zekerheid zou je ook nog even met SuperantiSpyware free edition kunnen laten scannen.

Suc6

nonna
door nonna - Aug 14, 2010 om 22:03
45 Antwoorden / 23 Vragen

Hallo allemaal,

Ik gebruik AVG en die werkt uitstekend, mijn man gebruikt deze ook plus nog twee andere ,weet niet welke op dit moment (hij is er nu niet)

Het grote probleem is echter dat alles geblokt wordt, en er is met geen mogelijkheid te downloaden ( MBAM) of wat dan ook.
Hij is vandaag een tijd mee bezig geweest maar niets lukte.

Nu zat ik te denken aan mbam downloaden op mijn pc vervolgens op een usb stick zetten en dan kijken of het op zijn pc is te zetten.
Denken jullie dat dit een mogenlijkheid is??

sepke2008
door sepke2008 - Aug 14, 2010 om 23:24
191 Antwoorden / 47 Vragen

Het idee is goed, maar na de installatie vanaf de usb stick moet MBAM eerst geupdate worden voordat je een scan uitvoert. En de vraag is of je de updates wel binnen kunt halen of dat ze ook geblokt worden. Overigens kun je wel met de besmette pc het internet op? En wat is precies de melding die je krijgt als je bijvoorbeeld MBAM wilt downloaden?

M.v.g. Sepke

maton
door maton - Aug 15, 2010 om 00:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

hi ik zou op start klikken en onder alle programma s staat een zoek opdracht type daar het nam van de programma en met je muis over heen gaan en daar kun je zien waar de programma zich bevindt en dan kan je de programma gaan verwijderren kijk als het lukt en anders horen we het dan wel succes ermee

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 02:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Denken jullie dat dit een mogenlijkheid is?.........

Probeer het gewoon. Dan maar niet eerst updaten. Deze rogueware is een oude bekende, die staat dus toch al in de database.

@maton: deze vind je echt niet bij 'alle programma's'; als het zo simpel was.

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 02:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Zet meteen SuperAntispyware (link Edrick) op de USB-stick, kun je deze ook laten scannen.

En nog een goede scanner:Emsisoft, klik

Drie soortgelijke programma's lijkt veel, maar je zou ze wel eens allemaal nodig kunnen hebben. Rogueware laat zich moeilijk verwijderen. Komt nog bij dat geen enkel programma alles kan verwijderen.

nonna
door nonna - Aug 15, 2010 om 11:51
45 Antwoorden / 23 Vragen

Het op de stick zetten en vervolgens op de pc van mijn man is gelukt.
Het lijkt of de rotzooi eraf is ,
Ik heb nog mijn twijfels want een downlaodprogramma doet raar dus misschien is het te vroeg om te juichen, maar er is in ieder geval weer met de pc te werken.

Bedankt allemaal voor de hulp en ik hoop dat het verder goed gaat op zijn pc.

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 11:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Het lijkt of de rotzooi eraf is.......... Heb je na het opnieuw opstarten wel opnieuw gescand?

Verder: las dat er op de betr. p.c. AVG + nog 2 andere beveiligingsprogramma's draaien? Welke zijn dat? Er mag n.l. maar 1 actief anti-virusprogramma gebruikt worden, anders geeft het conflicten.

nonna
door nonna - Aug 15, 2010 om 16:00
45 Antwoorden / 23 Vragen

Beste mensen

Het is gelukt alles werkt weer naar behoren bedankt

sepke2008
door sepke2008 - Aug 15, 2010 om 16:11
191 Antwoorden / 47 Vragen

Wat zijn de acties geweest die het probleem hebben opgelost?
Dit is leerzaam voor de mensen die ongetwijfeld nog te maken krijgen met het zelfde probleem. Heb je alleen met MBAM gewerkt of ook nog met andere programma's?

M.v.g. Sepke

dirck
door dirck - Aug 15, 2010 om 17:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=nonna schreef op zondag 15 aug 2010, 11:51]Ik heb nog mijn twijfels want een downlaodprogramma doet raar
Wat is de naam van dat downloadprogramma?

Groet, Dirck

nonna
door nonna - Aug 15, 2010 om 18:53
45 Antwoorden / 23 Vragen

De naam van het downloadprogramma is FTD en de twee andere programma's zijn clary utilities en cc cleaner.

Vanmiddag heeft mijn man zijn pc opgestart en toen kwam het programma nog niet naar voren.
Vervolgens heeft hij snel MBAM gedownload en die laten draaien.
Dit heeft de trojan gevonden en verwijderd.
Waarom het niet direct naart voren kwam ( zoals gisteren) weten we niet.
Het programma op een usb zetten en op de pc plaatsen mislukte namelijk ook.
Hij heeft FTD verwijderd en erop nieuw op gezet en alles draait weer naar behoren.
Sepke Is het trouwens verstandig om MBAM ook op mijn pc te zetten als extra bescherming??

Groeten Trudy

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2010 om 19:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna,

MBAM werkt niet preventief (de gratis versie tenminste), maar het is niet onverstandig de scan eens per week uit te voeren (maar eerst updaten).

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2010 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna,

Heb je FTD ge-updated? Klik anders even hier.

sepke2008
door sepke2008 - Aug 15, 2010 om 22:51
191 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=nonna schreef op zondag 15 aug 2010, 18:53]De naam van het downloadprogramma is FTD en de twee andere programma's zijn clary utilities en cc cleaner.

Vanmiddag heeft mijn man zijn pc opgestart en toen kwam het programma nog niet naar voren.
Vervolgens heeft hij snel MBAM gedownload en die laten draaien.
Dit heeft de trojan gevonden en verwijderd.
Waarom het niet direct naart voren kwam ( zoals gisteren) weten we niet.
Het programma op een usb zetten en op de pc plaatsen mislukte namelijk ook.
Hij heeft FTD verwijderd en erop nieuw op gezet en alles draait weer naar behoren.
Sepke Is het trouwens verstandig om MBAM ook op mijn pc te zetten als extra bescherming??

Groeten Trudy

Edrick3 heeft het juiste antwoord al gegeven. Het is een aanvulling op de virusscanner. Geen enkele virusscanner of anti spywarescanner bied 100% veiligheid vandaar dat je éénmaal per week een scan met MBAM kunt uitvoeren om zo evt. doorgeglipte bedreigingen te ontdekken.

M.v.g. Sepke

po
door polderlaptop - Sep 12, 2010 om 22:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een aanvulling op het probleem om Security Tools te verwijderen.
Bij mij lukte het downloaden van de MBAM (Malwarebytes Anti Malware)- software niet maar het lukte wel via een andere PC en USB-stick dit programma over te brengen naar de besmette laptop. Echter het programma wilde niet openen op de laptop door een blokkade van Security Tools. Vervolgens van de site http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-8345nl.html de instructies gevolgd en het programma SpyHunter scanner gedownload. Dit programma wordt voorafgegaan door het downloaden van het programma SHDownloader.exe waarschijnlijk om de downloadblokkering van Security Tools te verwijderen.
Installeren van SHDownloader.exe en daarna SpyHunter lukte wel. Openen van Spyhunter en de scan uitvoeren geeft een aardige lijst van kwaadaardige malware-objecten (ca.70 ) die ongevraagd gegevens doorsturen naar wie weet welke “Big Brother”. Om de infecties te repareren moet je echter de geregistreerde versie van SpyHunter aanschaffen. Dat wilde ik wel doen maar ik kon alleen met creditcard betalen en dat was iets teveel gevraagd na mijn ervaringen met Security Tools.
Vervolgens MBAM geprobeerd te installeren en dat lukte nu wel (misschien lukt dat ook wel nadat SHDownloader.exe geïnstalleerd is) en de scan van MBAM gaf 11 geïnfecteerde bestanden. MBAM reparatie uit laten voeren en voila: Security Tools was verwijderd.