aquarius
door aquarius May 19, 2009 om 12:02
Computers & telefonie

Kan geen pps.jes e.d. meer openen.

Dagelijks krijg ik per e-mail pps.jes e.d. toegezonden. Die lieten zich tot voor kort prima openen, maar nu mislukt dat. Ik gebruik Microsoft Office PowerPoint Viewer 2007 (Dutch). Dat heb ik zojuist verwijderd en opnieuw gedownload, maar ik kan de pps.jes nog steeds niet openen. Wat te doen?

Alvast bedankt voor eventuele adviezen.

1128 18 Rapporteer

poltol
door poltol - May 19, 2009 om 14:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U zult de computer wel moeten vertellen wat er gebeuren moet. Ga in het Configuratie scherm naar mapopties en koppel daar de bestanden aan een programma waarmee ze geopend kunnen worden. Let ook even op de extensies [de lettertjes achter de punt] want die kunnen ook verwarring veroorzaken als de verzender bv met OFFICE2007 werkt.

Succes, poltol

aquarius
door aquarius - May 19, 2009 om 15:25
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dag Poltol,

Dat klinkt behoorlijk ingewikkeld. Voorheen had ik de volgende samenspraak met mijn computer:

Ik klikte op de naam van de pps. Er verscheen een keuzevenstertje: openen, opslaan, annuleren. Ik klikte op openen. Ik zag aan het groene balkje en de downloadtijd dat de pps doorkwam. Vervolgens verscheen het venstertje met de boodschap dat er geprobeerd werd webinhoud te openen op mijn computer. Als ik dan klikte op "toestaan", dan kon ik de pps bewonderen.

Maar dat is dus niet meer zo. Zelfs oude pps.jes die ik al bekeken heb krijg ik op deze manier niet meer geopend. Wie weet verder goede raad?

Vriendelijke groet.

gsm
door gsm - May 19, 2009 om 17:36
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Hier staat hoe het zou moeten:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/windowsvistaservice/E-mail/windows_mail_bijlagen.aspx#3

Het is mogelijk dat je toch nog het register moet wijzigen.

    Waarschuwing:
    Het register wijzigen dient heel zorgvuldig te gebeuren.

    Zonder ervaring kun je er beter niet aan beginnen!

Procedures voor PPS en PPT:

For .PPS files (Microsoft PowerPoint Slideshow)

    * Klik de Startknop, type regedit.exe en druk op ENTER
    * Navigeer naar:

HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.SlideShow.11\shell\Show

    * Klik met rechts op Show en klik Naam wijzigen
    * Type het woord Open,
       zodat Show vervangen wordt door het Open commando
    * Als je PowerPoint Viewer 2007 hebt,
       herhaal dan bovenstaande ook in deze key:

HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.SlideShow.12\shell\Show

    * Na het veranderen van Show in Open, sluit je de Register Editor.

For .PPT files (Microsoft PowerPoint Presentation)

    * Klik de Startknop, type regedit.exe en druk op ENTER
    * Navigeer naar:

HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.Show.11\shell\Show

    * Klik met rechts op Show en klik Naam wijzigen
    * Type het woord Open,
       zodat Show vervangen wordt door het Open commando
    * Als je PowerPoint Viewer 2007 hebt,
       herhaal dan bovenstaande ook in deze key:

HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.Show.12\shell\Show

    * Na het veranderen van Show in Open, sluit je de Register Editor.

gsm
door gsm - May 19, 2009 om 17:37
5939 Antwoorden / 47 Vragen

P.S. Ik meen te weten dat je Vista gebruikt.

gsm
door gsm - May 19, 2009 om 17:41
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Voordat je aan bovenstaande begint kun je ook nog eerst proberen om de powerpoint viewer als standaard viewer voor PPS in te stellen.

Bij Vista is het namelijk soms nodig om de standaard programma's opnieuw in te stellen.
Zie dit artikel van Microsoft.

aquarius
door aquarius - May 20, 2009 om 22:13
259 Antwoorden / 63 Vragen

Gsm, hartelijk bedankt voor uw reakties. Ik heb de adviezen opgevolgd, maar helaas kan ik nog steeds geen pps.jes openen. Iets dat tot voor een paar dagen steeds uitstekend ging. Geen idee waarom dit plots niet meer mogelijk is.

Voor eventuele verdere adviezen houd ik me aanbevolen!

gsm
door gsm - May 20, 2009 om 22:29
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Als je nog geen Microsoft Office hebt, dan kan het installeren van OpenOffice.org 3.1 de oplossing zijn.
Je hebt dan de PPS viewer niet meer nodig.
OpenOffice 3.1 komt binnenkort uit in het Nederlands.
Het beste kun je daar even op wachten.
Lees ook eerst onderstaande artikelen goed door.

Automatisch Word-, Excel- en Powerpoint-bestanden openen

aurora1
door aurora1 - May 20, 2009 om 22:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@aquarius, gokjes: met systeemherstel terug naar een datum van toen het nog goed werkte; anders (ook) pc scannen met virusscanner en bijv. mbam. Eventueel foutcontrole en repair draaien.

vr.gr.

aquarius
door aquarius - May 20, 2009 om 23:05
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dank gsm en aurora1, ik zal het nieuwe programma in de gaten houden en de tips van aurora morgen opvolgen.

Inmiddels laat m'n PC me weten dat "de HP CUE status" niet werkt. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Zo ja, hoe krijg ik die weer in het gareel?

Ik heb inderdaad Vista (Home Premium).

Groet.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2009 om 23:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen
aquarius
door aquarius - May 21, 2009 om 11:54
259 Antwoorden / 63 Vragen

Helaas, van alles geprobeerd, maar zonder succes. Deze vraag is nu een aantal dagen oud. De kans is klein dat er nieuwe oplossingen komen, dus mogelijk ga ik later het probleem nogmaals voorleggen. Misschien komt er dan alsnog een oplossing.

Hartelijk bedankt voor uw tijd en moeite en vriendelijke groet.

Aquarius.

aquarius
door aquarius - May 21, 2009 om 12:24
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bij alle herstelpogingen is er een kleinigheid misgegaan: het logo'tje van Internet Explorer links beneden in de taakbalk is er ineens vandoor. Hoe kan ik die terugkrijgen?

he
door henk1951 - May 21, 2009 om 12:46
256 Antwoorden / 0 Vragen

KB957789: Beveiligingsupdate voor Microsoft Office PowerPoint 2007

Installatiedatum: ?13-?5-?2009 20:56

Type update: Belangrijk

Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld in Microsoft Office PowerPoint 2007 waardoor willekeurige code kan worden uitgevoerd wanneer u een kwaadaardig, aangepast document opent. Met deze update verhelpt u dit probleem.

Meer informatie:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=11F8380F-FFB6-4C22-A89C-3DC55D0F9834&displaylang=nl

Help en ondersteuning:
http://support.microsoft.com/?LN=nl

_________________

Op 13 mei probeerde windows update de bovenstaande update bij mij te installeren,echter ik heb geen office 2007,dus ik heb hem na een aantal installeer pogingen geweigerd. Misschien zit het hem daarin dat het document niet meer geopend kan worden.

gr Henk

akkefiet
door akkefiet - May 21, 2009 om 12:51
1075 Antwoorden / 10 Vragen

@GSM

Dat is goed nieuws!! Dank voor de tip.
k'Ga OpenOffice gelijk upgraden

Vrgr AF

gsm
door gsm - May 21, 2009 om 14:02
5939 Antwoorden / 47 Vragen
aquarius
door aquarius - May 21, 2009 om 14:05
259 Antwoorden / 63 Vragen

Gsm, wat goed! Reuze bedankt voor de tip. Ik ga later vandaag downloaden en hoop dat het probleem daarmee verholpen zal zijn. Zo niet, dan is het toch top dat u zoveel moeite heeft gedaan. Nogmaals bedankt.

aquarius
door aquarius - May 21, 2009 om 19:49
259 Antwoorden / 63 Vragen

Hallo gsm,

helaas is met het downloaden van OpenOffice 3.1.0 het probleem niet opgelost. Desalniettemin ben ik blij dat u me hierop geattendeerd heeft. Ik zal binnenkort proberen nieuwe hulptroepen te mobiliseren via vara kassa.

Groet.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2009 om 22:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u met mbam gescand in veilige modus en zonder internetverbinding?

Probeer anders nog de conficker test:

Is uw pc goed geschoond (ccleaner);

U kunt eventueel ook nog scannen met hijackthis en dan een logje plaatsen.