ma
door mariekemarieke May 9, 2012 om 15:43
Computers & telefonie

Hoe zet ik foto's om mijn tablet?

ik heb een tablet gekocht om foto's van mijn camera op de tablet te zetten(voor de vakantie). Ik kan de foto's wel op de tablet zien, maar ik kan ze er niet vast op zetten?
Weet iemand hoe dit moet.

Tablet excellent 8 android van de bart smit.

23345 14 Rapporteer

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 15:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe bedoel je vastzetten ?
Als achtergrond ? Dat gaat niet zomaar op een tablet, daar heb je een speciaal tooltje voor nodig.

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 15:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als het achtergrond/bureaublad foto betreft lees dan even de info bij eerdere vraag dan staat verwijzing naar aantal tooltjes die je daarvoor kunt gebruiken.
Klik Hier.

ma
door mariekemarieke - May 9, 2012 om 17:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik bedoel hoe kan ik de foto's van mijn camera afhalen, op opslaan op mijn tablet.
als er iets met mijn camera gebeurd dan heb ik de foto's nog op mijn tablet staan.

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 9, 2012 om 18:14
86 Antwoorden / 1 Vragen

Genomen foto's op het tablet blijven daar op staan.

zw
door zwaardvis - May 9, 2012 om 18:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Waarschijnlijk zul je de fotos eerst naar een PC moeten kopiëren en dan van de PC naar de tablet. Bij de Ipad moet dat dan via Itunes->synchronisren. Geen idee hoe dat met Android tablets moet. U heeft neem ik aan een handleiding er bij gekregen of via internet op te roepen.

ma
door mariekemarieke - May 9, 2012 om 18:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb op mijn vakantie geen pc bij. alleen een camera met usbkabel voor de tablet, waar ik aan het eind van de dag mijn foto's alvast op wil zetten.heb inderdaad de handleiding van mijn tablet gedownload, maar kan hier niks op vinden.

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 20:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mariekemarieke schreef op woensdag 9 mei 2012, 18:22]ik heb op mijn vakantie geen pc bij. alleen een camera met usbkabel voor de tablet, waar ik aan het eind van de dag mijn foto's alvast op wil zetten.heb inderdaad de handleiding van mijn tablet gedownload, maar kan hier niks op vinden.

Als het deze betreft: Klik Hier voor gebruiksaanwijzing
Er zit een sd kaartsleuf in dus als je je foto sd kaart erin stopt zul je vanaf daar je foto`s ook overkunnen brengen (kopieren) naar een map op je tablet, anders via een speciaal kabeltje van je fototoestel via usb naar tablet.
Als je camera die mogelijk heeft althans, dan is er ook kabeltje bijgeleverd veelal.

ma
door mariekemarieke - May 9, 2012 om 21:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

dat is de goede handleiding, maar ik zie alleen maar dat je de foto's kunt bekijken op je tablet of bewerken .Ik zie niet dat ze vertellen hoe ik het moet op slaan.
de SD kaart van de camera is te groot. met usbkabel komen de foto's wel op t tablet.

diumenge
door diumenge - May 9, 2012 om 21:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan dus wel de camera op de tablet aansluiten. Dan zou je foto's via de File Manager moeten kunnen kopiëren.

Start de File Manager, selecteer de camera (waarschijnlijk het USB-logo'tje), selecteer de map of het bestand dat je wil kopiëren, maar hou de 'm dan geselecteerd (dus hou je vinger er op). Je krijgt als het goed is een menu met de mogelijkheid om de map of het bestand te kopiëren. Ga dan naar het geheugen van de tablet, selecteer de map waar je foto's naar toe wil kopiëren op dezelfde manier, je krijgt weer een menu. Selecteer dan "Past into folder".

ma
door mariekemarieke - May 9, 2012 om 22:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik zal het allemaal eens rustig doornemen, en iemand anders er naar laten kijken. ik hoop er nog uit te komen voor de vakantie.(anders toch maar een groter geheugenkaartje voor de camera kopen)alvast bedankt. Mochten er nog tips zijn dan zie ik ze wel verschijnen.

ja
door jancs - May 7, 2015 om 12:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

zie mijn reactie op:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/185344-fotos-van-camera-naar-tablet-verplaatsen/

aurora1
door aurora1 - May 7, 2015 om 19:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zou het na 3 jaar nog niet gelukt zijn?

ma
door marieke marieke - May 7, 2015 om 21:07
19 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb allang een andere tablet, dus het antwoord is inderdaad overbodig na 3 jaar

ja
door jancs - May 8, 2015 om 11:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als het gaat om een probleem waar blijkbaar veel mensen tegenaan lopen, kan het zin hebben een vraag op Internet te beantwoorden, ook al kun je vermoeden dat dit probleem voor de vraagsteller niet meer actueel is, zodat anderen de oplossing gemakkelijker kunnen vinden. Niet iedereen lijkt dat te beseffen.