da
door daalzoeten Jul 30, 2016 om 00:47
Computers & telefonie

Hoe fimpjes beveilgen die ik op youtube zet.

Ik heb gemerkt dat mijn filmpjes die ik op YouTube zet worden gebruikt op andere YouTube kanalen hoe kan ik dat beveiligingen.
Heb te maken met auteursrechten maar hoe werk dat.

7637 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2016 om 01:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beveiligen is onmogelijk, het is heel simpel om filmpjes van YouTube te downloaden. Als je werkelijk het auteursrecht hebt, dan kan je het andere kanaal melden bij YouTube/Google. Dan zullen ze als het goed is wel actie ondernemen.

da
door daalzoeten - Jul 30, 2016 om 07:33
1 Antwoorden / 3 Vragen

Bedank voor het antwoord.
Kan ik niet in mijn video's een logo zetten is dat moeilijk?.
Dan is misbruik ook minder aantrekkelijker.

diumenge
door diumenge Jul 30, 2016 om 13:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Door een logo of watermerk in je video's zetten maak je in ieder geval duidelijk wat de bron is, en als je dat slim plaatst is het moeilijk te verwijderen. Dus ja, dat maakt misbruik inderdaad minder aantrekkelijk.

Welke software gebruik je nu om de video's te editten?

da
door daalzoeten Jul 30, 2016 om 15:32
1 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor je antwoord.
Het Programma wat ik gebruik is Free video Editor v.1.4.46.
Is een simpel programma maar ik ben ook pas begonnen met vidoe`s maken.

diumenge
door diumenge Jul 30, 2016 om 16:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dat programma ken ik niet. Maar er zijn zat mogelijkheden om een watermerk toe te voegen aan een video. Google: "watermerk aan video toevoegen".

newmikey
door newmikey - Jul 30, 2016 om 08:32
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk kan je er een logo inzetten met een videobewerkingsprogramma maar waarom zou je in hemelsnaam? Naamsbekendheid. promotie? Het is géén beveiliging tegen kopieren, daarvoor zou je DRM maatregelen moeten nemen èn moeten stoppen met een platform als Youtube.

pi
door pieterwolters Jul 30, 2016 om 09:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs als je zou stoppen met Youtube is het geen garantie. Iemand kan het capturen van een beveiligde site en alsnog op Youtube zetten.

costnix
door costnix - Aug 1, 2016 om 14:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt een klacht indienen bij YouTube over het schenden van het copyright:
https://support.google.com/youtube/answer/2807622
H
et copyright centrum van YouTube:
https://www.youtube.com/yt/copyright/nl/index.html?noapp=1#yt-copyright-education

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 1, 2016 om 18:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Ik heb gemerkt dat mijn filmpjes die ik op YouTube zet worden gebruikt op andere YouTube kanalen"
Omschrijf eens exact wat je hiermee wil zeggen. Leg gewoon even kort uit wat je exact opmerkt.

akkerdistel
door akkerdistel Aug 1, 2016 om 18:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

ps ongezouten kritiek -door derden- op mijn retour-vraag negeer ik standaard, aanvullingen, verbeteringen zijn altijd welkom natuurlijk.

gompy2
door gompy2 - Aug 1, 2016 om 19:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beveiligen kan niet, onmogelijk.

Verborgen zetten is wel mogelijk.
Wanneer je een video uploadt, wordt deze standaard ingesteld als een openbare video.
Dit betekent dat iedereen de video kan bekijken.
Je kunt de privacyinstellingen van je video's gemakkelijk veranderen en bepalen wie ze mag bekijken.

Tekst of een logo in een filmpje zetten kan ook.
Verdiep je eens in Windows Movie Maker van Microsoft.

Even oefenen en klaar...

Kli hier-> Movie Maker

diumenge
door diumenge Aug 1, 2016 om 20:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het lijkt mij, maar ik kan er naast zitten, niet het doel van vraagsteller om zijn filmpjes te verbergen...

gompy2
door gompy2 - Aug 1, 2016 om 20:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@diumenge,

Het lijkt mij, maar ik kan er naast zitten, dat de vraagsteller wil dat zijn filmpjes zijn te beveiligen omdat ze door anderen worden gebruikt op YouTube..

Het lijkt mij, maar ik kan er naast zitten, dat de vraagsteller mogelijk wil dat er aan zijn filmpjes logo's of teksten toegevoegd kan worden, opdat ze voor anderen minder aantrekkelijk worden om gebruikt te worden op YouTube..

Het lijkt mij, maar ik kan er naast zitten, dat ik daar ook antwoord op gegeven heb, het is niet mogelijk op YouTube filmpjes te beveiligen, èn ja, het is mogelijk om logo's of teksten toe te voegen aan filmpjes.....

Het lijkt mij, maar ik kan er naast zitten, dat ik daarom duidelijk aangegeven heb wat wél de mogelijkheden zouden kunnen zijn als hij toch filmpjes op YouTube wil zetten maar het anderen moeilijk wil maken om ze te gebruiken, hij kan ze dus ook alleen laten zien aan mensen die een link hebben of toegestuurd krijgen, áls TS dat wil tenminste, en dat zijn dus de mogelijkheden die ik aangaf.

Een optie kan ook zijn, en die is al genoemd, melden.

De booswicht geeft het filmpje dan een andere naam en het filmpje is verdwenen in de anonimiteit.

Het lijkt mij, maar ik kan er naast zitten, dat het voor de gemiddelde lezer toch duidelijk moet zijn wat de bedoeling van mijn reactie was...
Voor @diumenge dus schijnbaar niet.

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2016 om 20:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Gompy2, het lijkt mij dat je erg veel woorden nodig hebt om een (onnodig) punt te maken. Dat beveiligen onmogelijk is staat al bij de eerste reactie, net als melden inderdaad.

audb
door audb - Aug 1, 2016 om 21:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Films beveiligen? ja als je 2 miljard euro op je bank rekening heb staan en niet een of andere wizzkid het kraakt zoals bij de bluray?

Je kan wel een filmpje als prive zetten maar ieder fimlpje die op youtube staat kan je gewoon downloaden via youtube downloader (gebruik hem zelf ook ;-) ) en alleen een watermark kan er voor zorgen dat je filmpje als deze gedeeld wordt naar jou eigen pagina kunnen doorsturen.

Helaas is jatten en plakken al sinds het begin van internet een hele normale zaak.

costnix
door costnix Aug 2, 2016 om 16:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat "gebruiken"van andermans materiaal is al sinds vanouds. In de toneelwereld geldt de wet: "Beter goed gejat, dan slecht verzonnen."

akkerdistel
door akkerdistel Aug 5, 2016 om 15:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vertel mij maar eens waar ik dan een film, tegen betaling in DVD9-kwaliteit (zo heel veel eisen heb ik dus ook weer niet), kan downloaden. Per site geef ik je 'n kratje (24 flesjes) bier naar keuze cadeau.

jo
door jorisw - Aug 2, 2016 om 17:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het makkelijk zou kunnen zou de filmindustrie geen problemen hebben...

akkerdistel
door akkerdistel Aug 5, 2016 om 15:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Filmindustrie en makkelijk? Die houden enkel van ouderwets en dus heel moeilijk doen. Dat ze daarmee jaarlijks miljarden laten liggen, kan ze blijkbaar helemaal niets deren. En Tim Kuik zichzelf ieder jaar maar weer op de borst kloppen hoe goed hij 't weer gedaan heeft, terwijl door Kuik die industrie heel veel centjes mislopen. Uhm even denken welke film zullen we nu weer eens gaan timkuiken? :-)

audb
door audb Aug 15, 2016 om 17:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Re: akkerdistel
hoe zou dat nu toch komen dat ik meteen aan Calimero moet denken toen ik Kuik las....?

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 5, 2016 om 15:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Denk dat er niet zoveel aan de hand is en TS zich vergist heeft, blijkbaar durft ie dat alleen niet toe te geven, best jammer. Of het ligt gewoon aan deze site dat hij zijn vraag niet meer terug kan vinden :-).