ja
door jauke - 02 Mar 2012 om 21:09
Computers & telefonie

Isra punt en tele 2

Tele2 heeft mij een goedkoper abonnement aangeboden dan dat ik nu heb bij Ziggo. Vervolgens hebben ze gecheckt via hun administratie of het mogelijk was voor mij om deze aan te sluiten en zij hebben mij verteld het kon en dat het eenvoudig was om aan te sluiten; dat zou ik zelf wel kunnen, ook al heb ik geen technische kennis.

Na ongeveer twee weken ontving ik de doos met modum om het pakket aan te sluiten. Toen kwam ik tot de ontdekking dat ik helemaal geen ISRA-punt heb in mijn huis. Er zat wel een kastje, maar die was niet aangesloten. Ik ben een vrouw, heb geen verstand van electriciteit of telefonie en ben dus gaan bellen met de helpdeks van Tele2.Tele2 meerdere malen gebeld, gemaild en met hun klantenservice gechat, maar er werd geen goede oplossing geboden.
Hij zit niet op de gebruikelijke plaatsen (voorkant pand/meterkast), ik heb plinten van de muur en vloer getrokken, alle snoeren laten doorgemeten door een technische vriend, bij buren gekeken waar de telefoonkabel bij hun binnenkomt, de oud bewoner erbij gehaald die een leeg gapend gat aanwees (die ikzelf ook al had gezien), gevraagd om een monteur bij Tele2, KPN en bij Aansluitingen.nl en allemaal kunnen/willen ze me niet naar tevredenheid helpen. Of ik moet een nieuwe aansluiting nemen en dat kost 300 euro. Terwijl mijn motivatie om dit pakket aan te schaffen bezuiniging in mijn eigen portemonne was. En zelf naar de kabel gaan graven, mag niet van KPN.
De modem zit nog steeds in de doos. Tele2 heeft blijkbaar in hun administratie ingevuld dat ik hun modem heb aangesloten op de telefoonlijn DIE IK NIET HEB... KPN vertelt mij vervolgens dat er al een modem aangesloten zit, op de telefoonlijn DIE IK NIET HEB...
Tele2 wil geen monteur sturen, KPN wil geen monteur sturen want volgens hun administratie is de kabel gewoon binnen mijn huis en werkt hij ook (ook al zou ik ervoor betalen!!!), aansluitingen.nl vindt het belachelijk, heeft KPN en TELE2 gevraagd mij te bellen (wat nu een week later nog steeds niet gebeurd is) en ik heb geen idee wat ik moet doen. De doos terugsturen en niet betalen? Het er op aan laten komen? Of heeft iemand een andere, betere tip?

Ik voel me letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd en ik wil het verhaal graag op tv doen, als Kassa daar behoefte aan heeft. Geen enkel probleem.
Vriendelijke groeten,

Jauke Boerdam

1806 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door lekkerisdat - 04 Mar 2012 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Schrijf een brief naar Tele2, stel ze in gebreken en geef ze een redelijke termijn (4 weken) om het op te lossen, hierna zou ik het contract ontbinden, verder zou ik niets betalen aan Tele2

Blijf gewoon klant bij Ziggo, aangezien (in de meeste gevallen) alleen het eerste jaar goedkoper is bij Tele2 afgezien van het feit dat adsl veel beperkingen heeft

Verder is Tele2 een 'bedrijf' waar iedereen ver van uit de buurt moet blijven.

door abarth - 04 Mar 2012 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb tele 2 webcare gevraagd om te reageren.

door tdehond - 04 Mar 2012 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als dit telefonisch aangeboden is lijkt het mij verstandig om - indien nog mogelijk - binnen de bedenktijd te annuleren.

U heeft 7 werkdagen de tijd om te annuleren. liefst zowel brief aangetekend versturen als modem met verzendbewijs retourneren. Even bellen hoe retourneren gaat bij tele2.

Als het kort dag is dan bellen en alsnog de brief sturen waarin u zet dat u b.v. op 4 maart de overeenkomst geannuleerd heeft waarbij u gesproken heeft met ..... + dat u deze brief schrijft om nog eens schriftelijk aangetekend annuleert omdat niet meegewerkt wordt door zowel KPN als Tele2 aan het tot stand komen van een isra punt.

trek meteen per direct uw toestemming tot automatische incasso in! En houdt uw afschriften in de gaten of er incasso's plaats vinden.
Verzendbewijzen en copie brief bewaren.

door tdehond - 04 Mar 2012 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Aanvulling:

Aansluitingen kunt u aanvragen per provincie op

aansluitingen.nl: klik als u daar nog zin in zou hebben na dit gebrek aan service.

door abarth - 04 Mar 2012 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@tdehond,
Het is al langer dan een week geleden TS heeft alleen al een week gewacht om teruggebeld te worden.

Het stopzetten van incasso's is nu niet meteen het slimste wat je kunt doen.
Dan kom je in een administratieve molen waar de honden geen brood van lusten en wordt het niet werkend abonnement stopgezet en pas aangesloten tot er betaald is.

Dan is het enige wat gezien wordt:
U heeft geen verbinding omdat u een achterstand heeft

ro
door ron530 - 04 Mar 2012 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Probleem is wel dat er een israpunt is geweest, het kastje is aanwezig maar de kabel is er uit gesloopt of afgeknipt en in de buis gezakt. Zowel kpn als tele2 melden dat er een werkende lijn is dus is aan die voorwaarden voldaan. Wat te doen de boel terugsturen en het contract opzeggen is geen optie zoeken naar de kabel wel. Als het een laagbouwwoning betreft kan een trekveer uitkomst bieden, je kunt de leiding volgen en zo de kabel terugvinden.

tr
door trappist - 04 Mar 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Normaal gesproken werd door KPN in elke woning een telefoonaansluiting aangelegd, of ergens in de huiskamer via de kruipruimte, of in de meterkast.
Sinds niet meer iedereen een vaste telefoonaansluiting van KPN gebruikt wordt dat ISRA punt bij verbouwingen etc vaak ergens weggewerkt als een "ongebruikte" kabel.
Ook bij splitsingen in meerdere woningen gaat de aansluiting vaak verloren, maar dat zal bij u niet aan de orde zijn.
Als er geen kruipruimte is, zit er niets anders op dan buiten de kabel op te gaan zoeken, KPN is hier natuurlijk niet kapot van omdat hij daardoor kan beschadigen.
Maar als u door wilt met Tele2 zal dat toch moeten gebeuren op de een of andere manier.
Wanneer KPN het "verborgen" isra punt moet gaan zoeken en herstellen kunnen er inderdaad kosten in rekening worden gebracht, misschien weet een vorige bewoner nog iets, en anders zit er niets anders op om de aanvraag bij Tele2 terug te draaien...

ro
door ron530 - 04 Mar 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het contract terugdraaien gaat niet lukken, Tele2 kan namelijk op dit adres de diensten leveren. Kpn stelt ook dat er een werkende telefoon lijn op het adres aanwezig is, krijg je geen speld tussen. Vaag is wel dat er op de lijn al een modem is aangesloten dat zou niet moeten kunnen toch!. Om uit te vinden waar de kabel zich zou kunnen vinden is de woonsituatie van vraagsteller wel van belang. Laagbouw, flat, appartement of kamerbewoning.

tr
door trappist - 04 Mar 2012 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als KPN een meting doet op de lijn, komt er vaak geen duidelijke uitslag, bijvoorbeeld door vocht zou het kunnen lijken alsof er iets op de kabel is aangesloten, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is, dus die interpretatie van KPN is nog voor correctie vatbaar.
Inderdaad is de soort woning interessant, als het bijv. een rijtjeshuis betreft dan zou ik toch gaan zoeken op de locatie waar hij bij de buren ook zit...

door tdehond - 04 Mar 2012 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=trappist schreef op zondag 4 mrt 2012, 17:07]Als KPN een meting doet op de lijn, komt er vaak geen duidelijke uitslag, bijvoorbeeld door vocht zou het kunnen lijken alsof er iets op de kabel is aangesloten, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is, dus die interpretatie van KPN is nog voor correctie vatbaar.
Inderdaad is de soort woning interessant, als het bijv. een rijtjeshuis betreft dan zou ik toch gaan zoeken op de locatie waar hij bij de buren ook zit...

Als het niet lukt om de overeenkomst kosteloos te annuleren, dan ziet het er naar uit dat toch een nieuwe aansluiting gemaakt moet worden met de daarbij behorende kosten.

door tele2webcare - 05 Mar 2012 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste jauke,

Wat een vervelende situatie! Om Tele2 Internet (en Bellen en/of Televisie) aan te sluiten is een werkend ISRA punt noodzakelijk. Je bent zelf verantwoordelijk voor de aanwezigheid van een werkend ISRA punt. Indien een ISRA punt niet werkend is komen de kosten voor herstel voor eigen rekening. Omdat ik je situatie echter betreur wil ik graag voor je bekijken wat ik voor je kan doen. Om je te kunnen helpen ontvang ik graag je postcode, huisnummer en klantnummer via danielle@tele2.com o.v.v. Jauke / Kassa.Vara.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

sp
door splendor - 05 Mar 2012 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Arrogantie van providers.... het houdt nooit op!

Tele2 bericht geven dat men in gebreke is gebleven doordat men u met verkeerde of onvolledige informatie op het verkeerde been heeft gezet.

Niet betalen dus, en ook niets terugsturen.
Men mag het na afspraak terug komen halen, maar maak dan afspraken vooral
op tijden die hen absoluut niet uitkomen. (Dat zal ze leren....)
Je eigent je niets wederrechtelijk toe, want je wilt het immers teruggeven!

Gewoon blijven bij je huidige provider en afwachten.
Splendor

door tele2webcare - 12 Mar 2012 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste jauke,

Een tijdje terug heb ik je online om je gegevens gevraagd, deze heb ik echter nog niet mogen ontvangen. Zou je ze me alsnog willen sturen naar danielle@tele2.com. Dan kan ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

door tele2webcare - 26 Mar 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste jauke,

Ik heb helaas geen gegevens meer van je ontvangen en kan dit daarom niet verder uitzoeken. Mocht je nog hulp nodig hebben bij je aansluiting dan kun je terecht bij de klantenservice: http://www.tele2.nl/klantenservice.html

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ti
door tifont - 20 Apr 2012 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Jauke,

Er zijn een aantal mogelijkheden voor je. Tele2 heeft, helaas voor jou, aan haar verplichtingen voldaan. Waarschijnlijk heeft er namelijk ooit wel een werkend ISRA punt op jouw adres gezeten.
Deze is denk ik door de vorige bewoner eraf gesloopt. Als dit niet op de juist manier gebeurd, heb je een probleem. Je telefoonlijn is namelijk nog wel zichtbaar voor providers en netwerkbeheerder KPN, maar functioneert niet.
Je bent al naar aansluitingen.nl gegaan, dat was al een goeie stap, maar die kunnen je blijkbaar niet helpen.
Andere optie is om bij KPN een belbudget abonnement aan te vragen. Kost je 10 euro per maand, maar geeft je wel recht op een KPN monteur die de boel komt installeren.
Ik heb verschillende tips voor dit probleem genoteerd op:
http://electronica.infonu.nl/telecom/95188-geen-isra-punt-in-huis.html

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ba
bartbo - 06 Feb 2016 om 14:58
Computers & telefonie

Ik kan mijn oudere medion laptop wel opstarten maar het scherm blijft zwart,wat

Ik kan mijn oudere Medion laptop wel op starten  maar het scherm blijft zwart,hij loopt wel de ventilatoren lopen maar verders niets,wat nu?
Gaarne oplossing bij voorbaat dank. Lees meer

Yv
Yvonnejohanna - 08 Feb 2016 om 22:10
Garantie & verzekeringen

HUISARTSENPOST NIET W.A. VERZEKERD

Bij een bezoek aan mijn vrouw door een arts van de huisartsenpost is er aan mijn inboedel schade onstaan. Kapotte glazen tafel en glazen windlichten. Volgens de bezoekende arts geen probleem, want ( citaat ) "wij zijn hiervoor verzekerd."
Na ettelijke telefoontjes,niet beantwoorde voice-mail berichten en brieven met aansprakelijkheids stelling, de laatste d.d. 22 januari 2016 met 2 weken afha ... Lees meer

pe
peerspecial - 08 Feb 2016 om 14:42
Auto & vervoer

Auto total loss - geslipt door modder op de weg - wie is er aansprakelijk?

Mijn kameraad is (inmiddels al weer 2 jaar geleden) s'morgens vroeg toen hij op weg was naar zijhn werk, geslipt door modder op de weg die een loonwerker daar ??? de vorige dag achtergelaten had na het rooien van een mais veld.
Tijdens de nacht had het geregend en is de klei glad en modderig geworden met als resultaat een plaatselijke glijbaan.- De locale televisie heeft zelfs naar aanleiding ... Lees meer