Ve
door VerikBrabant Aug 25, 2016 om 09:18
Computers & telefonie
I-pad 2 air op vreemde wijze "krom" getrokken. Apple zegt "niet ons probleem"!!

Op 3-juli 2016 een I-pad air2 gekocht en na 6 weken trekt deze helemaal krom.We hebben hem aangeboden bij Apple ter vervanging of eventueel reparatie, maar na 6 weken zul je denken een nieuw exemplaar te krijgen??Na een mail van Apple waar ze melden dat dit geen garantie is ben ik gaan bellen met de service(nou service).Daar zeiden ze nogmaals dat dit door mijn toedoen is ontstaan???Toch knap dat ik een glasplaat kan buigen met mijn handen,,,,,,Verder is er helemaal geen schade te zien of voelen aan de I-pad??

Dit vind ik dus helemaal waardeloos van Apple, denk je een goede tablet te kopen!!

Groet Erik

11435 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2016 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u hem dan bij Apple gekocht?

Hebt u hem op de kachel gelegd?:-)) Nog nooit zoiets gezien.

ra
door ramanah Aug 25, 2016 om 09:49
135 Antwoorden / Vragen

Misschien heeft het ding een zonnesteek opgelopen? De temperaturen zijn, wat je noemt : Best zomers!

ra
door ramanah - Aug 25, 2016 om 09:34
135 Antwoorden / Vragen

Feit: Een i-pad trekt niet uitzichzelf/spontaan krom. Bij een tel gebeurd dat in een broekzak, mensen hebben nu eenmaal rondingen en kleine telefoons krijgen meer druk te verwerken als u denkt. Heeft uw i-pad in een koffer gezeten of op een andere manier vervoerd? Mogelijk heeft u (of iemand anders die niets verteld heeft) er op gezeten?

Dit vind ik dus helemaal waardeloos van Apple, denk je een goede tablet te kopen!!
Dit is dus voor mij een reden om GEEN appel te kopen, een android zie of hoor je er bijna nooit van. Ze staan er om bekend, en de service is vaak maar 1 jaar en van gelijke naam als het vliegveld van Zürich.

fe
door feentech1973 Dec 16, 2016 om 17:47
1 Antwoorden / Vragen

helaas is die vanons ook spontaan krom getrokken. Dit kan wel degelijk. telefoons kan het ook gebeuren. vaak als de accu te heet wordt. dus dat het niet spontaan gebeurd is niet waar

pi
door pieterwolters Dec 16, 2016 om 21:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Apple levert zo'n beetje de beste service in de branche. Daar betaal je dan ook voor, maar normaal gesproken doen ze nooit moeilijk, mits de klacht terecht is natuurlijk.

costnix
door costnix Mar 10, 2017 om 13:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Ramanah:
Om een iPad in een broekzak te stoppen, moet u over zakken beschikken van minimaal 240 x 169,5 x 6.1 mm.

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2016 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ramanah

Waarom zou Apple dat moeten vergoeden? Nog nooit gehoord dat een I-pad uit zichzelf kromtrekt, mobiele telefoons doen dat trouwens ook niet.

ra
door ramanah - Aug 25, 2016 om 09:43
135 Antwoorden / Vragen

Leuk bedacht van de vraagsteller, dat dit garantie zou moeten zijn ............ Misschien als je Hans Anderson heet gebeurd kromtrekken "vanzelf".

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 25, 2016 om 10:20
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Gelezen uit deze link:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=37&t=160951

6maanden na aankoop moet de verkoper bewijzen dat jij iets gedaan hebt wat de garantie ongeldig maakt, bijvoorbeeld dat je er mee hebt lopen frisbeen op het strand oid. >6 maanden moet jij een verkoper bewijzen dat je niks geks hebt gedaan.

ra
door ramanah Aug 25, 2016 om 10:24
135 Antwoorden / Vragen

Lijkt mij niet zo moeilijk zo te zien.

marita5
door marita5 - Aug 25, 2016 om 10:45
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Verikbrabant ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Neem ook contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

gsm
door gsm - Aug 26, 2016 om 00:03
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Uri Geller op bezoek gehad? Deze iPad is een uniek exemplaar, als geen enkel ander exemplaar de eigenschap vertoont om zelf spontaan een buiging te maken.

gsm
door gsm Aug 26, 2016 om 16:57
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Het zou kunnen dat de iPad aan een kant extreem heet geworden is. Dat kan achter glas in het zonlicht, bijvoorbeeld op de hoedenplank van een auto.
Een andere mogelijkheid is dat de iPad een keer te slordig is ingepakt in een tas, waarbij harde voorwerpen, zoals boeken een dergelijke een deuk zoals op de foto zouden kunnen veroorzaken. Het apparaat is van aluminium en is zo dun dat verbuigen zonder al te veel kracht al mogelijk is.

diumenge
door diumenge - Aug 26, 2016 om 07:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Laat ze maar bewijzen dat het door eigen toedoen is ontstaan, de tablet is tenslotte minder dan zes maanden oud.

fe
door feentech1973 - Dec 16, 2016 om 17:45
1 Antwoorden / Vragen

dit herken ik. ik heb mijn ipad air2 naar de winkel gebracht omdat het glas spontaan brak. overigens lijkt de i pad nog recht als ik hem inlever. nu krijg ik te horen dat hij krom is. geen garantie. is nog nooit eerder gebeurd. wat een drama toestel verplicht voor mijn zoon aangeschaft i.v.m. school ik zit nu midden in de garantie discussie helaas. ander gaat het mij meer dan 350 euro kosten voor een andere. ze repareren hem niet,  maar ruilen hem om voor een nieuwe.

gsm
door gsm - Dec 16, 2016 om 19:03
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Het probleem komt veel te vaak voor en iedere gebruiker is er van overtuigd dat er geen druk van buitenaf is uitgeoefend.
De ipads zijn ook wel erg dun geworden en lopen daardoor meer risico om krom te trekken.
Er komt toch nog behoorlijk wat druk voor kijken en die druk zou kunnen ontstaan door een te warme processor.
Het is denk ik bijna zeker een constructiefout (te warme processor en zwakke plek) of misschien nog een slechte te warme batterij, want de ipads buigen blijkbaar allemaal hetzelfde en op dezelfde plaats. Als de iPads door de gebruikers zelf verbogen zouden zijn dan zou het resultaat meestal verschillend zijn geweest.

ZIe ook
https://discussions.apple.com/thread/7050647?tstart=0

sp
door speeeri - Mar 10, 2017 om 13:05
1 Antwoorden / Vragen

Hoi, ik heb het zelfde probleem.  Is op precies de zelfde manier krom getrokken.  Ik heb contact opgenomen met Apple die verwezen bij naar de Store in Den Haag. En idd geen garantie. Ik heb de IPad pro bij Belsimpel gekocht. Naar Belsimpel verstuurt ook geen garantie.  Ook ik heb niets met de iPad gedaan. Maar kromtrekken is niet hun probleem echt belachelijk voor zo'n duur apparaat. Hoop dat meer mensen zich melden zodat Kassa misschien iets kan doen. Echt heel arrogante houding van Apple.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 10, 2017 om 13:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Apple is een lifestyle, geen kwaliteitsproduct.

ne
door neodutchio Mar 10, 2017 om 13:32
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou kassa hier iets aan moeten doen? Kassa is een tv programma, geen hulplijn.

tijger1
door tijger1 Mar 10, 2017 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

" precies op dezelfde manier" Op welke manier dan? Ken heel veel mensen met een I-pad, heb zelf na jaren de tweede in gebruik. Nog nooit bij iemand gezien dat dat ding uit zichzelf kromtrekt.

costnix
door costnix - Mar 10, 2017 om 13:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn iPad Air 2 zit in een hele starre hoes. Deze heeft al een paar keer de klappen opgevangen voor die iPad en...... de iPad is nog steeds recht!