mo
door moederlief May 22, 2016 om 12:03
Computers & telefonie

Ik kom niet op mijn Apple ID, inlog wachtwoord werkt niet, hoe te herstellenn

Ik kocht Iphone  4 van betrouwbare vriendin. Vroeg aan mijn neefje hoe ik gratis apps kon downloaden.
Moest eerst een Apple Id instellen, maar nu kom ik er niet meer op.
Hoe en waar kom ik aan de gegevens die ik zelf heb ingevoerd? Wat ik zelf genoteerd heb 6 mnd geleden werkt niet??
Kan ik daar een email over krijgen en van wie dan?
Heb wel van die vragen geselecteerd zoals: hoe was de naam van je eerste huisdier enzovoort.
Graag alleen serieus antwoord alstublieft.
Bij voorbaat dank.

13243 13 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 22, 2016 om 12:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Moederlief ,

Lees deze informatie eens door , of u via deze stappen u Apple ID kunt vinden , klik op de rode regel .

https://support.apple.com/nl-nl/HT201354

edrick3
door edrick3 - May 22, 2016 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk eens hier bij methode 3 van 3.

Suc6

costnix
door costnix - May 22, 2016 om 19:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Contact opnemen met de HELPdesk van Apple:
https://getsupport.apple.com
Ik heb hetzelfde gehad en het probleem is door een zeer geduldige dame opgelost.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u weet de antwoorden op de veiligheidsvragen. Dan kunt u een nieuw wachtwoord opvragen.

costnix
door costnix May 22, 2016 om 22:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wist de veiligheidsvragen niet meer, maar het probleem is toch opgelost. De HELPdesk kent het IDnummer van de telefoon en die is aan het Apple account en mailadres gekoppeld. Op die manier kon ik aantonen, dan de AppleID van mij was.

tijger1
door tijger1 May 22, 2016 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bedoelde dat de Ts de antwoorden op de veiligheidsvragen nog weet.:-)

Al
door AllesWeter90 - May 23, 2016 om 14:35
36 Antwoorden / 8 Vragen

Je kunt het beste even bellen. Dan krijg je gewoon een Nederlands iemand aan de lijn en kun je het herstellen.

costnix
door costnix May 27, 2016 om 13:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Kies dan wel voor "Terug gebeld worden." De telefoonkosten zijn dan voor Apple.

mo
door moederlief - May 25, 2016 om 08:36
30 Antwoorden / 44 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties en het meedenken.
Als digibeet zijnde ging mij een lampje op: ik heb een nieuw Apple Id aangemaakt en nu werkt dat wel.
Kan dat eerste Apple Id dan nog kwaad? Moet ik er achteraan alsnog om dat op te heffen?
Dank alvast.

marita5
door marita5 - May 25, 2016 om 08:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Moederlief ,

Fijn om te horen dat het is opgelost en werkt , bedankt voor het terugmelden ,  voor uw nieuwe vraag kunt u contact opnemen met Apple Support klik op de rode regel .
Klik op Apple ID , klik op een onderwerp en kies dan voor nu spreken met Apple Support  .

https://getsupport.apple.com/

ph
door philip36 - May 25, 2016 om 10:05
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft 6 maanden geleden uw Apple id genoteerd zegt u.
Misschien dat er in het wachtwoord hoofdletters en kleine letters gebruikt zijn en bent u dat vergeten.
Denk eens goed na waar u in uw Wachtwoord hoofd- en kleine letters gebruikt kunt hebben en probeer dat eens uit.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2016 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou u een nieuw Apple ID hebt, is de oude helemaal vervallen en hoeft u verder niet anders te doen, dan de nieuwe te onthouden. :-))

ph
door philip36 May 25, 2016 om 10:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe kan die oude vervallen als je het wachtwoord niet meer weet?

tijger1
door tijger1 May 25, 2016 om 10:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou ja zeg, dat oude wachtwoord werkt natuurlijk niet meer, nu er een nieuw wachtwoord ingesteld is. Je kunt er geen twee hebben. :-((

ph
door philip36 May 25, 2016 om 11:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik begrijp is dat Ts een nieuw Apple id heeft aangemaakt, niet bij het bestaande het wachtwoord gewijzigd.
Heeft voor dat nieuwe Apple id dan ook een ander e-mail adres moeten gebruiken.
Naar mijn idee heeft Ts nu twee Apple id's, elk met een ander e-mail adres.

tijger1
door tijger1 May 25, 2016 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naar mijn idee niet. :-))

mo
door moederlief May 27, 2016 om 08:54
30 Antwoorden / 44 Vragen

ik ben ook bang dat ik nu twee apple id's heb ja.....moet ik toch gaan bellen om het eerste op te heffen

ph
door philip36 May 27, 2016 om 09:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@moederlief
Heeft u een nieuw Apple id aangemaakt met een ander email adres dan heeft u nu twee Apple id's.
Mocht er iemand gebruik maken van dat eerste Apple id, krijgt u op het e mail adres van dat Apple id een bericht van Apple dat er gebruik is gemaakt van dat Apple id.
Wat ook kan is dat u op de iPhone uitlogt en het email adres van het eerste Apple id ingeeft en 10 keer een fout wachtwoord invult, dat kan dan telkens simpelweg een enkele letter zijn.
Na 10 keer wordt dat Apple id geblokkeerd en kan alleen gedeblokkeerd worden als iemand uw beveiligsvragen, zoals naam eerste hond enz. goed beantwoord.
U mag natuurlijk bellen, maar ik zou me er niet zo druk over maken, vooral niet als aan dat Apple id geen creditcard is gekoppeld.

ph
door philip36 - May 25, 2016 om 12:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ga ervan uit dat u een nieuwe Apple id heeft aangemaakt met gebruik van een ander e-mailadres.
Een aangemaakt Apple id is niet te verwijderen.
Wat u kunt doen of heeft u al gedaan, is voor het oude Apple id, 10 keer een verkeerd wachtwoord ingeven waarna u een melding krijgt dat het Apple id om veiligheidsredenen geblokkeerd wordt.
Dat kunt u het eenvoudigste met iTunes op een computer.

marita5
door marita5 - May 27, 2016 om 09:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Moederlief ,

In mijn link van 22 mei om 12.14 staat vermeld als u problemen heeft met meerdere Apple ID`s u contact moet opnemen met Apple Support .

tijger1
door tijger1 - May 27, 2016 om 09:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u dan een ander mailadres gebruikt voor uw tweede ID?