te
door tesselshj Mar 28, 2016 om 19:07
Computers & telefonie

Kan kassa iets doen aan het rsa-4096 virus

Geachte mevrouw/heer,

Het betreft het rsa-4096 virus. Als je ermee besmet wordt ben je de sjaak. Het encrypt al je data. tegen betaling eerste periode $500, na een bepaalde tijd verdubbelt het. Alles waarmee je het zou kunnen verhelpen wordt geblokkeerd. Denk hierbij aan dvd speler, herstel systeem enz. Het is een zeeeeeeer vernietigend virus.

De enige manier om het kwijt te raken is met het programma SpyHunter. Je haalt dan wel het virus weg maar al je data is geëncript.

Hoe kom je eraan? Zomaar met een mail of bezoek aan een website. Vraag me niet welke. Vooral mensen met een eigen website met een emailadres zullen het binnen krijgen.

Een virusscanner ziet het niet (Mcafee).

Kunt u of weet u hiervoor een oplossing?

[edit-redactie]

4384 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 28, 2016 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Spyhunter????? Dat is een BAGGER programma en moet je ZEKER NIET gebruiken.

En Kassa kan daar verder niks aan doen. Zijn op het www genoeg oplossingen te vinden.

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2016 om 19:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, Kassa kan hier niets aan doen. En met dit soort mensen die al hun persoonlijke gegevens zomaar op het internet plempen is het sowieso vechten tegen de bierkaai. Beste Herman,de oplichters hebben nu je NAW-gegevens, je e-mail adres én je telefoonnummer. Verwacht de komende dagen veel telefoons/e-mails van 'je bank', 'je verzekeraar', 'incassobureaus', 'de belastingdienst', 'het CJIB', etc... Tip, ga er niet op in!

reflecs
door reflecs - Mar 28, 2016 om 19:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Spyhunter abonnement stoppen: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=13430

U kunt beter het gratis Malwarebytes en/of Hitman Pro gebruiken.

freya
door freya - Mar 28, 2016 om 20:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

De beste oplossing is om géén bijlagen meer te openen van vreemde mailtjes......

99% van deze 'besmettingen' ontstaan omdat er een bijlage (meestal een .zip, .rar bestand) van één of andere spookfactuur wordt geopend. Hoewel mensen vrijwel zeker weten dat het een 'valse' factuur is, kunnen ze de verleiding niet weerstaan de bijlage te openen. Met alle gevolgen vandien.....

Kortom: Direct in de prullenmand met die mailtjes!

pi
door pieterwolters Mar 29, 2016 om 18:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Of zgn. "leuke" applicaties van onduidelijke herkomst. Ook verre van blijven.

Pr
door Pro Expert - Mar 29, 2016 om 17:08
7 Antwoorden / Vragen

Beste tesselshj,

Ten eerste moet je inderdaad zoals de gebruikers hier al aangeven altijd uitkijken met wat je download.
Wat betreft het schoonmaken van je PC is inderdaad SpyHunter één van de betere programma's. Malwarebytes Anti-Maltware is ook een goede en is gratis te gebruiken.
Wat betreft het terughalen van je bestanden. RSA-4096 heeft vele varianten. Is er een specifiek extensie waarmee je bestanden zijn versleuteld? Dan kan ik namelijk meer over het eventuele herstelproces zeggen.

Met vriendelijke groet,

Pro Expert

reflecs
door reflecs Mar 29, 2016 om 19:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Spyhunter één van de betere programma's ? Hoe zou het dan toch komen dat dit NOOIT gebruikt wordt door forums die gespecialiseerd zijn in het oplossen van problemen i.v.m. malware/ransomware...? Geeft u misschien ook een link naar Spyhunter zodra uw site gelanceerd is?

reflecs
door reflecs - Mar 29, 2016 om 19:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@ pro expert,
Spyhunter één van de betere programma's ? Hoe zou het dan toch komen dat dit NOOIT gebruikt wordt door forums die gespecialiseerd zijn in het oplossen van problemen i.v.m. malware/ransomware...? Geeft u misschien ook een link naar Spyhunter zodra uw site gelanceerd is?

Pr
door Pro Expert Mar 30, 2016 om 07:14
7 Antwoorden / Vragen

Beste Reflecs,

Ik begrijp u weerstand tegen Spyhunter. Dit komt doordat Spyhunter destijds een product is geweest die veel ongewenste advertenties heeft geserveerd. Om deze reden is Spyhunter een grote tijd als ongewenste software gezien, echter tegenwoordig met de ontwikkkelingen rondom de nieuwe cryptografische malware heeft Spyhunter met zijn nieuwe versie (4) weer teruggekomen. Spyhunter is nu één van de betere scanners die de cryptografische malware vindt en verwijderd.
Spyhunter geeft op hun website aan dat men een gratis scanner kan downloaden, echter de echte werk wordt verricht door de betaalde versie, dit lijkt dan soort van misleiding wat ik zelf ook niet zal tegenspreken.
Er komen op het internet af en toe aanbiedingen om Spyhunter éénmalig aan te schaffen in plaats van een abonnement af te sluiten. Als men dit zo heeft aangeschaft zal ik adviseren gebruik te maken van Spyhunter, echter als men geen licentie heeft, dan zal ik in de eerste instantie Malwarebytes Anti-Malware aanraden om te scannen en op te schonen. Het is wel verstandig om met de probeerversie van Spyhunter na het opschonen met Malwarebytes over te scannen. Zo weet men (bijna) zeker of het systeem schoon is. (Spyhunter wal in de probeerversie de malware niet verwijderen, het is alleen bedoeld voor inzicht)

Met betrekking op uw vraag om een link naar Spyhunter te geven:

1) Ik zal Spyhunter niet verkopen. Er zijn genoeg leveranciers voor Spyhunter.
2) Het is hier verboden op Kassa om dergelijke materiaal te plaatsen/verkopen. Ik probeer alleen informatie te verschaffen en zo goed mogelijk te helpen.

Mocht er verder nog vragen en of opmerkingen zijn hoor ik dat natuurlijk graag.

Met vriendelijke groeten,

Pro Expert

reflecs
door reflecs Mar 30, 2016 om 12:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

"Dit komt doordat Spyhunter destijds een product is geweest die veel ongewenste advertenties heeft geserveerd" Zie https://www.google.nl/search?q=rsa-4096&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=lab7VuqPBsi8sQHd-qSYCA#q=rsa+4096+verwijderen. Ben na de eerste pagina maar gestopt. Op hun eigen website staat bij de link naar de gratis versie er wel bij dat deze alleen detecteert en niet verwijdert.
Wat betreft het eenmalig aanschaffen van Spyhunter; in de EULA staat: "When you purchase SpyHunter, your account will be configured for six month semi-annual automatic billing".  U blijft erbij dat het een van de betere malwarescanners is. Heeft u wellicht een link naar een onafhankelijk onderzoek die dat bevestigt? Niet om vervelend te doen, ik geloof best dat u het goed bedoelt, maar als de gratis scanner "false positives"  geeft is dat niet zinvol.

ir
door ireenL - Mar 30, 2016 om 14:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geen oplossing, wel een aanvullende vraag:

Wanneer je bestanden niet op de laptop staan, maar een aangesloten externe hard schijf, zal deze dan ook worden 'geinfecteerd'?

freya
door freya Mar 30, 2016 om 15:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, behalve wanneer die externe harde schijf is uitgeschakeld. edit: Je zou kunnen zeggen: "Als Windows de schijf kan 'zien', kan het virus er bij komen om de bestanden te versleutelen."

ja
door jan wilrycx - Aug 31, 2016 om 14:52
1 Antwoorden / Vragen

beste ,

mijn files (foto's) waren ook geïnfecteerd door het rsa-4096 virus.
Na wat zoekwerk vond ik deze site : http://support.eset.com/kb6051/
Hierdoor heb ik al mijn files kunne terughalen.

mvg

jan

pi
door pieterwolters Aug 31, 2016 om 17:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En wat heb je ervan geleerd?

reflecs
door reflecs Aug 31, 2016 om 19:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Goed dat u het meldt. Sinds maart zijn er nieuwe ontwikkelingen geweest op dat gebied.

reflecs
door reflecs - Aug 31, 2016 om 15:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 31, 2016 om 19:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Begin voortaan met mijn credo
"1 back-up is geen back-up"
Als u al uw files veilig op een usb stick zet of in de cloud parkeert dan kunt u een schone installatie van uw computer doen en uw bestanden weer veilig terug zetten. Zelf heb ik minimaal 2 back-ups.
Diewilik