ac
door acwinkelier Aug 23, 2016 om 18:58
Computers & telefonie

Hoe kan ik mijn volle C.Schijf leegmaken

Ik heb een tablet met Windows 7. Mijn C.schijf heeft een vermogen van 27,8 GB.
Ik kan op dit moment maar beschikken over 1GB.
Elk station wat ik opent heeft maar enkele MB's in gebruik
Er zit dus iets op de schijf wat giga veel ruimte inneemt.

Kan iemand mij duidelijkheid geven of heeft iemand dit weleens gehad?

11182 12 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 23, 2016 om 19:01
135 Antwoorden / Vragen

Probeer met bijvoorbeeld Windows Commander of "Mijn Computer" eens te kijken wat met welk volume waar staat.

diumenge
door diumenge - Aug 23, 2016 om 19:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je weet wat je doet zou je PatchCleaner eens kunnen gebruiken, daarmee kan je achtergebleven installatiebestanden van updates opruimen.

Je zou ook TreeSize Free kunnen gebruiken om te achterhalen waar die ruimteslurpers zitten.

ac
door acwinkelier - Aug 23, 2016 om 19:41
7 Antwoorden / 23 Vragen

Ik zet mijn computer altijd weg zonder af te sluiten.Kan dit soms ermee te maken hebben.?

akkerdistel
door akkerdistel Aug 26, 2016 om 08:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ja.

diumenge
door diumenge - Aug 23, 2016 om 19:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@ACWinkelier, lijkt me niet nee.

27,8 GB is gewoon vrij beperkt qua opslag ruimte, paar grote ruimteslurpers en de boel zit vol. Je kan natuurlijk ook een keer CCleaner draaien of schijfopruiming mocht je dat nog niet gedaan hebben.

ph
door philip36 - Aug 23, 2016 om 20:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u behalve de C partitie nog meer partities op de schijf?
Dat zou dat een D en eventueel een E partitie moeten zijn.
Hoe groot zijn deze en hoeveel ruimte is daar nog op vrij?
Heb ook geen idee hoeveel programma's u op de C heeft staan maar videobestanden kunnen ook nogal wat ruimte innemen.

Als u op   Mijn Computer   klikt ziet u de partities en hoeveel er nog vrij is op elke partitie.
U kunt ook eens kijken via configuratiescherm,  Programma's, een programma verwijderen, welke programma's veel ruimte innemen.
U kunt de geinstalleerde programma's op grootte laten weergeven.

Cookies
door Cookies - Aug 23, 2016 om 21:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welk apparaat heb je nou? De ene keer heb je het over een tablet de andere keer over een computer.

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2016 om 21:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb een tablet met Windows 7.
Je bedoelt een laptop?

Klik eens hier voor info over schijfopruiming van schoone.pc

audb
door audb Aug 26, 2016 om 12:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn wel degelijk tablets met windows 7 zoals de surface van Microsoft

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 23, 2016 om 21:38
641 Antwoorden / 77 Vragen

Een 32 GB SSD zal de schijf zijn. Dat is erg weinig,
Haal in ieder geval de .jpg, .avi, .mov, .mp3, mp4 en andere gebruikersfiles weg.
Ga vervolgens met [Configuratiescherm] [programma's] [Een progrogramma verwijderen] alle overtollige programma's weghalen.
Dan op stationsletter [C:] gaan staan en met rechter muistoets [Eigenschappen] en [Schijfopruiming] uitvoeren.
Gooi zoveel mogelijk weg.
Eventueel ook nog in [Schijfopruiming] [Systeembestanden opschonen] uitvoeren.
Als je e-mail ingesteld staat op POP3 dan komen alle berichten op de harde schijf te staan. Dit neemt veel ruimte in beslag.
Kies daarom beter voor imap. let op! Als je dat doet op een PC o.i.d. waar POP3 gebruikt wordt kunnen alle mails verloren gaan.

Met een beetje geluk is de schijf na bovenstaande acties nog maar half vol.
Gebruik voortaan een geheugenstick, externe harde schijf o.i.d. om data op te zetten.

audb
door audb - Aug 26, 2016 om 12:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Denkelijk zijn het overblijvelens van de windows update (windows 10 ?) en andere troep en dat is met ccleaner op te ruimen.

Maar om nu al wat weg te krijgen moet je naar C:> windows > temp map gaan en daar alles selecteren en dan weg gooien niet alles zou weg gaan maar wat je kwijt bent is even mee genomen.

Dan nog even snel deze downloaden en gebruiken www.piriform.com/ccleaner/download/portable je kan deze na gebruik gewoon er weer van afgooien zonder de-installatie.

Mocht er een ssd in zitten dan kan je overwegen om er een grotere in te laten zetten

vr1944
door vr1944 Aug 26, 2016 om 13:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien even de vraag goed lezen . Het is een tablet met Windows 7

vr1944
door vr1944 - Aug 26, 2016 om 13:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet hoeveel ruimte OS windows 7 beslag neemt aan geheugen, maar ik denk  toch dat je geheugen opslag na alle updates en uprades
te klein is geworden om soepel te kunnen draaien. Cleaners lossen dit probleem tijdelijk op.Overigens zit in er in een tablet geen schijf maar vast geheugen eventueel uitbreidbaar met een .geheugen card.

rf
door rfrijhoff - Aug 26, 2016 om 22:28
41 Antwoorden / Vragen

27,8 Gb stelt niets voor, Windows 7 neemt volgens Microsoft al ongeveer 20GB in beslag. Werkelijke grootte ligt tussen de 30-60 GB (of meer) afhankelijk van bepaalde instellingen (o.a. pagefile).

gsm
door gsm - Aug 27, 2016 om 11:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit is typisch zo'n onduidelijke vraag waar je eigenlijk niets mee kan.
Een volle schijf leeg maken kan, maar dan heb je daarna ook geen Windows meer.
Vertel eerst eens precies om wat voor soort apparaat het precies gaat (merk en type),
wat de totale capaciteit is van het opslagmedium (harde schijf of SSD/SD geheugen module),
wat de totale ruimte of capaciteit is van elke partitie in GB en hoeveel ruimte er nog vrij is in GB.

Ik kan haast niet geloven dat een Windows 7 tablet nu nog steeds een bruikbaar apparaat zou zijn.
Windows 7 heeft heel veel updates gehad en is, net als vorige Windows versies op oudere leeftijd, daardoor nogal corpulent geworden.
Op een gewone PC merk je dat minder snel, maar als de opslagruimte beperkt is, dan is Windows 7 na teveel updates waarschijnlijk uit z'n jasje gegroeid.

Gebruik alleen de ingebouwde Windows 7 Schijfopruiming en hou je ver van allerlei vage Cleaners.
Zeker als je weinig ruimte hebt is de eerste actie, die ik zou overwegen, het verwijderen van nutteloze software, zoals cleaners, optimizers, tuners, boosters enz.

Herstelpunten nemen veel ruimte in beslag, dus als systeembeveiliging aan staat, zet dat dan uit, of gebruik Schijfopruiming om te scannen en op te ruimen:
Eerst Schijfopruiming laten scannen, dan de Systeembestanden opschonen.
Hiermee kunnen alle herstelpunten, behalve de laatste, worden verwijderd.