ju
door jurjendelange Jul 21, 2016 om 19:22
Computers & telefonie

Hoe zeg ik contract Fiber op omdat ze niet kunnen leveren?

Hoi allemaal,

Aangezien hier in Haarlem al lange tijd problemen zijn met de internetdiensten van Ziggo, besloot ik in te gaan op de reclamebelofte die Fiber deed waarbij ze Ziggo door het slijk haalden en beloofden het beter te doen. De website zag er veelbelovend uit dus heb ik gebeld. De alleraardigste jongen bij de klantenservice gaf aan dat Fiber kon leveren als ik een tv-aansluiting in huis had. ( We hebben namelijk geen tv en Ziggo kwam via de tv aansluiting binnen). Ik besloot een contract af te sluiten voor 24 maanden, want hey; als het goed is wil ik er wel aan vast zitten. Na drie weken werd er een pakketje met een router bezorgd. ( binnen 2 dagen was alles contractueel afgesloten en de eerste factuur geincasseerd overigens..) De router bleek aangesloten te moeten worden op de telefoonlijn of een isra-punt.. Een wat? Juist, Isra-punt. We hebben geen telefoon en geen aansluiting en in ons huis is geen isra-punt te bekennen.
Na veel zoek en speurwerk over leveringsplichten en plichten van o.a. KPN ( netwerkbeheer) en Fiber kwam ik erachter dat iedereen zich verstopt achter algemene voorwaarden en regels en tot overmaat van ramp las ik in super moeilijke omschrijvingen en regeltjes dat Fiber de verantwoordelijkheid voor de aanwezigheid van een isra-aansluiting bij de klant neerlegt... Dus.. Fiber kan dus fysiek niets leveren, incasseerd wel vrolijk elke maand geld en weigert met me in contact te komen. Ook via de sociale media, klantenservice telefonisch, nemen ze strak de stelling in dat het mijn verantwoordelijkheid is en ik op één manier van het contract af kan komen en dat is door 24 x €59,- te betalen als afkoopsom.. Voor een dienst die niet geleverd kan worden. Geen coulance, niet meedenken, niet bereid mee te werken. Op geen enkele manier. "managers" mogen niet gesproken worden en nadat ik de eerste factuur had gestorneerd, had ik letterlijk drie dagen later een brief van een incassobureau in mijn bus die het "dossier" van €18,- in behandeling had en het voor het gemak had verhoogt met €40,- incassokosten... Bovenop €18,- Serieus.
Vandaag alle directeuren, CFO, CEO, Loyalty directeur, Sales&Marketing directeur via Linkedin een bericht gestuurd dit fatsoenlijk op te lossen, maar ik verwacht weinig medewerking. Vraag aan jullie is deze: welke stappen kan en moet ik zetten om niet mijn eigen graf te graven door incasso stop te zetten? Aangetekend schrijven met ingebrekestelling? Aangetekend schrijven met leverings-falen? Graag alle tips welkom. Ze zijn op geen enkele manier bereid mee te werken of te luisteren en verschuilen zich achter de Algemene voorwaarden. Die ik dus letterlijk had moeten lezen met een advocaat erbij, om te begrijpen dat de aanwezigheid van het isra-punt mijn verantwoordelijkheid is.. Met andere woorden: Je kunt wel een energiecontract met Eneco afsluiten, maar je moet zelf voor de gasmeter in je gangkast zorgen.. De verantwoordelijkheid van Fiber gaat dus tot en met hun eigen Liquide positie en daar stopt het.. De klant is uiteindelijk verantwoordelijk voor alles, waarschijnlijk ook voor het werken van de router, want dat staat in de algemene voorwaarden.. Graag jullie hulp. Ben des duivels. Inmiddels is er al drie maanden abonnement afgeschreven.

6334 16 Rapporteer

ekiem
door ekiem - Jul 21, 2016 om 19:36
676 Antwoorden / 100 Vragen

Het is misschien niet de oplossing die je zoekt maar persoonlijk zou ik eens informeren hoe het zit met dat ISRA punt . Hoe duur is het om te zorgen dat je dit verkrijgt  ? Want bij een andere provider krijg je hier mischien ook weer mee te maken.

Bij het aangaan van mijn laatste contract is er expliciet gevraagd naar zo'n ISRA punt. Voordien wist ik werkelijk niet wat dat was, maar het was wel aanwezig hier in huis. ik ben er hierdoor dus ook achter gekomen dat je inderdaad zelf verantwoordelijk bent voor zo'n punt.

Mischien kun je advies inwinnen bij het juridisch loket of rechtshulp/

Groet Ekiem

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2016 om 20:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is heel ongebruikelijk dat u geen Isra-punt in huis hebt. Blijkbaar hebt u geen vaste telefoonlijn en ook uw zinnetje dat u geen tv heb, is een raadsel.

Inderdaad bent u zelf tegenover een leverancier verantwoordelijk voor dat Isra-punt. Wellicht hebben vorige bewoners het letterlijk achter het behang gestopt.

Als u een tamelijk gewoon huis hebt, en daarmee bedoel ik dat er rechts en of links soortgelijke huizen staan, zou ik maar eens bij mijn buren informeren waar bij hen het Isra-punt zit.

Als het werkelijk alleen in uw huis ontbreekt, is de goedkoopste manier om er aan te komen een telefoonabonnement te nemen bij KPN en wel het budget abonnement. KPN moet dan voor dat Isra-punt gaan zorgen en dat abonnement kunt u na een jaar opzeggen.

Cookies
door Cookies Jul 21, 2016 om 20:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb het verstopt achter een stuclaag. Dus eventuele volgende huurders mogen gaan zoeken.;-)

simon55
door simon55 - Jul 21, 2016 om 20:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ach ja Fiber , ik heb ook contact met ze gehad ze schoppen Ziggo in de grond maar zelf kunnen de sukkels n internet snelheid leveren van 10 MB terewijl ik nu Ziggo heb met 150 MB en tot volle tevredenheid en ja ook in Haarlem. Ik zou zeggen doek dat Fiber op en ga eens zorgen dat ze leveren wat ze beloven i p v valse beloftes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marita5
door marita5 - Jul 21, 2016 om 21:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jurjendelange ,

Dit staat in hun voorwaarden :

7.3 Om te kunnen beoordelen of het technisch mogelijk om de Diensten aan de Klant te leveren, zal voorafgaand aan de Oplevering een aantal tests moeten worden uitgevoerd. Aan de uitslag van deze tests kunnen geen rechten worden ontleend.

7.4 Indien blijkt dat het technisch niet mogelijk is om (de gekozen abonnementsvorm van) de Dienst aan de Klant te leveren, zal Fiber Nederland gerechtigd zijn de Overeenkomst op grond daarvan te ontbinden, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

Neem contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 21, 2016 om 22:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Net als @Simon55 ben ik ook bekend met Ziggo in Haarlem, ik woon er zelf niet maar een goede vriend en een zakelijke relatie zijn prima tevreden met de Ziggo diensten en service.
Mijn vriend haalt strak 150Mb zoals door Ziggo beloofd.
Mijn zakenrelatie haalt op kantoor (regio Raaks) zelfs 500Mb.  Over de uptime zijn ze lovend.
Ik zou inderdaad KPN benaderen om te vragen of er A een ISRA aanwezig hoort te zijn of B dit alsnog regelen.
Succes
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2016 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik

KPN hoeft dat niet gratis  te verzorgen als er geen telefoonabonnement wordt afgesloten.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 21, 2016 om 23:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, waar schrijf ik dat dan?
Ik zeg dat ze het alsnog kunnen regelen, daar staat niet bij dat dat gratis is of moet.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Jul 22, 2016 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik, Sorry, verkeerd geformuleerd. Bedoelde te zeggen dat als men wil dat dat Isra-punt gratis hersteld of aangelegd wordt in de woning, men een jaar een abonnement op een vaste lijn moet nemen.

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2016 om 22:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd dat Fiber met een Israpunt (dus telefoonlijn) werkt. Hadden ze niet ooit een TV reclame waarin vermeld werdt dat iedere aansluiting persoonlijk is en daardoor geen verlies op de lijn. Blijkbaar doen ze niet aan hun eigen voorwaarde door eerst getest te hebben, hadden ze kunnen zien dat er bij u geen leveringsmogelijkheid is.

in
door inekepim - Jul 21, 2016 om 23:18
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jurjen,

Nu ik dit lees krijg ik wéér kippenvel ondanks de hitte. Wij hebben ook glasvezel van Fiber, maar wij hebben ook vreselijk veel problemen gehad met de installatie. Als de telefoon het deed, werkte internet niet. Andersom was het óók zo. Al het aan Fiber had gelegen hadden we maanden zonder telefoonaansluiting en internet gezeten. Ook ik heb de rekeningen gestorneerd , waarna er direct werd gedreigd met incasso en die werd ook ingeschakeld. We hebben gebeld, gemaild en rechtbijstand ingeschakeld.we konden bellen en internetten omdat ZIGGO zo coulant was om ons weer aan te sluitn nadat we de situatie hadden uitgelegd. Bij het afsluiten van het contract had men ons n.l. beloofd dat als we er niet uit kwamen er GRATIS een monteur zou komen. Nou mooi niet , dat moesten we betalen en dat hebben we geweigerd. Al met al zijn we MAANDEN bezig geweest om dit op te lossen. Als je belde kreeg je stééds het zelfde antwoord, U HEBT EEN HANDTEKENING GEZET. Dat hadden we ook, maar we zijn gewoon bedonderd door de man die ons het contract heeft laten tekenen. We zouden óók gewoon onze home-cinnemaset kunnen blijven gebruiken ( bijna nog nieuw) en konden ook blijven opnemen zoals we deden, speciaal gevraagd omdat het van de Ziggo was. Toen het zover was konden we niets gebruiken. Bij menig telefoongesprek en mail gezegd dat we bedonderd zijn, maar daar konden hun niets aan doen, we hadden getekend. Er viel niet te praten met her personeel aan de telefoon. Later zei iemand dat de desbetreffende man waarbij wij het contract hadden afgesloten op staande voet ontslagen was omdat hij méér mensen verkeerd had voorgelicht. Nou dan weten jullie toch dat we de waarheid spreken was mijn antwoord. U begrijpt het al, u hebt een handtekening gezet en dat is geldig. Zelfs als die man ontslagen is omdat ze weten dat hij niet eerlijk werkt. De enige manier om van het contract af te komen was 24 maanden betalen.  We zijn er maanden écht náár van geweest. We hebben in ieder geval voor elkaar gekregen dat we pas hoefden te betalen als alles werkte. Ik moet natuurlijk éérlijk zijn en zeggen dat het prima werkt zowel met T.V. als internet, maar we moeten toch wel even bedenken of we bij Fiber blijven, want ik woon nu met 16 meter kabel over de vloer, omdat ze dát ook niet hadden gezegd. Ik wil u héél véél sterkte wensen en bewaar de mailwisseling die u hebt, dat is echt nodig, omdat u met heel veel mensen in contact komt, dan hebt u tenminste een bewijs. Ik hoop in ieder geval dat u niet eerder hoeft te betalen dan dat alles werkt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 22, 2016 om 00:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mmmmm nog eens gelezen maar waarom een ISRA nodig voor glasvezel?
Je belt dan toch digitaal over glas.
Diewilik

Cookies
door Cookies Jul 22, 2016 om 08:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Fiber heeft ook DSL.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 22, 2016 om 10:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola83 Oke, vandaar, ik vond het al raar.
MVG Diewilik

vr1944
door vr1944 Jul 22, 2016 om 15:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het laatste stukje van de aansluiting is altijd koper.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 23, 2016 om 01:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@1944 hoe kom je daar nu bij? Fiber ligt tot in mijn meterkast, daar zit geen koper meer tussen. Optische kabel kan zo in modem worden gestoken.
Ondanks glasvezel zit ik al jaren bij Ziggo omdat de buurt glas kon krijgen middels een collectief dus ik heb daaraan wel meegedaan. Neem alleen geen dienst af.
Diewilik

ro
door ronny530 - Jul 22, 2016 om 12:49
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Fiber levert ook vdsl via het isra punt maar terzijde. Ik snap niet waarom de verkoper tegen u heeft gezegd dat internet mogelijk is via de tv aansluiting want dat kan Fiber helemaal niet omdat die aansluiting exclusief voor kabelexploitanten is. De verkoper doet tijdens het telefoongesprek ook nog een postcode/huisnummer check en ziet dat er naar uw woning een kpn lijn ligt met de daarbij behorende maximale internetsnelheid dus het zou maar zo kunnen dat u in de bulk van informatie die u kreeg de tv aansluiting met de telefoon aansluiting heeft verward. Ik vrees dat u niet van het contract af kan komen want de kpn lijn is aanwezig dus Fiber kan leveren, dat het isra punt "onvindbaar" is is niet het probleem van Fiber.

ha
door harryromijn - Jul 22, 2016 om 13:32
272 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor all info.
Voorgoed bekeerd van eider verlangen naar Fiber. Ik blijf gewoon bij Ziggo.

vr1944
door vr1944 - Jul 22, 2016 om 15:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hebt je al even bij de buren geinformeerd waar bij hun de telefoonaansluiting zit of telefoonlijn het huis binnenkomt. Je hebt overigens ook een telefoonnummer nodig.Het slimste is internet bij KPN te nemen met monteur en na een jaar overstappen.Ziggo is baas over de kabelaansluiting en KPN is baas van de telefoonlijnen.

re
door red1 - Jul 22, 2016 om 15:29
329 Antwoorden / 1 Vragen

woon in Rotterdam (Pendrecht) 10 hoog . heb KPN 50Mb . fiber kan hier ook leveren alleen gaat het ook via de koperdraad van kpn en heb ik ook 50Mb !! raar dat glasfiber tot aan het flat ligt en dan verder moet via koper !!!! Ik blijf maar lekker bij KPN !!!

audb
door audb Jul 22, 2016 om 18:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een woningbouw bedrijf kan ofwel weigeren om glasvezel aan te laten liggen ofwel ze vragen gewoon extreem veel geld er voor en daar niet veel mensen voor glasvezel kiezen of kozen is het voor bedrijven zoals reggeviber (nu kpn) gewoon te duur om het wel aan te leggen.

Een aansluiting kost al snel €3000 per aansluiting en in een flat moet je al snel rekenen op zo €5000 en dat verdien je niet terug als er maar een paar aangesloten wordt.

Maar 50 Mb halen is echt een top kwaliteit aansluitng al kan je met glasvezel wel 500Mb halen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 23, 2016 om 01:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat haal je al met Ziggo via de kabel. Die 500Mb
Diewilik

audb
door audb - Jul 22, 2016 om 18:39
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen in nieuwbouw zit geen telefoon aansluiting meer en dat had Fiber kunnen en moeten controlleren bij de KPN.

Sterker nog als u Aldsl aanvraagt dan moeten dat al meteen op de computer zien.

Wel kan het zijn dat de isra aansluitng in een kruipruimte zit en mits u in een benedenhuis of eengezinds woning woond kan u of hun daar gewoon bij.

koekeloer
door koekeloer - Jul 22, 2016 om 20:00
562 Antwoorden / 18 Vragen

Het lijkt me logisch dat als je een dienst afneemt via de telefoonkabel dat je dat dan ook hebt? Wat jij wilt is zo ongeveer hetzelfde als een gas cv ketel bestellen in een gemeente waar geen gas (maar stadswarmte) wordt geleverd.
Trouwens, in Haarlem is er niets mis met de Ziggo aansluiting

gerbera
door gerbera Jul 22, 2016 om 22:17
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat ook niet over Ziggo maar Fiber en die is bepaald niet gewenst ook in Haarlem.

koekeloer
door koekeloer Jul 27, 2016 om 13:06
562 Antwoorden / 18 Vragen

De eerste zin is dit "Aangezien hier in Haarlem al lange tijd problemen zijn met de internetdiensten van Ziggo, besloot ik in te gaan op de reclamebelofte die Fiber deed waarbij ze Ziggo door het slijk haalden en beloofden het beter te doen. "  Het gaat dus wel degelijk over Ziggo.