hansje klein
door hansje klein Feb 13, 2016 om 16:05
Computers & telefonie

Hoe is Bitdefender-antivirus Plus 2016 uit te zetten?

Mijn pc doet raar en ik wil via het laatste herstelpunt alles terugzetten. Eenmaal klaar zegt Windows 10, dat het niet gelukt is en geeft de raad om Bitdefender tijdelijk uit te zetten.

Zoals vaker, staan er erg veel handige adviezen op het internet, maar ook net zo vaak NIET voor Windows 10!

De 24/7-helpdesk van Bitdefender is al op wintersport.......lijkt het.

Hoe zet ik nu Bitdefender-antivirus Plus 2016 tijdelijk uit om het terugzetten (misschien) wèl werzkzaam te krijgen?

13950 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 13, 2016 om 16:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer het eens in veilige modus.
Lees eventueel ook hier: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=357&t=14702

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2016 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees eens in de handleiding!

Kijk vanaf blz.84

Suc6

Cookies
door Cookies - Feb 13, 2016 om 18:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Simpelst is het om bitdefender te  verwijderen en later opnieuw te installeren.

Cookies
door Cookies - Feb 13, 2016 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wil je liever niet willen verwijderen, even printscreens voor je gemaakt.

1. Klik op pijltje naast Modules (links onderaan)

Cookies
door Cookies - Feb 13, 2016 om 19:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stap 2: zet beide vinkjes hier UIT..

hansje klein
door hansje klein - Feb 14, 2016 om 00:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vooreerst driemaal bedankt voor jullie hulpvolle en bruikbare antwoorden
Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag en zal later een terugmelding doen

- Had helemaal niet meer aan de uitvoerige gebruiksaanwijzing (220 pagina's) gedacht...
- Had ook niet in de gaten, dat je via het pijltje, links-onder, eerst nog op Antivirus moest klikken...
- Om het programma te moeten verwijderen vond ik voor Bitdefender! een te primitieve oplossing...

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 14, 2016 om 18:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Windows toets + r
msconfig + enter
Bij het tabblad service en opstarten vinkjes bij Bitdefender weghalen
Toepassen + oké
Reboot

Bitdefender in het programma zelf uitschakelen, werkt niet. Deze blijft op de achtergrond actief.

hansje klein
door hansje klein - Feb 15, 2016 om 23:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Reageerders

Inmiddels kon ik Bitdefender-support uit de slaap halen en in de veilige modus een herstelpunt zoeken en terugzetten o.a. na de foutmelding Ox80070005. Het systeem werkt weer. F8 is overigens bij W10 onwerkzaam. Bitdefender moest helemaal uitgezet worden. Het vinkje bij 'na opstarten weer inschakelen' werkte daarop niet, omdat Windows bij het resetten eerst gaat afsluiten.......en dan Bitdefender weer activeert.

Om uw computer in de veilige modus te herstarten, gaat u naar Start -> Uitvoeren -> Typ hier "Services.msc" -> zoek hier Bitdefender Services en stop ze (dubbelklik op hen -> In het nieuwe venster kies "Disable" naast "Startup type "):

- Bitdefender Desktop Update Service
- Bitdefender Virus Shield
- Product Agent Service
- Parental Advisor (Deze service is alleen geactiveerd als u de Parental Advisor module gebruikt)

[Veilige modus Windows 10]

http://winaero.com/blog/start-windows-10-in-safe-mode/

Na het volgen van de bovenstaande stappen, herstart de computer normaal op en installeer de software die je nodig hebt. Wanneer de installatie is voltooid, om Bitdefender opnieuw te activeren, kunt u uw computer in de veilige modus herstarten, gaat u naar Start -> Uitvoeren -> Services.msc -> hier Bitdefender-services en zet ze als volgt:

- Bitdefender Desktop Update Service -> zet op Automatisch
- Bitdefender Virus Shield -> zet op Automatisch
- Product Agent Service -> zet op Automatisch
- Parental Advisor -> zet op Automatisch