su
door sutileeg Jul 28, 2016 om 22:13
Computers & telefonie

Iphone

Hallo, zelf heb ik 'n Samsung smartphone. Als ik 'n Whatsapp stuur naar 'n iphone, krijgt diegene 'n melding met mijn google-account, maar niet met mijn naam, zoals hij die wel krijgt als hij gebeld wordt. Ligt dat aan mijn smarphone of aan zijn ipad? Wie kan mij helpen??

756 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 28, 2016 om 22:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sutileeg ,

Misschien is dit een oplossing voor u , klik op de rode regel .

https://www.whatsapp.com/faq/nl/bb/23617878

ph
door philip36 - Jul 28, 2016 om 23:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat krijgt de iphone bezitter dan wel te zien, telefoonnummer i.p.v. naam?
Normaal wordt de naam getoond welke bij dat 06 nummer in Contacten staat.

Het kan eigenlijk niet aan uw toestel liggen.

Kijk eens of de iphone bezitter hier wat aan heeft

https://www.whatsapp.com/faq/nl/iphone/20950116

ph
door philip36 - Jul 29, 2016 om 10:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heb even uitgeprobeerd met samsung phone en iphone.
Bericht verzonden vanaf samsung.

Bericht van samsung op iphone begint met naam van afzender zoals die vermeldt staat bij de instellingen van whatsapp op de samsung waarna bericht.
Bij beloproep via whatsapp dezelfde naam als bij berichten.
Bij beloproep via provider komt bij de oproep op de iphone de naam zoals in Contacten op de iPhone.
Controleer eens wat u en de iPhone bezitter bij het betreffende 06 nummer hebben staan.

Als android contacten van u wel uw naam te zien krijgen ligt het probleem duidelijk bij de iphone.

su
door sutileeg - Jul 30, 2016 om 15:36
100 Antwoorden / 70 Vragen

Het probleem is opgelost. Ik heb nu 'n nieuwe mobiel. Die is opnieuw ingesteld en nu krijgen de i-phone-ontvangers wel de goede naam. Het lag dus wel aan mijn toestel.
Allemaal bedankt voor uw reacties!

ph
door philip36 Jul 30, 2016 om 16:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien had het opnieuw instellen/installeren op de 'oude'  ook al had geholpen.
In ieder geval, fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het melden, u bent daarin een van de weinigen.