Jo
door Joyce kv Jul 23, 2016 om 12:13
Computers & telefonie

Kpn klantenservice

Ik heb een tijd geleden 2 abonnementen afgesloten bij KPN, want dat leek me betrouwbaar... Niets is minder waar.

 

Na al anderhalf jaar voor een persoonlijke lening (ipv gratis toestel) te hebben betaald, heeft kpn het factuurbedrag teruggestort op mijn rekening (ik dacht dus dat hij dubbel betaald was want anders storten ze het toch niet terug?) toen kreeg ik 3 weken later ineens een brief of ik even de abonnementskosten van 98 euro wilde betalen plus 66 euro aansluitkosten...

 

Toen heb ik een betalingsregeling afgesloten, van 3 x 55 euro. (dat boden ze zelf aan) daarna ben ik teruggebeld dat het toch in 2 termijnen moest van 82 euro wat ik dus niet kon betalen. Daarna is het abonnement opgeheven en moest ik bijna 3000 euro betalen omdat hij vroegtijdig beëindigd was. (dat hebben ze zelf gedaan... Ik wilde een regeling afsluiten maar de klantenservice stond mij hier niet te woord)

 

Later kreeg ik problemen met mijn toestel (Samsung galaxy note 4). De software liep constant vast en bij startte iedere 10 seconden opnieuw op. Toen had ik nog garantie, alleen zat er wel al een barst in aan de zijkant. Ik zou hem volgens kpn op kunnen sturen en voor de barst moeten betalen...

 

Echter toen ik het toestel na 3 weken eindelijk terug kreeg was hij kromgebogen... Kpn en teleplan willen hier geen verantwoordelijkheid voor nemen. Dus kon ik mijn toestel weggooien.

 

Ik heb hier contact over gehad met kpn en ik had maar foto's moeten maken van mijn telefoon voor ik hem opstuurde... Kpn had het aan moeten geven als er iets mis was met het toestel (hebben ze ook niet gedaan met de barst)

 

Nu is mijn vraag: kan ik hier iets tegen doen? Het is toch absurd dat kpn of teleplan hier niets aan wil doen? Mijn toestel werkte nog wel toen hij werd opgestuurd maar toen hij terugkwam werkte hij niet meer

991 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2016 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

2 Abonnementen afsluiten? Beetje veel van het goede.....
Persoonlijke lening ipv gratis (nou ja, gratis ....) toestel?
moest ik bijna 3000 euro betalen omdat hij vroegtijdig beëindigd was.
€3000???? Zal wel typfoutje zijn.

Zet je klacht op www.klachtenkompas.nl

ja
door jackyh - Jul 23, 2016 om 12:42
953 Antwoorden / 4 Vragen
2

Waarom gaan mensen toch altijd dingen aan die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Het is en blijft voor mij een groot raadsel.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 23, 2016 om 14:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoi Jacky,   ik heb een dochter van 14, die tweetalig gymnasium doet.
In haar klas zitten 3 meiden met een Samsung S7 edge. 
Precies deze drie meiden gaan niet mee naar Griekenland in het volgende schooljaar vanwege de financiële situatie thuis.  
Snap jij het nog? Koop een Android van 79 euro met een sim-only van een tientje. 
Diewilik 

da
door datzoekikop - Jul 23, 2016 om 12:47
251 Antwoorden / Vragen
2

Ik heb een tijd geleden 2 abonnementen afgesloten

Ik ga er even vanuit dat u twee abo's  incl toestel afgesloten heeft. Zoals gebruikelijk. Later heeft u het over 1 toestel?

Dit begrijp ik even niet:

Na al anderhalf jaar voor een persoonlijke lening (ipv gratis toestel) te hebben betaald, heeft kpn het factuurbedrag teruggestort op mijn rekening

U heeft zich nooit afgevraagd waarom ze dit gedaan hebben en contact met ze gehad?

Later kreeg ik problemen met mijn toestel (Samsung galaxy note 4). De software liep constant vast en bij startte iedere 10 seconden opnieuw op. (Later schrijft u: Mijn toestel werkte nog wel toen hij werd opgestuurd maar toen hij terugkwam werkte hij niet meer) Toen had ik nog garantie, alleen zat er wel al een barst in aan de zijkant. Ik zou hem volgens kpn op kunnen sturen en voor de barst moeten betalen...

Dit verhaal is nogal warrig, Dus aub wat licht in de duisternis.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2016 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Persoonlijk vind ik de klantenservice van de KPN uiterst betrouwbaar, maar aan de problemen en de gang van zaken zoals u die beschrijft, is geen touw vast te knopen.

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2016 om 16:17
7364 Antwoorden / 14 Vragen
0

wat ik dus niet kon betalen.
Waarom 2 abo's afsluiten als u op voorhand weet het niet te kunnen betalen.
Een persoonlijke lening afsluiten bij KPN ?????
En het kromtrekken kan het gevolg zijn van de barst aan de zijkant.
Er is van alles mis waarvan u KPN de schuld geeft terwijl u zelf de hoofdschuldige.
Als u niet betaald wordt u afgesloten en het contract ontbonden door KPN en zijn hier kosten aan verbonden. € 3000 =overdreven.
Ook bij de bakker moet u betalen anders krijgt u geen brood mee.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer