door wijkjes May 6, 2016 om 08:05
Computers & telefonie

Hotmail/outlook

tetjev.wijk vroeg op

  • Hallo, krijg ineens geen mail meer binnen bij [hot]mail die ik via tegel in windows8 open. Outlook via internet laat wel alle mail zien. Na wat zoeken bij tandwiel vond ik een melding dat er inderdaad bij de een geen mail meer opgehaald kan worden en moet doen wat hieronder vermeld word [is een kopie]. Het probleem is dat ik totaal niet snap wat ik nu moet doen! Iemand die mij kan helpen misschien?

  • Alvast vriendelijk bedankt, Tetje

................@chello.nl

  • Als je via dit account e-mail wilt verzenden zonder "namens", moet je de SMTP-instellingen bijwerken.

  • 6:37 De berichten kunnen niet worden opgehaald: Controleer of de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn,

  •

    Gegevens van de uitgaande server (SMTP)

    Dit account is ingesteld om e-mails te verzenden via de server van Outlook.com. Ontvangers zien mogelijk "Van: ........@hotmail.com namens ...........@chello.nl". Als je "namens" wilt verwijderen, werk je het account bij, zodat e-mails worden verzonden via de server van de e-mailprovider.

5709 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 6, 2016 om 09:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wijkjes ,

Lees deze informatie eens door , misschien is dit de oplossing klik op de rode regel .

http://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/oemail-oaddacc/als-je-via-dit-account-e-mail-wilt-verzenden/f8cd4bd4-eeb9-41bb-9542-018fab6cfa1c

koekeloer
door koekeloer - May 6, 2016 om 13:15
562 Antwoorden / 18 Vragen

smtp is alleen voor versturen van email. jij moet kijken bij pop of imap.

Ma
door Mat Matheij - May 7, 2016 om 02:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

U moet inderdaad in outlook of live mail mogelijk uw account opnieuw instellen als eerder aangegeven inkomend Pop/Imap uitgaand SMTP. Daar hoort een wachtwoord bij. Dan moeten alle problemen zijn opgelost. Mvrgr.

reflecs
door reflecs - May 11, 2016 om 13:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@wijkjes,

Vandaag kon ik ook opeens geen Hotmail ontvangen, met de melding controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik wist zeker dat ik zelf niets veranderd had.

Toen ik naar Outlook.com ging, zag ik dat de nieuwe versie van de website voor mijn account actief was; de balk bovenin is zwart.
Het blijkt dat ik een optie moest aanpassen om de mail op te kunnen halen met mijn mailprogramma. Mijn Hotmail-adres is ingesteld als POP.

Als u ook een POP-account heeft kunt u het op de website zo instellen:
Tandwiel  > (Accounts) POP en IMAP > Toestaan dat apparaten en apps POP gebruiken > Ja

wi
door wijkjes May 11, 2016 om 18:58
91 Antwoorden / 75 Vragen

Hallo Reflecs, dank je voor de melding. Kreeg van de microsoft raar antwoord, moest account verwijderen en opnieuw toevoegen. Dat is natuurlijk de makkelijkste weg maar geen antwoord op mijn vraag. Had zelf daarna iets verkeerd gedaan [want ik snapte er totaal niets van] kreeg ik plots alle mail van een ander account binnen [300]..niet normaal. Het vervelendste vind ik dat ik niet meer outlook[hotmail] kan openen via de tegel in windows 8, alleen als ik mij aanmeld via internet  Maar ik ga proberen wat jij schrijft. Bedankt Tetje.

wi
door wijkjes May 11, 2016 om 19:03
91 Antwoorden / 75 Vragen

Heb gezocht wat jij schreef maar zie dit nergens terug. Denk dat ik het maar zo houd want ik snap er niets van sorry!

marita5
door marita5 May 11, 2016 om 20:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wijkjes , klik op tandwiel > opties > accounts beheren daaronder staat de 6 de regel verbinding maken met apparaten en apps via pop .klik daarop en vink inschakelen aan .daaronder staat bij gedownloade berichten verwijderen :  U schrijft ook dat u de tegel outlook ( hotmail ) niet meer kunt openen , bedoelt u de tegel email die in windows 8 ingebakken zit ? Als u zich kunt aanmelden via internet , pin dit inlogscherm dan vast aan het startscherm .

wi
door wijkjes May 12, 2016 om 08:30
91 Antwoorden / 75 Vragen

Gelukt, alles staat weer goed.Maritas dank je wel voor de duidelijke uitleg!

Gr. Tetje

reflecs
door reflecs May 12, 2016 om 10:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo wijkjes, sorry voor het late antwoord. Fijn dat het dankzij marita5 weer opgelost is :)

marita5
door marita5 May 12, 2016 om 13:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , met dank aan u , u kopte voor en ik schoot in ;-)

marita5
door marita5 - May 11, 2016 om 20:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@wijkjes ,

ik heb mijn reactie hier geplaatst :

DOOR MARITA5 11 MAY 2016 OM 20:47
696 ANTWOORDEN / VRAGEN

Hallo Wijkjes , klik op tandwiel > opties > accounts beheren daaronder staat de 6 de regel verbinding maken met apparaten en apps via pop .klik daarop en vink inschakelen aan .daaronder staat bij gedownloade berichten verwijderen : Laat apparaten of apps geen berichten verwijderen van Outlook.com. Als het apparaat of de app is ingesteld om berichten te verwijderen, worden de berichten verplaatst naar een speciale POP-map op Outlook.com vink dit aan en klik op opslaan . U schrijft ook dat u de tegel outlook ( hotmail ) niet meer kunt openen , bedoelt u de tegel email die in windows 8 ingebakken zit ? Als u zich kunt aanmelden via internet , pin dit inlogscherm dan vast aan het startscherm .

marita5
door marita5 - May 12, 2016 om 09:12
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Reactie @wijkjes ,

DOOR WIJKJES 12 MAY 2016 OM 08:30
76 ANTWOORDEN / 68 VRAGEN

Gelukt, alles staat weer goed.Maritas dank je wel voor de duidelijke uitleg! Gr. Tetje

@wijkjes , fijn om te horen dat het is opgelost bedankt voor terugmelding Mvg .