escofier
door escofier Apr 23, 2012 om 18:52
Computers & telefonie

Kopiëren en plakken werkt niet meer

Kopiëren of knippen en plakken werkt niet meer, zo ook niet alt-pr.scr. met ctrl-V.. Ook kan ik geen link meer kopiëren en plakken in mijn YouTube-downloader. Het niet kunnen knippen en plakken is dus niet alleen een probleem in Word, maar een probleem in alle software.
In Word zijn de opties knippen en plakken lichtgrijs, dus niet te gebruiken.

Via de Windows help-functie kwam ik er niet uit, Ik vond alleen "Opties voor bewerken in een opdrachtpromptvenster instellen", daarin daarin is het vakje "invoegmodus" aangevinkt.

Zou het mogelijk zijn dat een van de (automatische) updates om vermeende veiligheidsredenen knippen en plakken heeft uitgeschakeld.

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

O ja, ik heb XP, Avast en Windows Defender

Vriendelijk groetend,
Louis

59078 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2012 om 19:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Blijkbaar is er een programma dat je ClipBoard blokkeerd. Met dit programma (uitpakken en dan starten) kan je controleren welk programma dat is: link

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2012 om 19:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo escofier,

Lijkt me dat het het snelste opgelost wordt met systeemherstel.

Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset - systeemherstel - een eerdere status van deze computer herstellen (1e rondje)

Neem een vetgedrukte datum toen alles nog wel goed werkte.

Suc6

gsm
door gsm - Apr 23, 2012 om 19:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 23 apr 2012, 19:02]Blijkbaar is er een programma dat je ClipBoard blokkeerd. Met dit programma (uitpakken en dan starten) kan je controleren welk programma dat is: link

Er zijn ook websites die kopiëren en plakken blokkeren, ook zolang de website geopend is op de achtergrond.

van leyden
door van leyden - Apr 23, 2012 om 20:06
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 23 apr 2012, 19:42][quote=diumenge schreef op maandag 23 apr 2012, 19:02]Blijkbaar is er een programma dat je ClipBoard blokkeerd. Met dit programma (uitpakken en dan starten) kan je controleren welk programma dat is: link

Er zijn ook websites die kopiëren en plakken blokkeren, ook zolang de website geopend is op de achtergrond.

Juist. Al dat knippen en plakken leidt alleen maar naar tot meer weten, waarheden boven tafel te halen, situaties te kunnen vergelijken en in te delen.
Ook hier op kassa werkt knippen en plakken niet naar behoren trouwens, maar deze site is dan ook zwaar verouderd enof zwaar gehackt.

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2012 om 20:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@van leyden ô

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2012 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 23 apr 2012, 20:12]@van leyden ô

LOL

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 23, 2012 om 20:58
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag escofier,
Heb je hier al gekeken?
Succes Aboveoeuf

edrick3
door edrick3 - Apr 24, 2012 om 10:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@escofier,

Opgelost???

beginlink
door beginlink - Apr 24, 2012 om 14:00
30 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken nog wel een hele rare optie om te proberen.
Heb je skype op je pc. Haal het er even van af en probeer dan het knippen en plakken.

Maar heb je al geprobeerd om in de veilige modus op te starten en of je daar dan wel kunt knippen en plakken?

escofier
door escofier - May 4, 2012 om 19:07
6 Antwoorden / 5 Vragen

Beste allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het probleem gevonden, Advanced Systemcare was de boosdoener, er stond in dit programma een vinkje voor "clipboard leegmaken". Ik kan mij nu weer suf knippen en plakken.
Escofier.

moderator, dit topic kan gesloten worden.

edrick3
door edrick3 - May 4, 2012 om 19:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@escofier,

Mooi dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.

he
door henkdp - May 27, 2012 om 14:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste @escofier,

Bij deze dank ik u ook, omdat u de knip- & plakvraag stelde en later zelf weer de oplossing van het probleem meldde.

Ik had hetzelfde behoorlijk lastige akkefietje en het kwam bij ook door het aanvinken "clipboard leegmaken" in Advanced Systemcare. Maar dat wist ik pas nadat ik eerder urenlang vruchteloos op engelstalige sites had gezocht.

Overigens vind ik dat (pas door mij geinstalleerde) Advanced Systemcare wel had mogen waarschuwen voor de verregaande consequenties door het aanvinken van de optie voor het leegmaken van een klembord.

Daarom mijn vraag: gebruikt u AS nog (naar tevredenheid)? Of heeft u meer nadelen bij het programma ontdekt?

jo
door josp12345 - Sep 13, 2014 om 22:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt vreemd maat toets 5 maal shift.
Werkt.

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2014 om 10:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@josp12345,

1. Al eens naar de datum van dit topic gekeken?
2. was al opgelost.