al
door alexatsea Oct 1, 2016 om 23:28
Computers & telefonie

Hoe krijg ik contact met de klachtenafdeling van Tele2?

Ik ben te goeder trouw en onwetend geweest bij het overstappen naar een andere provider. Ik wil dat de klachtenservice beter haar best om contact met mij te vinden. En niet - na mij te bellen - de klacht te sluiten, en mij per mail of voicemail te vertellen dat ik de klantenservice kan bellen die vervolgens niet voor mij kan doen. Ik krijg maar geen direct contact met de klachtenafdeling die mijn klacht keer op keer sluit, waarna (ik nu voor de derde keer) mijn klacht bij ze heb ingediend. De klantenservice kan ook niet de klacht heropenen, zelf contact zoeken met de klachtenafdeling of mij daarmee doorverbinden.

Toelichting op de vraag
Ipv een service van 20MB was de snelheid van de internetverbinding (incl. TV en telefoon) nog maar 4MB. Een technisch medewerker kon niets voor me doen. 'Behalve het opsturen van een nieuw kabeltje. Als dat niet zou werken, was overstappen de enige optie', kreeg ik te horen. De suggestie/verplichting van een monteur aan huis voordat ik zou gaan opzeggen werd niet geopperd. Afijn, ik stap over naar een andere provider, maar krijg wel de laatste maanden in rekening gebracht. Daar ben ik het natuurlijk niet meer eens en daarover heb ik een klacht ingediend bij Tele2, die blijft volharden dat ik eerst een monteur heb moeten laten komen. Hoe kon ik dat weten; dat staat ook niet in de Algemene Voorwaarden. Als ik het had geweten had ik een monteur laten komen.

ik wil kwijtschelding van de laatste termijnen van het abonnementsgeld. De klachtenafdeling moet uitzoeken waar dit fout is gegaan, door navraag te doen bij de technisch medewerker wat hoe hij zijn klanten helpt en adviseert.

3908 9 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Oct 1, 2016 om 23:48
830 Antwoorden / 0 Vragen

We worden allemaal geacht "te goeder trouw en onwetend" te zijn maar als je tussentijds een contract beeindigt draag je daar de gevolgen van, daar hoef je op zich géén raketgeleerde voor te zijn. Dat daar slechte service aan vooraf ging is eigenlijk niet meer zo heel erg interessant aangezien u niets op schrift heeft vastgelegd en ook géén brief heeft gestuurd om de leverancier in gebreke te stellen met een termijn van een paar weken om het probleem op te lossen.

Kortom, u staat uiterst zwak en zult weinig andere opties hebben dan de overgebleven maanden inderdaad te betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2016 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt uw klacht wel vergeten, want die hebt u helemaal verkeerd ingediend. Zonde geld dus.

Ma
door Mat Matheij - Oct 2, 2016 om 00:02
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tele2.nl/klantenservice/klacht. Dat is een eerste lijn. Daarnaast bestaat er ook een vorm van vergoeding aannemende dat uw klacht van blijvende aard is. U bent al overgestapt naar een ander en kan derhalve ook de klacht niet meer aantonen. Bij een enkele lijn blijft de snelheid ook bij een provider als KPN hetzelfde. Bij Pairbonding en DSL+ stijgt dat wel maar nog steeds niet spectaculair afhankelijk van de afstand in (koperen) bekabeling tot enige centrale waarin KPN meer mogelijkheden heeft als netwerkbeheerder dan overige providers. Oftewel wat is diezelfde snelheid met alle 'kunstgrepen' dan nu. U kunt zonder externe meting/vaststelling vooraf niet achterwaarsts claimen. En zeker niet bij het toch al moeizaam te benaderen Tele2.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 3, 2016 om 19:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk dat het 2e lijn is.  1e lijns zijn de mensen die wel iets mogen.

Ma
door Mat Matheij Oct 4, 2016 om 15:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft volkomen je komt in ziekenhuistermen terecht bij een tweede lijn die eigenlijk niets kunnen en mogen, vervolgens klantenservice/klacht en daarna klantenservice/vergoeding. Beiden zijn indien u daar gehoor krijgt eerste lijn. Tele2 is nogal serviceongevoelig en doet ook niet mee aan klachtenkompas. Dat laatste mag ook weer niet worden overdreven daar ook daar ten hoogste 10% van de klachten worden opgelost. Van de daaarbij wel aangesloten bedrijven.

ha
door halex - Oct 2, 2016 om 12:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Voordat u uw contract ging beëindigen omdat Tele2 niet levert wat zij had beloofd, had u Tele2 in de gelegenheid moeten stellen om de gebrekkige levering te herstellen. Dat hoeft niet in de algemene voorwaarden te staan, want dat staat in het burgerlijk wetboek.
U hebt nu de overeenkomst ontbonden, zonder dat Tele2 alsnog te laten nakomen. Dat had u niet mogen doen. En daarom mag Tele2 de resterende looptijd bij u in rekening brengen.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 3, 2016 om 12:51
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vraag mij toch af,of de snelheid wel goed gemeten is.
In mijn situatie heb ik officieel 40 mb download,met 5 mb upload in de meeste gevallen krijg ik 50mb download en 30 mb upload.
Draadloos gemeten met de tablet en smarthphone,zit ook ver van de centrale,en geen glasvezel.
En dit is ook Tele2,heb dus een compleet pakket,tv,telefoon en internet.

Ma
door Mat Matheij Oct 4, 2016 om 15:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

De beste meetmethode is die van Ookla  Speedtest.net. Ik maak mij sterk dat u deze getallen haalt vooral de upload lijkt bovenmatig hoog. Bij een download van 40 MBits/sec zit u tussen de 1000 en 1500 meter van de centrale bij VDSL+ en bij voorkeur pairbonding. Vastbekabelde metingen zijn het betrouwbaarst.

tolsma1945
door tolsma1945 Oct 23, 2016 om 17:35
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ookla speedtest gebruik ik altijd,ook in de situatie toen ik Online in gebruik had,toen was de meting 4mb download en  0,9 mb upload
en dat klopte exact,nu met tele2 klopt de meting echt wel met die snelle upload,en meestal 50mb download.
De server in mijn gebied is vaak Rotterdam,maar komt ook uit andere plaatsen,dat is in mijn situatie bij tele2,voor mij uitstekend.

vr1944
door vr1944 - Oct 3, 2016 om 15:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De snelheid van ADSL is afhankelijk van de afstand van het verdeelstation Als dat rond de 4 km is blijft er ca 8 mbs of minder over . Vandaar dat de  vermelde snelheid TOT 20 mbs is van dit ADSL light product Ik raad je aan om over te stappen naar de tot 50 mbs VDSL versie van Tele 2

Ma
door Mat Matheij Oct 4, 2016 om 15:40
986 Antwoorden / 3 Vragen

Om een rededelijke VDSL en dus niet Adsl snelheid te bereiken moet de afstand tot de centrale binnen de 1000m. liggen. In mijn geval 1200m. Met VDSL2+ pairbonding en al max. 44Mbits/sec download. De provider doet er niet toe wanneer er sprake is vaneen zelfde door KPN beheerd koperbedraad netwerk.

vr1944
door vr1944 Oct 5, 2016 om 13:02
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik woon ca  3600 m van de centrale en houd ca 90 MBS van de 100 MBS over . De bekabeling van VDSL is anders vandaar dat VDSL niet overal mogelijk is.

an
door anne1234 - Oct 8, 2016 om 13:52
51 Antwoorden / 2 Vragen

Ach weer zoiets van Tele2 , die zijn niet zo goed en welwillend in het oplossen van problemen ,ongeacht de toestand of reden... dit komt ze zeer goed uit..
Ja ik heb met mijn huistelefoon een dingetje gehad dat ze bleven afschrijven van rekeningen terwijl ik duidelijk aangegeven had dat ik dat niet wilde en niet van hun diensten gebruik wilde maken maar ze hebben gewoon de brutaliteit gehad om mijn abonnement (aantal jaren geleden ) gewoon over te zetten naar hun eigen service en ik heb me keer op keer kenbaar gemaakt door te bellen en of te mailen dat ik duidelijk aangegeven had dat ik dit niet wilde ,.. Einde van het verhaal was dat ik alles door de bank heb laten terugboeken en een stop op Tele2 heb laten zetten,. En hun duidelijk heb gemaakt dat dit grapje (niet dus) niet morgen maar vandaag op zou moeten houden en dat ik anders Rechtsbijstand op hun dak zou sturen,.. Sindsdien geen probleem meer mee gehad en deze oplichtersbende krijgt van mij dus sinds die dag geen ene cent meer,.. Ik heb ook met een mobiel abonnement hetzelfde , Tele2 nee hoor die krijgen van mij helemaal niks...

diumenge
door diumenge - Oct 8, 2016 om 14:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor de mededeling Anne1234...

avandijl
door avandijl - Oct 8, 2016 om 17:07
7 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals bij veel providers is ook Tele2 bereikbaar. Gelukkig wel via een 020-nummer. Je kunt bij Tele2 ook een klacht plaatsen op Twitter of andere sociale media. Ook kun je een reactie plaatsen op een reviewsite als VraagAlex.nl.

Ik hoop dat je daarmij verder komt.