he
door hermien82 Mar 14, 2011 om 21:34
Computers & telefonie

It's veilingsite BVA auctions

Beste heer en/of mevrouw,

onlangs heeft mijn broertje op de website van bva auctions een bod geplaatst op een lcd tv van It's.
Nu blijkt dat door de bijkomende kosten (veilingkosten 16% en btw 19%) de lcd tv bijna 250 euro duurder uit is als wanneer hij het in de winkel zou kopen. Er is telefonisch contact geweest tussen hem en een medewerker van It's om het bod in te trekken. Helaas is dit niet mogelijk. It's geeft zelf aan dat zij veel telefoontjes krijgen met soortgelijke klachten.
Is het wettelijk toegestaan om op een veilingsite producten te verkopen die in de winkel goedkoper zijn. Ik begrijp dat het uiteindelijk aan de bieder ligt om het bod te plaatsen, maar het is wel vreemd dat je je bod niet kan intrekken.
Zijn er mensen die ook soortgelijke problemen hebben?

Met vriendelijke groeten,

Hermien

26832 5 Rapporteer

laaglander
door laaglander - Mar 14, 2011 om 21:38
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

je zal het vast niet willen horen... maar het staat allemaal te lezen op hun site, dus was je van te voren op de hoogte.. dat je dan doorgaat tot het punt dat het in de winkel goedkoper wordt... tja..

iets met billen en blaren...

Laaglander

mastag
door mastag - Mar 14, 2011 om 21:48
955 Antwoorden / 19 Vragen

Is het wettelijk toegestaan om op een veilingsite producten te verkopen die in de winkel goedkoper zijn.

Ja natuurlijk, anders zou een Rembrandt ook niet meer mogen kosten als wat verf en doek. Het is wat een gek ervoor geeft en bod is bod.
Een bod intrekken lukt dus niet.
Maar eenieder kan toch rekenen? Als je weet wat dat ding in de winkel kost ga je toch niet hoger bieden.
Typisch gevalletje hebberigheid.

Mastag

valerius-2
door valerius-2 - Mar 14, 2011 om 22:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u niet bekent bent me de conditie's van de veiling lees dan eerst is wat het allemaal inhoud, vooraf kan u dan bekijken waar dus de prijs op uitkomt.

mi
door miraltje - Mar 14, 2011 om 23:13
462 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]Is het wettelijk toegestaan om op een veilingsite producten te verkopen die in de winkel goedkoper zijn. Ik begrijp dat het uiteindelijk aan de bieder ligt om het bod te plaatsen, maar het is wel vreemd dat je je bod niet kan intrekken.
Zijn er mensen die ook soortgelijke problemen hebben?

ja dat is wettelijk toegestaan, het is aan u of u dat er voor wilt betalen,een veilingsite is geen marktplaats waar je vrijblijvend een bod kan uitbrengen en vervolgens niet meer op reageren.

je moet bij BVA voor dat je kunt bieden akkoord gaan met de veilingvoorwaarden, als je dan te beroerd bent om deze te lezen is toch echt eigenschuld dikke bult

in de voorwaarden staat oa dat er 16% veilingkosten betaald moet worden, en 19% btw moet worden afgedragen en dat er ingeval van een auto bpm moet worden betaald.

het doel van dit soort veiling is om zoveel mogelijk geld te generen voor in dit geval de schuldeisers van its.

ook bij bijv. e-bay is de hoogste bieder verplicht het product af te nemen, alleen zal men daar dit niet met harde hand ten uitvoer brengen in de meeste gevallen.

BVA auctions echter zal u koste wat het kost dwingen het product laten afnemen desnoods via de rechter, dit is geen veilinghuis om mee te spotten

indien je bij een veiling wilt bieden moet u goed op de hoogte zijn van wat een product in de markt doet anders ga je door je eigen hebberigheid nat

birdies
door birdies - Mar 15, 2011 om 02:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......onlangs heeft mijn broertje op de website van bva auctions een bod geplaatst op een lcd tv van It's...........

Dan heeft hij blijkbaar een bod uitgebracht met zijn ogen dicht, want voordat je het bod plaatst, zie je het totaalbedrag incl. btw + veilingkosten. Je hoeft dus zelfs niet allerlei kleine lettertjes door te gaan lezen!

Ik zag/zie inderdaad heel veel biedingen die ver boven de prijs van andere webshops lagen/liggen, dit terwijl het bovendien vaak ging om winkelmodellen. Nou, de curator is er blij mee.