Er
door ErikC Feb 8, 2016 om 12:18
Computers & telefonie

KPN Experiabox met 5Ghz

De KPN levert bij nieuwe klanten tegenwoordig een Expriabox met 5GHz ondersteuning, ookwel de V10 genaamd.
Nou wil ik, als trouwe klant van het eerste uur, ook van deze mogelijkheid gebruik maken. Veel van mijn apparaten ondersteunen deze frequentie.
Via @KPNwebcare contact gezocht om dit aan te kaarten. Helaas konden ze niet mij een nieuwe Experiabox toesturen die mij deze 5GHz functionalitiet biedt, wel kon ik een versterker aanschaffen a €80 die dit faciliteert.
Op de vraag wat het verschil is in klanten die deze V10 wel hebben en mijzelf en die hetzelfde abonnement hebben, was het antwoord: niets.

Waarom moet ik dan toch €80 betalen en mijn mede abonnees niet voor deze functionaliteit? Ik vind dit erg onredelijk.

14397 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2016 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Ja, zo gaat het nu eenmaal, ook bij andere providers en/of bedrijven. Probeer het eens op het KPN forum http://forum.kpn.com/

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2016 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nieuwe klanten krijgen altijd meer, of iets een tijdje voordeliger. Dat is overal zo.

freya
door freya - Feb 8, 2016 om 12:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen
1


Geef aan dat je wil overstappen naar een andere provider en *opeens* is er vanalles te regelen.....

Er
door ErikC - Feb 10, 2016 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik snap dat nieuwe klanten soms voordeel hebben, lokkertjes zijn dat. Hier gaat het echter niet om tijdelijk voordeel.
Wanneer mijn Experiabox niet defect is wordt hij nooit omgeruild en heb ik geen 5GHz.
Toch worden alle nieuwe klanten voorzien van deze nieuwe faciliteit.

Misschien hebben ze niet genoeg hardware om alle bestaande klanten te voorzien en houden ze het het liefst stil en swappen ze waar nodig bij defecten. Ik denk eerder dat het daar mee te maken heeft.

pi
door pieterwolters Feb 10, 2016 om 19:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De kans is groot dat toen jij klant werd je ook iets kreeg wat bestaande klanten nog niet hadden. De abonnementsprijs wordt o.a. bepaald a.h.v. de kosten van de modem/router. Als ze je binnen de uitgerekende periode een nieuwe modem/router geven zou de abonnementsprijs hoger moeten worden... Hoofdstuk 1 Bedrijfseconomie.

Topantwoord

me
door mein33 - Feb 10, 2016 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen
10

@erikc,

De apparatuur die u bij het aangaan van uw overeenkomst is verstrekt moet een bepaalde duur meegaan alvorens deze door KPN wordt afgeschreven. Uw experiabox heeft zijn tijd waarschijnlijk nog niet uitgediend en zal daarom niet kostenloos door KPN vervangen worden ,maar ook bij een reguliere vervanging is het maar de vraag of u krijgt wat u graag zou willen.
Een defect apparaat maakt hier uiteraard een uitzondering op, maar ook dan wil dit niet automatisch zeggen dat u ook het door u gewenste type zal krijgen.
De nieuwe abonne van nu zal t.z.t. tegen hetzelfde probleem (kunnen) aanlopen dan u nu doet.
Even afhankelijk van hoelang uw huidige abonnement nog loopt, kunt u uiteraard kenbaar maken dat u alleen verlenging van het abonnement zal overwegen als KPN genegen is u tegemoed te komen en u de gewenste experiabox levert.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2016 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen
10

Als trouwe klant van het eerste uur hebt u waarschijnlijk nu een contract voor onbepaalde tijd (en dus maandelijks opzegbaar). Stel eens voor dit contract om te laten zetten naar een contract voor bepaalde tijd (1 of 2 jaar) in ruil voor een nieuwe Experiabox.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer