potato
door potato Aug 12, 2017 om 20:27
Computers & telefonie

Hot spot van smartphone

Ik wil van mijn smartphone een hot spot maken Ik gebruik nu een pre paid kaart met alleen maar beltegoed moet ik nu een andere kaart kopen voor data Ik heb een T.Mobile kaart en een Lebara
alvast bedankt voor het meedenken

3067 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2017 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En voor welk apparaat wilt u dan een hotspot maken van uw telefoon? Data gebruiken via een prepaid kaart kost nirmaal gesproken goud.

Cookies
door Cookies - Aug 12, 2017 om 21:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat wil je daarmee bereiken?

Je hebt sowieso een databundel nodig. En daarnaast hangt die mogelijkheid ook nog af van de smartphone die je hebt.

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2017 om 22:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dan heb je een simkaart met data nodig. Dus of dat laat je er bij zetten op die sim als dat kan, of je koopt een prepaid met data, of je neemt een abonnemnt met data.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2017 om 02:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u wel hoeveel dat gaat kosten?
Lees eens hier hoe dat werkt: https://www.simonly.nl/nieuws/wifi-hotspot-maken-van-je-telefoon-hoe-doe-je-dat
Ik zou daar nog maar eens goed over nadenken. Waarom wilt u dat doen?

potato
door potato - Aug 13, 2017 om 09:52
42 Antwoorden / 83 Vragen

Hallo allemaal,
Alvast bedankt voor jullie antwoorden Ik ga regelmatig voor 4 weken naar Spanje en neem dan mijn IPad mee .Ik gebruik die daar alleen als ik in een zaak zit waar WiFi is dus tot zo ver geen probleem.Ik vertrouw dat niet helemaal dus inloggen op mijn bankrekening b.v. vind ik altijd griezelig Ik heb een LG smartphone en dacht er aan als ik daar thuis ben die als hot spot te maken om te gebruiken voor dat soort dingen.Dat duurt natuurlijk nooit echt lang dus moet ik als ik dat wil gaan doen hier een data kaartje kopen heb ik dat goed begrepen?

jo
door jorisw Aug 15, 2017 om 21:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Simyo kan je een SIM only abonnement nemen die je per maand kunt opzeggen. Dus als je weer thuis bent kan je weer gewoon je prepaid sim gebruiken.

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2017 om 10:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan bijvoorbeeld bij Vodafone een gratis datasim voor mobiel internet bestellen. Die zal je dan zelf met een tegoed moeten opladen en voor de zekerheid even controleren of deze ook in Spanje werkt voor dezelfde prijs, neem aan van wel maar weet niet of er voor speciale datasims andere regels gelden. Met € 0,33 per MB is de prijs redelijk hoog, maar als je 'm alleen gebruikt voor internetbankieren zal het gebruik enorm meevallen inderdaad. Wel even die iPad zo instellen dat op dat moment geen updates ofzo worden binnengehaald, neem aan dat dat kan maar weet niet hoe heb zelf geen iPad.

Voor iedereen begint te brullen, Vodafone is een voorbeeld. TS moet zelf uitzoeken wat voor hem/haar het beste is. Een goedkope Spaanse prepaid sim met data kopen is waarschijnlijk ook een goede oplossing.

P.s. De banken zeggen dat je hun apps veilig kan gebruiken op een openbaar / onbekend wifi netwerk (BRON):

Veilige alternatieven zijn:

  • Gebruik de mobiel bankieren app van je bank op je smartphone of tablet
    Als je gebruikt maakt van openbare wifi dan is mobiel bankieren via de app van je bank een veilig alternatief voor internetbankieren via een internetbrowser op datzelfde wifi-netwerk.
  • Gebruik 3G of 4G
    Schaf een internetbundel aan via je provider om hoge kosten te voorkomen. Je kunt er dan ook voor kiezen om tijdelijk van je smartphone een hotspot te maken waar je je tablet of computer mee laat verbinden om te kunnen internetbankieren.

tdmduc
door tdmduc - Aug 14, 2017 om 11:28
703 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn ervaring:

Ik heb een T-Mobile abbonement met volledig internet.

Kost wat meer dan een simpele prepaid maar verlost je ook van een hoop gezeur.

Onlangs in juni is alle dataverkeer vrij voor roamingskosten  geworden bij alle providers.

Dit was voor mij ook een droom in de vakantie. 128 Mbit snel internet via mijn eigen hotspot toch films kijken op mijn iPad op mijn appartement in Corsica

waar de huis-WiFi net zo snel was als een 56k modem uit 2001.

Heb ooit T-Mobile gekozen omdat zij destijds het eerste waren met snel 4G(LTE) internet.

Heb er geen spijt van en na 4 providers de afgelopen 15 jaar is T-Mobile voor mij toch de beste gebleken.

Overigens is je hotspot(thetering) op je smartphone net zo veilig als je het zelf instelt. Maakt er een serieus wachtwoord bij en dan is het niet zo maar toegankelijk voor ongenode gasten.

Pas ook je SSID aan en  in plaats van "iPhone van Karel" of "me eige Internet" even een serieuze bedenken of eentje die niet uitnodigd op een terras om eens even te gaan hacken. "Policia 035" of "cuerpo de bomberos582" zulen de meesten links laten liggen vermoed ik.

ma
door malhy2 - Aug 15, 2017 om 20:39
309 Antwoorden / 13 Vragen

Als je even met T-mobile chat via de site kunnen ze je verder helpen.
Wij (dochter en ik) hebben onbeperkt whatsapp wat inhoud dat je met de laagst mogelijke snelheid onbeperkt internet hebt. Wat wel raar is dat dit niet in het buitenland geld. Wij hadden in het verenigd koninkrijk geen internet en mijn dochter heeft toen voor 11 euro 750MB op haar sim laten zetten (via de telefoon in de UK).
Ik weet niet of dit ook op een alleen bellen sim kan.
zoals gezegd chat even met T-mobile.

Gr Ed