lo
door loop75 Apr 30, 2017 om 09:50
Computers & telefonie

Hoe verwijder ik Snipaste van mijn laptop

Ik heb een prog. (Snipaste) gedownload maar deze bevalt mij niet.Ik wil deze verwijderen maar heb nergens de mogelijkheid. Geen uninstall in het programma, niet in het configuratiescherm onder Programmas en Onderdelen.

3120 12 Rapporteer

kv
door kvjapio - Apr 30, 2017 om 10:04
281 Antwoorden / Vragen

Op de harde schijf (C:) onder orgram files moet hij zeker staan. Verwijder daar de bestanden of zoveel mogelijk van de bestanden en start de pc opnieuw op - of gebruik ccleaner om de resten weg te werken. Het proigramma kan dan in ieder geval niet meer werken.

@H
door @HENK@ Apr 30, 2017 om 10:09
158 Antwoorden / 1 Vragen

niet "zeker" ... eerder hoogstwaarschijnlijk!!
Ik zelf instaleer bijna niets op C program files en ik weet zeker dat meer mensen dat niet doen!

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 30, 2017 om 10:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat zetui dan wel op de c schijf?
Ik denk dat 99% gewoon de programma's op C zet en andere data op de andere schijven. Ik zie ook geen enkel voordeel om programma's op bijvoorbeeld D te installeren. Ik ben benieuwd naar uw redenatie om niet C te gebruiken voor de programma's.

jo
door jorisw Apr 30, 2017 om 10:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@@HENK@: gezien de vraagstelling kunnen we er met een zeer grote waarschijnlijk aannemen dat TS gewoon de standaard installatieprocedure heeft gevolgd en niet zelf alternatieve configuraties heeft gemaakt.

PS: als professionele managed service workplace leveranciers als HPE applicaties op de C schijf onder Program Files installeert is dat niet zo'n hele rare keuze lijkt me. Als er een betere - lees goedkopere doordat er minder issues te verwachten zijn - methode zou zijn zouden ze dat wel doen.

@H
door @HENK@ Apr 30, 2017 om 10:25
158 Antwoorden / 1 Vragen

op c staat mijn windows, het is een ssd schijf die je beter niet moet gebruiken om heel veel op te schrijven en wissen, dan gaan ze het langst mee!

ook is zo'n schijf vaak erg klein dus is het vaak beter om al dit soort flut en hulp progjes ergens anders te instaleren!

Het heeft ook nog als voordeel dat b.v. het scannen van c en b.v. het backuppen geen uren hoeft te duren!

De flut en hulptroep kun je meestal na een probleem of iets dergelijks weer wel ergens vinden, ik vind mijn windows en wat persoonlijke info het belangrijkst!

een kleine bijkomstigheid is trouwens ook nog dat bij een eventuele inbraak op je computer er een hoop NIET staat waar men het zoekt ;-)

@H
door @HENK@ Apr 30, 2017 om 10:30
158 Antwoorden / 1 Vragen

ennehh........ er zijn vaak 2 mappen program files hè.... en er is nog steeds rommel in omloop die gewoon ergens op c instaleert, vandaar dat ik zeg "niet ZEKER... eerder hoogstwaarschijnlijk" !

@H
door @HENK@ Apr 30, 2017 om 10:38
158 Antwoorden / 1 Vragen

en jorisw, wat heeft uw PS. er eigenlijk mee te maken, het klinkt in eerste instantie misschien indrukwekkend maar er staat eigenlijk regelrechte onzin...ik heb het niet gehad over beter, niet over goedkoper, niet over een pro gebruik van de pc enz enz ........

Ik zeg alleen dat het niet persee hoeft te zijn!

wi
door wilhelmina59 - Apr 30, 2017 om 10:06
512 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met Malware bites of ADW cleaner.Deze ruimen allerhande rommel op.

edrick3
door edrick3 Apr 30, 2017 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar verwijderen geen programma's! Is hier dus niet voor te gebruiken; wel voor malware etc.

@H
door @HENK@ - Apr 30, 2017 om 10:07
158 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon even zoeken waar het staat, meestal is dat in de map program files.

daar even kijken of het misschien een eigen uninstall heeft en anders gewoon de hele map weggooien. (de map van het programma hè, niet de map program files!!)

uiteraard blijft er dan zoals gewoonlijk ergens weer wel wat troep zitten maar daar zal u geen last van hebben lijkt mij.

(van het gewoon laten staan trouwens ook niet, wij zeggen dan ach, het eet geen brood ;-) , je zal nog schrikken hoeveel troep er na een tijdje op je computer staat! )

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 30, 2017 om 10:15
7179 Antwoorden / 3 Vragen

u kunt dit programma via het configuratiescherm verwijderen, (progamma's en onderdelen)

marita5
door marita5 - Apr 30, 2017 om 10:21
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Loop75  ,

1) Open verkenner kijk dan of Snipaste niet in de map Downloads staat ..

2) Open verkenner , klik links in de lijst op Boot (C) , type rechtsboven in het zoekveld Snipaste , gaat zoeken .
    Word de map gevonden , klik dan met rechts kies bestandslocatie openen , verwijder dan van daar uit .

@H
door @HENK@ Apr 30, 2017 om 10:40
158 Antwoorden / 1 Vragen

wat is dat nu voor onzin, download is heel wat anders dan install.......er kan van alles en nog wat in de map download staan wat niet geinstaleerd is ( en andersom ook!!)

marita5
door marita5 Apr 30, 2017 om 10:48
11505 Antwoorden / 15 Vragen

ik vind dit helemaal geen onzin .

@H
door @HENK@ Apr 30, 2017 om 12:36
158 Antwoorden / 1 Vragen

ik wel :-P

marita5
door marita5 Apr 30, 2017 om 12:46
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik uw reacties lees vind u vaak alles onzin (N) , voorbeeld als je AdwCleaner download en je klikt op opslaan , en dan op uitvoeren staat de map onder downloads , AdwCleaner staat ook niet onder programma`s en onderdelen . open Adwcleaner klik dan op bestand daaronder staat deïnstalleren en kun je verwijderen ., aangezien u dhr / mevr bent van de onzin kunt u dit niet weten . .

@H
door @HENK@ Apr 30, 2017 om 13:12
158 Antwoorden / 1 Vragen

opslaan is iets compleet anders dan instaleren

marita5
door marita5 Apr 30, 2017 om 13:15
11505 Antwoorden / 15 Vragen

En zo kunnen we een onnozele discussie voortzetten , Instaleren is met dubbel L

@H
door @HENK@ Apr 30, 2017 om 22:48
158 Antwoorden / 1 Vragen

Beste MARITA5...en je vind het niet onnozel om te vallen over een letter? Nou, dan ga je het nog druk krijgen!

Maar wat ik bedoelde met onzin is o.a. het volgende:
Iets downloaden en vervolgens installlleren en daarna het gedownloade bestand wissen haalt het programma NIET van je computer.

Iets wat gedownload is wordt niet per definitie geinstalllleerd in de map download dus heeft het ook weinig zin het daar te zoeken.

Het is ook helemaal niet zeker dat een programma in een map staat met dezelfde naam als het betreffende programma.

Het is zelfs niet eens noodzakelijk dat een programma onder de naam waar het mee bekend is ook daadwerkelijk opgeslagen is.

Een heel mooi voorbeeld juist in dit geval is het eigen knipprogramma van Microsoft, het heeft in een Nederlandse windows configuratie de naam knipprogramma maar is te vinden onder de naam snipping tool.exe in C:\WINDOWS\System32

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2017 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen
lo
door loop75 - Apr 30, 2017 om 10:39
4 Antwoorden / 4 Vragen

Allen bedankt voor jullie antwoordt.
Heb nergens een uninstall kunnen vinden, maar gewoon de mapinhoud als ook de map gedelete.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 30, 2017 om 11:07
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u voor het melden van uw oplossing.

Ge
door Genee Apr 30, 2017 om 11:45
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt (alsnog) de computer terugzetten naar een herstelpunt voordat u Snipaste ging installeren.
Of nu met CCleaner nog even scannen op achtergebleven verwijzingen naar het Snipaste programma.

macfreak
door macfreak - Apr 30, 2017 om 13:43
11 Antwoorden / Vragen

Niet moeilijk doen gewoon de uninstaller van ccleaner gebruiken.
https://drive.google.com/file/d/0B_HoBnPST7AxUmdCMW9JNGVzczg/view?usp=sharing

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2017 om 19:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u toch gebruik wilt maken van een knipprogramma, kunt u dat doen met het knipprogramma dat in Windows zit.
Lees daarvoor hier (op rode regel klikken): https://www.seniorweb.nl/artikel/het-knipprogramma-gebruiken

ja
door jas7812 - May 1, 2017 om 13:11
24 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik een speciale tool zoals de al genoemde ReVo Uninstaller of de ioBit Uninstaller. Eenvoudiger wordt het verwijderen van onwillige software niet :). Laat het register i.i.g. met rust, daar wil je niet mee rommelen.

lo
door loop75 - May 1, 2017 om 16:50
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had graag het programma willen verwijderen met Revouninstaller of CCleaner of via Configscherm Alle programma's of welke programma ook, maar als het nergens wordt vermeld is het moeilijk te verwijderen.

edrick3
door edrick3 May 1, 2017 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het stond dus niet bij Revo nadat je Revo opgestart had? En het stond niet in het lijstje programma's bij CCleaner?

lo
door loop75 May 1, 2017 om 18:53
4 Antwoorden / 4 Vragen

Het stond nergens vermeld

marita5
door marita5 - May 1, 2017 om 18:03
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@loop75 ,

Ik heb dit programma geïnstalleerd om te testen , en inderdaad staat dit niet bij programma`s en onderdelen .
Om dan Revo te gebruiken / of Ccleaner heeft geen enkele zin , staat niet in de lijst .
Bij installeren word Snipaste automatisch geinstalleerd onder de map documenten , mits dat u op bladeren heb geklikt en een andere map ( b.v.download ) heeft gekozen .
Om het programma te gebruiken moest u het bestand uitpakken , uninstaller stond er niet bij ,  ik heb inmiddels Snipaste verwijderd op dezelfde manier die u heeft gedaan , was zo gebeurd .
Laptop opnieuw opgestart en toen bij Ccleaner op register geklikt en daar ook verwijderd , maar als u niet weet hoe dit moet , blijf er dan maar vanaf om verdere problemen te voorkomen .