mo
door moetdat Jan 28, 2013 om 10:47
Computers & telefonie

Hoe kom ik van nginx virus af

Hoe kom ik van nginx virus af. Ik heb al MBAM laten zoeken, zonder resultaat.
Het blokkeert echter nog maar één website n.l kat.ph maar het zit er toch maar op.
Wie heeft tips.Ik gebruik Google crome

6379 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo moetdat,
u zou de computer eens terug kunnen zetten naar een datum toen dat virus er nog niet op stond via systeemherstel.
Vr. gr. sjoppie.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enne....MBAM is om malware te verwijderen en is dus geen virusscanner. Al eens gescand met een virusscanner?

Freya

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

sjoppie schreef op maandag 28 jan 2013, 11:04: Hallo moetdat,
u zou de computer eens terug kunnen zetten naar een datum toen dat virus er nog niet op stond via systeemherstel.
Vr. gr. sjoppie.

Zeer domme actie. Trojans, virussen en wormen kunnen terug actief worden als je gebruik maakt van systeemherstel. Met systeemherstel zet je slechts je systeembestanden terug. Door gebruik te maken van systeemherstel tijdens een besmetting kan je de oude herstelpunten ook besmetten. Je zal eerst dat virus moeten verwijderen voordat je systeemherstel gebruikt.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo moetdat,

Schijnt lastig te verwijderen te zijn.
Lees deze (door Google vertaalde) aanwijzing eens.

En als je systeemherstel probeert: doe dat in veilige modus.

Suc6

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi freya,

Ik heb alle scans al gedaan, gister nog Window essential.
Nu draait het programma spyhunter. Wat die nu allemaal vind ongelooflijk b.v Babylon/ Mystart/incredibar en nog 97 andere bedreigingen. Ben benieuwd als deze klaar is. Dit heb ik op google gevonden als antwoord.
Ik dacht dat ik al die troep van incredimail al had verwijderd via Revo maar dit progje vind nog genoeg. Als het klaar is laat ik het nog wel weten wat de uitslag is.Ik weet nog niet of ik spyhunter er op laat staan, moet hier eerst nog meer van weten.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke aanwijzing?

Ook met systeemherstel in veilige modus is een verdere besmetting van je systeem zeer waarschijnlijk.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hier was ik al bang voor, vind spyhunter 646 bedreigingen maar haalt het pas weg als je je aanmeld en betaalt. MBAM vond niets. Dus dit is ook al weer een lokkertje.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wittechoco, moetdat,

Link is weggevallen.
Klik hier.

@moetdat,

Gebruik deze is ipv spyhunter. Klik de rode balk (free).

Suc6

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@moetdat,

Een heel goed programma is Emsisoft Anti-Malware 7.0.
Kun je 30 dagen gratis proberen.
Klik hier.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste moetdat.

Er zijn bekende antivirusprogramma,s zoals Avast die je een complete bescherming bieden voor een paar weken (trial). Laat een van die programma,s even draaien en misschien helpt dat.Wat betreft kat.ph deze is even uit de lucht (Down) geweest. Als Windows-gebruiker moet je die site niet al te vaak gebruiken wegens eventuele virussen en andere crack hoewel het een van de betere downloadsite,s is. Ik gebruik het vaak voor albums (muziek) en films. Voor losse mp3 gebruik ik NNTPgrab maar hier moet je 10 euro per maand voor betalen.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 28 jan 2013, 11:11: Enne....MBAM is om malware te verwijderen en is dus geen virusscanner. Al eens gescand met een virusscanner?

Freya

Ahem.... enne.... Malware is????
Viri vallen ook onder 'malware' en MalwareBytes is zeker ook bedoelt om (sommige) viri te verwijderen!
Ik ben het wel met je eens dat het niet een vervanger is voor een virusscanner, maar een aanvulling daar op.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou je kunnen laten helpen op een Hijack This forum: KLIK HIER.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is één programma dat bijna alles vindt en verwijderd: Norman Malware Cleaner
DIT

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat virus is best hardnekkig. Het beste kun je al je bestanden controleren en alleen de noodzakelijke bestanden op een extern medium zetten. Dan je harde schijf formatteren en alles er opnieuw op zetten.

Ik heb vaak mensen geholpen met dit virus en het belangrijkste is dat je niet zomaar iets download van onbekende site's.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norman Nederlands Hier

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig deze reakties. Heb ondertussen spyhunter eraf gegooid deze had zich al aardig genesteld met een toolbar en een shield Nooit aan beginnen, ze wilden alles veranderen, dus spyhunter eraf blijft er nog iets van Evernote achter deze ook weg en een toolbar verwijderdt. Zal mij straks over de andere oplossingen wagen.
Ben er even tussen uit.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@moetdat:

Veel van dat soort programma's behoren zelf tot de categorie 'malware'.... Het is dus nog maar de vraag of al die 'besmettingen' die dat programma detecteerde, wel écht zijn. Ik ben al vaak van dat soort programma's tegengekomen, die een lijst met bedreigingen produceerden, waarvan ik zeker weet dat ze onjuist zijn. De makers van die programma's willen maar één ding en dat is jou, hun product verkopen. En als dat dan moet door het produceren van een fakelijst met zogenaamde bedreigingen, so-be-it....

Maar mocht je desondanks toch verschillende soorten besmettingen tegenkomen, dan is het voorgaande advies om eens 'opnieuw' te beginnen, helamaal niet zo slecht. Sla je belangrijke data ergens anders op en begin met een recovery naar de fabriekstoestand, zoals je de computer kreeg. Installeer daarna alle updates en dan je eigen programma's.
Wordt je systeem ook weer lekker vlot van....

Freya

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even kijken met Google.

http://www.2-spyware.com/remove-nginx-virus.html origineel in Engels

HOE TE NGINX VIRUS TE VERWIJDEREN?
Mogelijk moet u een aantal dingen vast te stellen van handmatig naar Nginx te verwijderen. Hier is een lijst:

Run uw computer in de veilige modus met netwerkondersteuning
Reset Internet Explorer, klik op Extra en vind het tabblad Verbindingen. Klik op LAN-instellingen '.
Schakel de optie "Use a proxy server" uit.
Klik op OK meerdere malen, om alles dichtbij te halen.
Schakel verdachte programma's die beginnen bij het opstarten uit.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kon de vorige niet meer aanpassen,dus maar opnieuw.

Ook met combofix is het misschien mogelijk.

http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/
Windows 7 niet Windows 8

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook wel eens een virus op de computer. MBAM vindt in de regel wel iets.
Goeie alternatieven zijn 2 online scanners. Even googlen Trend Micro House Call Free Nederlands of F-secure online scan Nederlands. In de regel vinden deze de resten wel. Zoniet, dan heb ik nog wel een alternatief. Hoor wel.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het moment werkt alles prima, krijg ook geen melding meer van nginx als ik kat.ph of kickass torents open.
vreemd maar wel lekker!!!
In ieder geval ontzettend bedankt voor het meedenken.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@moetdat:

Dat is natuurlijk mooi, maar met welk programma heb je het nu verwijderd? Of heb je dat handmatig gedaan?

Freya

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@freya

Ik heb alleen nog EFRC (register clainer) gedaan en een progje van Evernote verwijderd. Hiervoor al mbam en een virusscanner.
Nu las ik ook dat kat.ph uit de lucht was en nu weer beschikbaar is en daarom deze melding niet meer kreeg.
Ik heb werkelijk geen idee hoe.
Zak haast zeggen, sorry voor het ongemak!!!!!

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@moetdat,

Ach, als alles maar weer functioneert.
Niet te veel mee rommelen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel ja, we horen het wel als het weer opduikt......

Freya

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een virus is meestal zo ontworpen dat u niet merkt dat het op uw computer aanwezig is.
Nu is mijn brandende vraag (ik leer graag) hoe weet u dat dit virus aanwezig is, en wat doet het met uw computer ?
Overigens : er staan vele postings op koekel over dit virus.
En als u weet dat dit virus er is, hoe kan het dan dat een scanner dit niet verwijderd ?

ve
door verwijderd - Jan 29, 2013 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Wimm120

Toen ik zondag kat.ph opende werd ik niet geaccepteerd en moest mij waarschijnlijk aanmelden was de melding. Achteraf bleek dit programma tijdelijk niet te werken.
Maandag probeerde ik het opnieuw en kreeg een leeg veld met de letters NGINX. Even op google gekeken en zag dat het een virus moest zijn. Het was het zelfde plaatje.
Waarom een virus scanner deze oude virus niet ziet weet ik niet. Achteraf is het nog maar de vraag of het werkelijk een virus was of werd er alleen een afbeelding getoond.
Mijn virus scanner was up to data. Window Essential.
Ik heb al jaren geen last van rottigheid en hopelijk blijft het zo.
Met vriendelijke groet

Piet

ve
door verwijderd - Jan 29, 2013 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

moetdat schreef op maandag 28 jan 2013, 13:51: Geweldig deze reakties. Heb ondertussen spyhunter eraf gegooid deze had zich al aardig genesteld met een toolbar en een shield Nooit aan beginnen, ze wilden alles veranderen, dus spyhunter eraf blijft er nog iets van Evernote achter deze ook weg en een toolbar verwijderdt. Zal mij straks over de andere oplossingen wagen.
Ben er even tussen uit.

Spyhunter had zich niet genesteld. Die zaken heb jij zelg geïnstalleerd. Typisch gevalletje van iemand die tijdens een installatie niets leest en gewoon alles maar snel doorklikt.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2013 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wittechoco

Ja, dat is zo!!!!