M.
door M.Foppen Jul 21, 2016 om 10:33
Computers & telefonie

Hoe betrouwbaar is Direct PC?

Direct PC is voor 3 weken terug bij mijn bijna tachtig jarige moeder aan de deur geweest en heeft haar een abonnement aangepraat voor een jaar á € 99,-- per jaar. Zij gebruikt haar laptop van 2 jaar alleen voor bankzaken en spelletjes. Zij zeggen service te bieden voor een jaar en dat ze online mee kijken en de PC opschonen. Zij incasseren het bedrag automatisch daarna zal mijn moeder een nummer ontvangen om in te loggen. Mijn inziens is dit abonnement niet nodig en kunnen wij het prima alleen handelen. Daarnaast zegt Direct PC dat het abonnement stil zwijgend wordt verlengd en dat er dus jaarlijks een bedrag wordt afgeschreven. Ik heb geen vertrouwen in deze dienst. Ik wil daarom ook dit gaan terug draaien voor mijn moeder. Echter is het termijn om de de overeenkomst terug te draaien (14 dgn) verstreken. Is het mogelijk om het liefst zonder kosten deze overeenkomst te beeindigen? Hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Marianne Foppen

14148 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Jul 21, 2016 om 10:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo M.Foppen , 

Lees hier eens de voorwaarden van Direct Pc met name punt 10 - 11 , klik op de rode regel .

https://www.directpc.nl/algemene-voorwaarden/

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 21, 2016 om 11:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen
3

Lees hun voorwaarden en je hebt 't antwoord.
 
Zie de site van consuwijzer over colportage, vast wel iets waar ze niet volledig aan voldaan hebben.

reflecs
door reflecs - Jul 21, 2016 om 11:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen
4

In principe zit ze eraan vast, maar u zou contact kunnen opnemen met Consuwijzer:https://www.consuwijzer.nl/contact
Zeker als er verteld werd dat ze er niet zonder kon, of dat zij/ de computer aan allerlei gevaren blootstaat als ze het abonnement niet zou afsluiten, wat zij niet op waarde kan beoordelen. Dus misleiding, leugens, druk om te tekenen etc.
Zie ook b.v.: https://www.consuwijzer.nl/thema/wet-oneerlijke-handelspraktijken
...U onder druk zetten. Een ondernemer mag u niet dwingen een bepaald product te kopen, waardoor u een beslissing neemt die u anders niet had genomen...

akkerdistel verwijst al naar het gedeelte over colportage op Consuwijzer:https://www.consuwijzer.nl/thema/verkoop-buiten-verkoopruimte

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2016 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Tja, de termijn voor de bedenktijd is al verstreken.
Je kunt het proberen .... zie eerder gegeven reacties, maar ik betwijfel of dat je lukt.
Nooit aan de deur ..... maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
In ieder geval dus opzeggen voordat je er weer een jaar aan vast zit.

aurora1
door aurora1 - Jul 21, 2016 om 15:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2

Misschien kan uw moeder er zonder kosten vanaf komen, zie daarvoor via de link(s) van @marita5 of ze zich wel aan alle geldende voorwaarden gehouden hebben.
Verder zou ik, als ze  inmiddels in de pc van uw moeder kunnen meekijken, maar snel die mogelijkheid beëindigen. 
Het is al gezegd, druk uw moeder op het hart dat ze nooit aan de deur, in winkels, op straat en per telefoon in moet gaan op "aanbiedingen" en direct gesprekken afkapt. Eventueel kan ze zich registreren in het Bel me Nietregister.
Misschien ook maar voorzichtiger zijn met voor wie ze de deur opent, het hadden ook zomaar criminelen kunnen zijn met een babbeltruc of ander gespuis: http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/babbeltrucs/

hansje klein
door hansje klein - Jul 21, 2016 om 15:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

U bent weliswaar niet de kleinzoon die moet komen helpen bij computerproblemen, maar ik vraag me af wat uw moeder ervan vindt onafhankelijk van haar familie te kunnen blijven. M.a.w. bemoedert u hier misschien eerder uw moeder?

Wat nu?

Vanaf de website gekopieerd: 'U belt uw handige kleinzoon, vriend of kennis. Vervolgens uren prutsen achter de computer om er achter te komen dat het probleem te ingewikkeld is om zelf op te lossen. Of brengt u uw computer naar de winkel? Daar weet u niet wat er met uw computer gebeurt en ontvangt u vaak ook nog een torenhoge rekening. Dat hoeft niet langer meer!'

reflecs
door reflecs Jul 21, 2016 om 19:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zou kunnen, maar dan heeft mevrouw meer baat bij een abonnement op b.v. Seniorweb: https://www.seniorweb.nl/pchulp/uitleg-over-pchulp of in geval van problemen b.v. https://www.studentaanhuis.nl/ . Bij Direct PC is ze sowieso 99,- per jaar kwijt, de voorwaarden en andere haken en ogen nog buiten beschouwing latend.

hansje klein
door hansje klein Jul 22, 2016 om 00:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jazeker zijn dat ook goede oplossingen om digibeten niet van de gunsten van famile afhankelijk te maken. Jaren geleden is er ook al zo'n dienst opgestart en inmiddels flink uitgebreid:  www.simpc.nl/

di
door directpc - Jul 28, 2016 om 09:14
2 Antwoorden / Vragen
0

Beste mevrouw Foppen,

Het spijt ons dat u dat zo heeft ervaren. De wettelijke termijn van opzeggen is inderdaad 14 dagen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Als u contact met ons zou kunnen opnemen op telefoonnummer 088 222 3333 of via email: info@directpc.nl kunnen wij u een passende oplossing bieden.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Direct PC

jo
door jollie struvé - Jan 13, 2017 om 13:46
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nou in mijn ogen zeer onbetrouwbaar. Ik was in 2014 lid van PC direct heb toen in goed overleg (dacht ik) het abonnement opgezegd per aangetekende brief. Ik heb toen ook een brief van pc direct ontvangen waarin mijn opzegging wordt bevestigd. Vandaag kreeg ik een brief van een incassobureau of ik maar even 297 euro ex incassokosten wou betalen. PC direct gebeld en volgens hun loopt mijn contract nog steeds en is er geen brief van mij ontvangen?!?....In heb in de afgelopen drie jaar geen enkele rekening noch aanmaning van PC direct of van een incassobureau ontvangen. Tot vandaag. Nu moet ik aantonen dat ik het contract destijds beeindigd heb....Krankzinnig toch?

Li
door LinkerLoe - Jan 15, 2017 om 00:44
3 Antwoorden / Vragen
0

Zeer onbetrouwbaar bedrijf. Al maandelang zijn over Direct PC op allerlei websites klachten te lezen over het aansmeren van abonnementen aan kwetsbare ouderen zonder enige computerervaring. Op 13-01-2017 heeft dagblad Tubantia een groot voorpagina-artikel geplaatst over de kwalijke praktijken van dit bedrijf.

Zie:  http://www.tubantia.nl/regio/hengelo-en-omgeving/hengelo/hengelose-ouderen-waarschuwen-voor-agressieve-verkopers-1.6827353

Ma
door Mat Matheij - Jan 15, 2017 om 00:57
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dat lijkt aardig maar in hoeverre kan er worden meegekeken. Wanneer uzelf alle actviteiten kunt afhandelen is een dergelijk abonnement niet nodig en geldt de colportagewet. Voordat men overigens kan meekijken is een programma als Teamviewer nodig. Dat moet worden geinstalleerd. Heeft uw moeder enig contract ondertekend en heeft enige installatie plaatsgevonden? Vreemd dat u dit nu pas ontdekt. Zoals gezegd maar dat kunt u Googelen lijkt dit een fake gedoe.

tijger1
door tijger1 Jan 15, 2017 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het topic is een half jaar oud.

gsm
door gsm - Jan 15, 2017 om 10:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen
1

Colportage in een verachtelijke vorm via bangmakerij. Een totaal overbodige nutteloze dienst waarmee men ouderen zoveel mogelijk geld probeert af te troggelen. Alleen daarom al zou je kosteteloos moeten kunnen opzeggen. Alle risico's zijn voor de klant. Dus NOOIT aan zoiets beginnen en zeker nooit onder druk laten zetten aan de deur. Wordt liever lid van Seniorweb als u daar behoefte aan zou hebben of zoek bij problemen eerst hulp bij familie, kennissen of buren. In elk geval de toegang van buitenaf tot de computer blokkeren.

An
door Andy b - Mar 5, 2017 om 23:40
2 Antwoorden / Vragen
0

Mijn vader van 79 is een contract aangesmeerd en heeft deze zelf niet getekend. Als je Googled op: direct pc opgelicht 
Dan zie je dat zij vaak oudere mensen benaderen met een aggresieve manier van verkoop! Ik heb ook een buurvrouw van mijn vader gesproken die in hetzelfde huis woont en deze bevestigde dat ze maar heeft getekend omdat ze werd gepusht om te tekenen. Erg sneu dat deze groep ouderen worden opgelicht op deze manier!

fa
door familyman Mar 5, 2017 om 23:44
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als er niet door de vader of de buurvrouw zelf getekend is, en er voor hen getekend is door de verkoper heet dat fraude/valsheid in geschrifte.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer