ja
door jans8310 Jul 8, 2009 om 14:08
Computers & telefonie

Hoe verwijder ik YAHOO als vaste zoekmachine

In balk bij internet staat Yahoo als vaste zoekmachine. Ik wil graag google als standaard zoek machine. Hoe verander, liever verwijder ik dit.

116519 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor,zeer bekend!  Want download een programma dan zit daar regelmatig die Yahoo zoekmachine bij.

Verwijderen; allereerst naar Start-cConfiguratiescherm- en zoeken naar Yahoo (meestel onderaan tevinden) en dan Verwijderen.

Daarna naar Verkennen (op Start-rechtermuisknop klik),dan scrollen naar beneden en aanklikken Program files waarna zoeken naar de Directory Yahoo.    Mogelijk ook door via Start-Zoeken de tekst naast het hondje aan te klikken en in bestanden of mappen de naam Yahoo in te tikken.

Alles wat die naam Yahoo draagt kiezen voor Verwijderen.

Daarna met Ccleaner-Register-Scan naar problemen de sporen van Yahoo in het register te laten verwijderen met Herstel geselecteerde problemen.

Als het goed is dan heb je de oude vertrouwde zoekmachine terug.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou heel makkelijk, je wilt dan zeker ook Google als zoekfunctie, dan neem je eerst www.google.nl als je dan die google hebt stel je gelijk dit in als de startpagina, dan krijg je zo'n huisje voor die site ook van google weer vast te zetten klaar. meer hoef je niet te doen. vr.gr. A.Jansen

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zag nog net in de balk van Yahoo, meestal staat er ook in het begin een kruis erbij dan op die kruis klikken dan is yahoo ook weg.

of je moet ergens waar dit bovenaan ook bijelkaar staat op klikken het vinkje van yahoo dan weghalen, hopelijk heb ik nu beter geholpen gr. A

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vragensteller,

Bedoelt u
het zoekvenster in de adresbalk rechts naast waar u webadressen
intypt?

Dat zoekvenster kunt u niet
verwijderen, maar u kunt inderdaad wel de zoekmachine
wijzigen.

•klik op het pijltje rechts naast het
vergrootglaasje
•kies "zoekmachines beheren"
•wanneer
Google al in de lijst staat, klik google aan en klik vervolgens
rechtsonder op de knop "als standaard instellen"
-klik
nu op Yahoo en klik vervolgens rechtsonder op de knop
"Verwijderen".
•wanneer Google niet in de lijst staat,
klik linksonder op de tekst "Meer zoekmachines zoeken"
(webpagina wordt geopend)
•type nu rechtsboven bij "in de
galerie zoeken" google <enter>
•klik nu bij de
verschenen info over Google de knop aan met "Aan Internet
Explorer toevoegen"
•in het verschenen venster vink "als
standaard zoekmachine instellen" aan en klik op de knop
"Toevoegen"
•ga opnieuw naar "zoekmachines
beheren" en verwijder Yahoo uit de lijst, zoals hierboven
beschreven.

Klaar!

ve
door verwijderd - Jul 9, 2009 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen die reageerde weer heel hartelijk dank. Mensen vergeet niet na een antwoord, bruikbaar of iets minder bruikbaar te bedanken. Een kleine moeite maar zo heel erg belangrijk.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom verwijder je hem niet via software , is die gelijk helemaal van de computer af

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

er word gevraagd hoe kan ik yahoo startpagina verwijderen NIET om yahoo zelf te verwijderen.

klik in IE op extra internet opties en typ bij open veld www.google.nl nu op ok en uw startpagina staat weer op google

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak merk ik dat er slecht wordt gelezen bij de vraagstelling en veel antwoorden worden gegeven die niet goed, compleet en onvolledig zijn.

Het 5e antwoord:

er word gevraagd hoe kan ik yahoo startpagina verwijderen NIET om yahoo zelf te verwijderen.

klik in IE op extra internet opties en typ bij open veld www.google.nl nu op ok en uw startpagina staat weer op google

Deze beaantwoorder maakt jullie op dat lezen attent.

Begin bij jezelf zou ik willen adviseren.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2009 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moet je eerst eens naar je zelf kijken hoor, het verwijderen van Yahoo gaat heel gemakkelijk, heb zelf ook google weer ingesteld enz.

Vind maar dat je een hoge dunk van je zelf hebt.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2009 om 00:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

INDERDAAD GOED LEZEN

Nu krijgt de vraagsteller het advies om yahoo helemaal te verwijderen (inclusief yahoo messenger) EN DAT VRAAGT ZE NIET !!!!

ZE VRAAGT ENKEL OM DE STARTPAGINA NIET MEER VAN YAHOO MAAR VAN GOOGLE TE WILLEN !! en hoe dit dan moet...........

ve
door verwijderd - Jul 11, 2009 om 05:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad vipertronic,

GOED LEZEN!

Er staat: hoe verander ik Yahoo in Google als standaard zoekmachine.

Dit heeft dus niks met de startpagina te maken.

En volgens mij heeft Matusso al het goede antwoord gegeven.

Door op het pijltje naast de zoekmachine te klikken krijg je de optie
"Zoekmachines beheren" hier kun je Google als standaard instellen.

Maar ik vraag me trouwens wel af of het hier wel om de zoekmachine
gaat, daar Yahoo en Google niet standaard als zoekmachine in Internet
Explorer staan. (wel in Firefox)

Aan vraagsteller, om welke internet browser gaat het hier en gaat het wel over de zoekmachine? Of bedoel je de Yahoo Toolbar.

De zoekmachine staat rechts naast de adresbalk en de toolbar staat onder de adresbalk.

In Internet Explorer kun je op Extra > Invoegtoepassingen beheren klikken.

Daar kun je dan vervolgens toolbars uitschakelen en een andere zoekmachine als standaard instellen.

Groet, Dirck