to
door ton1959 Jan 29, 2016 om 15:56
Computers & telefonie

Hema fotoalbum software incompatibel

Op 16 februari 2016 neemt HEMA een nieuwe versie in gebruik van de software voor het offline samenstellen van een gedrukt fotoalbum.
Gebruikers die zijn begonnen een album te maken met de oude versie en dit niet voor 16 februari afronden en een afdruk bestellen, hebben pech: het album kan dan niet meer worden afgedrukt.
Ook gebruikers die langer geleden een album hebben gemaakt en laten afdrukken en die - om welke reden ook - een nieuwe afdruk willen bestellen, komen dan bedrogen uit.
Sommige mensen besteden vele uren om een mooi fotoalbum samen te stellen. Dat is zometeen verloren tijd.

Bij navraag meldt HEMA dat ze het jammer vinden dat het zo werkt (ja-ja!) en dat je er snel bij moet zijn om (weliswaar met 25% korting) je album 'oude stijl' te laten afdrukken.

Weet iemand of er alternatieve mogelijkheden zijn om een HEMA fotoalbum van voor 16 februari 2016 te bewerken en/of afdrukken?

5570 5 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Feb 1, 2016 om 11:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hier staat dat Albelli dezelfde software gebruikt, dat zou u kunnen proberen:
https://www.tipsfotoalbummaken.nl/fotoboek-maken-bij-hema

jo
door jorisw - Feb 1, 2016 om 13:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom twijfel je er aan dat HEMA het jammer vindt? Zij maken de software niet zelf en moeten meeliften op wat hun leverancier maakt.

jh
door jhendrikx1 Feb 12, 2016 om 00:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt. Hema stapt over naar een andere leverancier. Ze hebben dus zelf bepaald dat de "oude" software
niet meer gebruikt kan worden.
Daarom twijfel ik er ook sterk aan dat HEMA het jammer vindt.
Mijn contacten met Hema hebben dat twijfelgevoel nog versterkt.

di
door digioma - Feb 1, 2016 om 13:54
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vreemd en weet je het zeker? Ik begin soms aan een album (bij Albelli die inderdaad de boeken voor de Hema ook verzorgt) en ga er weken later mee verder... ik moet dan soms alleen de vernieuwe software downloaden, maar kan gewoon verder gaan in het oude boek. Is altijd goed gekomen. Je kunt Albelli gewoon mailen of - nog slimmer - even bellen. Ben benieuwd naar het antwoord.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2016 om 13:35