ca
door cakor26 Sep 12, 2006 om 11:56
Computers & telefonie

Inbraak en inhouding

ik heb in juli een mobiele telefoon van orange gekocht,kreeg ik in het begin smsjes die niet voor mij bestemd waren van het nummer 7474 heb ik geblokkeerd,maar wordt steeds heel veel van mijn rekening afgehaald,hoe kan ik het stopzetten!!En kan ik het geld nog terugkrijgen?

met vriendelijke groeten claudia korstanje

3407 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Claudia,

Heb je deze smsjes alleen in je toestel geblokkeerd zodat ze niet binnen komen of heb je je afgemeld bij de dienst? Wanneer je ze alleen blokkeert worden ze namelijk nog wel in rekening gebracht.

Op 7474 zijn een stuk of 25 verschillende diensten actief, dus de kans is groot dat je je misschien niet voor ze allemaal hebt afgemeld. Je kunt Orange vragen je nummer te veranderen, of contact opnemen met Yomo (zij zitten achter 7474) via helpdesk@yomo.nl of 0800-0173.

Of je de kosten terug kan claimen weet ik niet, dien je verzoek hiervoor in ieder geval schriftelijk in bij Orange (dus niet via email of telefoon), en geef aan dat jij nooit gevraagd hebt om die diensten. Waarschijnlijk kunnen zij wel terug zien of deze smsjes al verstuurd werden voordat jij het nummer kreeg.

Succes!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Claudia,

7474 heeft inderdaad diverse (erotische) diensten via dit nummer, met diverse afmeldcodes. De uitbater van dit nummer, SMS Bordello, heeft echter ook een algemene afmeldcode: SMS "OFF" naar 7474 en je moet als het goed is van de SMS-jes af zijn.

Of je je geld terugkrijgt hangt een beetje van de goodwill af van de SMS-dienstverlener. het SMS Bordello en de bijbehorende site babbelsms.nl zijn in handen van:

YOMO CONCEPTS BV
Postbus 128
2650 AC Berkel en Rodenrijs

Helpdesk: 010-4737831.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal

Ik heb me net afgemeld bij de yumo ,ze adviseren me om het geld terug te vragen omdat dit nummer al bestond,terwijl ik het toestel nieuw heb gekocht!!

hartelijk dank allemaal claudia

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Klacht indienen bij Orange hierover en als wat zij afschrijven storneren en hun rekening blokkeren zodat ze niks meer kunnen afschrijven en de consumentenbond inlichten.

groeten Pascal