empee
door empee Aug 30, 2016 om 21:59
Computers & telefonie

Inloggen met digid

Als ik wil inloggen op mijn digid, wordt automatisch een gebruikersnaam voorgesteld. Maar bij mij staat daar een fout in, het kan zijn dat ik de eerste keer iets foutief heb in willen voeren. Dat voorstel is nu daarom erg lastig, ik wil het graag corrigeren. Is die voorgestelde gebruikersnaam te wijzigen? Ik heb al eens de fout hersteld, maar de correcte gebruikersnaam onthoudt hij niet. Steeds opnieuw de foute spelling.

2977 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2016 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En doet u dat op een laptop of zo? Dan moet er een lijst zijn van gebruikersnamen die hij moest onthouden en daarin kunt u dan die foute verwijderen.

empee
door empee Aug 30, 2016 om 22:16
177 Antwoorden / 138 Vragen

Op een vaste pc. Er is inderdaad een lijst, maar die onthoudt maar twee namen. Die van mijn partner en die van mij. En zoals gemeld, die van mij is fout.

pi
door pieterwolters Aug 30, 2016 om 22:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Welke browser gebruik je?

(een laptop of vaste PC maakt in dit geval niet uit; het is eenzelfde product alleen is de ene wat kleiner)

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2016 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat lijstje kunt u toch verwijderen? Toch niet nodig dat hij de gebruikersnamen van digid onthoudt.

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2016 om 22:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@empee, is hartstikke ingewikkeld om te corrigeren bij DigiD.  Heb eenzelfde probleem gehad.
Lukte allemaal voor geen meter. Heb, teneinde raad, een nieuw DigiD aangevraagd, gekregen en heel goed bewaard. Dan maar een aparte DigiD voor jou; kan je partner eigen DigiD houden.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 30, 2016 om 22:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat u bedoelt dat de browser het wachtwoord automatisch voor u invult.
Een browser is bijvoorbeeld Edge, Mozilla Firefox of Google Chrome. Dan googelt u even bij wachtwoord verwijderen en dan zult u wel een handleiding vinden om het wachtwoord te verwijderen. Vervolgens kunt u dan opnieuw een wachtwoord invoeren.

U kunt ook hier even vermelden welke browser u gebruikt.

gsm
door gsm - Aug 30, 2016 om 23:05
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Het probleem hier is dat de browser een ooit ingetoetste foute naam onthoudt en deze na enkele letters typen weer toont.
De oplossing is meestal erg eenvoudig.
Kies de foute naam (muisklik) en verwijder of corrigeer deze dan meteen.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Aug 30, 2016 om 23:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er van uitgaande dat je nog steeds Edge gebruikt: klik op de ... rechts bovenaan bij Edge, klik dan op instelllingen, naar beneden scrollen en dan klikken op 'geavanceerde instellingen weergeven', naar beneden scrollen en dan klikken op 'mijn opgeslagen wachtwoorden beheren'. Met de muis gaan staan op de verkeerde Digid inlog en op x klikken om te verwijderen.

empee
door empee Aug 31, 2016 om 11:30
177 Antwoorden / 138 Vragen

Bedankt allemaal voor de snel gestuurde tips. Bij Carola83 was het gelijk prijs.
Groetjes allemaal.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2016 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet over het wachtwoord, maar over de gebruikersnaam.

@Tenormin

Er kunnen bij digid niet twee dezelfde gebruikernamen aangemaakt worden. Dus iedereen heeft altijd een unieke gebruikersnaam.

tenormin
door tenormin Aug 31, 2016 om 09:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ben ook "helemaal schoon" begonnen.

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2016 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft: Kan je partner eigen digid houden. Maar dat heeft die partner al.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2016 om 09:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: daar staan ook de opgeslagen gebruikersnamen.

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2016 om 10:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja? Dat schrijf ik toch ook?

Cookies
door Cookies Aug 31, 2016 om 10:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, dan begrijp ik niet waarom je dit schrijft: Het gaat niet over het wachtwoord, maar over de gebruikersnaam.

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2016 om 11:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Omdat de Ts schrijft dat de (verkeerde) gebruikersnaam wordt ingevuld. En dat bijvoorbeeld Zoekster schrijft over wachtwoord verwijderen en nieuw wachtwoord invoeren. Maar het probleem zal nu wel opgelost zijn. Trouwens het wachtwoord van digid opslaan, is onverstandig.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 31, 2016 om 12:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Inloggen met digid" en daar gaat het al hartstikke fout..