Hoe betrouwbaar is Direct PC?
Direct PC is voor 3 weken terug bij mijn bijna tachtig jarige moeder aan de deur geweest en heeft haar een abonnement aangepraat voor een jaar á € 99,-- per jaar. Zij gebruikt haar laptop van 2 jaar alleen voor bankzaken en spelletjes. Zij zeggen service te bieden voor een jaar en dat ze online mee kijken en de PC opschonen. Zij incasseren het bedrag automatisch daarna zal mijn moeder een nummer ontvangen om in te loggen. Mijn inziens is dit abonnement niet nodig en kunnen wij het prima alleen handelen. Daarnaast zegt Direct PC dat het abonnement stil zwijgend wordt verlengd en dat er dus jaarlijks een bedrag wordt afgeschreven. Ik heb geen vertrouwen in deze dienst. Ik wil daarom ook dit gaan terug draaien voor mijn moeder. Echter is het termijn om de de overeenkomst terug te draaien (14 dgn) verstreken. Is het mogelijk om het liefst zonder kosten deze overeenkomst te beeindigen? Hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Marianne Foppen
Hallo M.Foppen ,
Lees hier eens de voorwaarden van Direct Pc met name punt 10 - 11 , klik op de rode regel .
https://www.directpc.nl/algemene-voorwaarden/
Lees hun voorwaarden en je hebt 't antwoord.
Zie de site van consuwijzer over colportage, vast wel iets waar ze niet volledig aan voldaan hebben.
In principe zit ze eraan vast, maar u zou contact kunnen opnemen met Consuwijzer:https://www.consuwijzer.nl/contact
Zeker als er verteld werd dat ze er niet zonder kon, of dat zij/ de computer aan allerlei gevaren blootstaat als ze het abonnement niet zou afsluiten, wat zij niet op waarde kan beoordelen. Dus misleiding, leugens, druk om te tekenen etc.
Zie ook b.v.: https://www.consuwijzer.nl/thema/wet-oneerlijke-handelspraktijken
...U onder druk zetten. Een ondernemer mag u niet dwingen een bepaald product te kopen, waardoor u een beslissing neemt die u anders niet had genomen...
akkerdistel verwijst al naar het gedeelte over colportage op Consuwijzer:https://www.consuwijzer.nl/thema/verkoop-buiten-verkoopruimte
Tja, de termijn voor de bedenktijd is al verstreken.
Je kunt het proberen .... zie eerder gegeven reacties, maar ik betwijfel of dat je lukt.
Nooit aan de deur ..... maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
In ieder geval dus opzeggen voordat je er weer een jaar aan vast zit.
Misschien kan uw moeder er zonder kosten vanaf komen, zie daarvoor via de link(s) van @marita5 of ze zich wel aan alle geldende voorwaarden gehouden hebben.
Verder zou ik, als ze inmiddels in de pc van uw moeder kunnen meekijken, maar snel die mogelijkheid beëindigen.
Het is al gezegd, druk uw moeder op het hart dat ze nooit aan de deur, in winkels, op straat en per telefoon in moet gaan op "aanbiedingen" en direct gesprekken afkapt. Eventueel kan ze zich registreren in het Bel me Nietregister.
Misschien ook maar voorzichtiger zijn met voor wie ze de deur opent, het hadden ook zomaar criminelen kunnen zijn met een babbeltruc of ander gespuis: http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/babbeltrucs/
U bent weliswaar niet de kleinzoon die moet komen helpen bij computerproblemen, maar ik vraag me af wat uw moeder ervan vindt onafhankelijk van haar familie te kunnen blijven. M.a.w. bemoedert u hier misschien eerder uw moeder?
Wat nu?
Vanaf de website gekopieerd: 'U belt uw handige kleinzoon, vriend of kennis. Vervolgens uren prutsen achter de computer om er achter te komen dat het probleem te ingewikkeld is om zelf op te lossen. Of brengt u uw computer naar de winkel? Daar weet u niet wat er met uw computer gebeurt en ontvangt u vaak ook nog een torenhoge rekening. Dat hoeft niet langer meer!'
Dat zou kunnen, maar dan heeft mevrouw meer baat bij een abonnement op b.v. Seniorweb: https://www.seniorweb.nl/pchulp/uitleg-over-pchulp of in geval van problemen b.v. https://www.studentaanhuis.nl/ . Bij Direct PC is ze sowieso 99,- per jaar kwijt, de voorwaarden en andere haken en ogen nog buiten beschouwing latend.
Jazeker zijn dat ook goede oplossingen om digibeten niet van de gunsten van famile afhankelijk te maken. Jaren geleden is er ook al zo'n dienst opgestart en inmiddels flink uitgebreid: www.simpc.nl/
Beste mevrouw Foppen,
Het spijt ons dat u dat zo heeft ervaren. De wettelijke termijn van opzeggen is inderdaad 14 dagen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Als u contact met ons zou kunnen opnemen op telefoonnummer 088 222 3333 of via email: info@directpc.nl kunnen wij u een passende oplossing bieden.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Direct PC
Nou in mijn ogen zeer onbetrouwbaar. Ik was in 2014 lid van PC direct heb toen in goed overleg (dacht ik) het abonnement opgezegd per aangetekende brief. Ik heb toen ook een brief van pc direct ontvangen waarin mijn opzegging wordt bevestigd. Vandaag kreeg ik een brief van een incassobureau of ik maar even 297 euro ex incassokosten wou betalen. PC direct gebeld en volgens hun loopt mijn contract nog steeds en is er geen brief van mij ontvangen?!?....In heb in de afgelopen drie jaar geen enkele rekening noch aanmaning van PC direct of van een incassobureau ontvangen. Tot vandaag. Nu moet ik aantonen dat ik het contract destijds beeindigd heb....Krankzinnig toch?
Zeer onbetrouwbaar bedrijf. Al maandelang zijn over Direct PC op allerlei websites klachten te lezen over het aansmeren van abonnementen aan kwetsbare ouderen zonder enige computerervaring. Op 13-01-2017 heeft dagblad Tubantia een groot voorpagina-artikel geplaatst over de kwalijke praktijken van dit bedrijf.
Zie: http://www.tubantia.nl/regio/hengelo-en-omgeving/hengelo/hengelose-ouderen-waarschuwen-voor-agressieve-verkopers-1.6827353
Dat lijkt aardig maar in hoeverre kan er worden meegekeken. Wanneer uzelf alle actviteiten kunt afhandelen is een dergelijk abonnement niet nodig en geldt de colportagewet. Voordat men overigens kan meekijken is een programma als Teamviewer nodig. Dat moet worden geinstalleerd. Heeft uw moeder enig contract ondertekend en heeft enige installatie plaatsgevonden? Vreemd dat u dit nu pas ontdekt. Zoals gezegd maar dat kunt u Googelen lijkt dit een fake gedoe.
Het topic is een half jaar oud.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer