He
door Henk.-055 Jul 18, 2017 om 10:22
Computers & telefonie

KPN spam

Sinds 2010 hebben we een internet abbonement bij KPN, hierbij hoort ook mail.
In het begin was er niet veel aan de hand, behalve dat je vanaf andere netwerken geen mail kon versturen, dit is sind, ik dacht 2015 opgelost, maar nu sinds ca 1 jaar wordt mijn postbus en die van mijn gezindsleden, overspoeld met spam.
Als je op de fora kijkt regent het klachten, en de KPN zegt het allemaal heel vervelend te vinden en er druk mee bezig te zijn, maar ik krijg de indruk dat ze het een centen kwestie is en dat ze het zo goedkoop mogelijk hebben uitbesteed.
Andere aanbieders zoals ziggo en Google hebben hun zaakjes wel op orde, maar bij de KPN is het een drama.
Kunnen jullie er wat druk opzetten zodat de KPN in actie gaat komen?
Aanvulling: Ja ik heb het Spamfilter goed ingesteld, ik ben echt geen digibeet (integendeel), en ik ben heel voorzichtig met het ronstrooien van mijn mailadres.
Dat anderen geen last hebben van spam wil niet zeggen dat het aan mij ligt, ik had tot ca een jaar geleden ook geen problemen, en ik ben niet de enige, getuige de reacties op de KPN fora.

19329 30 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 18, 2017 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je je spamfilter wel ingesteld? https://www.kpn.com/faq/8510

Je zit hier op het forum, dus wij gaan geen druk op de ketel zetten. Daarvoor moet je de redactie benaderen, zie onderaan deze pagina.

Overigens zou ik wel wat zuiniger/voorzichtiger om gaan springen met het emailadres, want daarmee begint het zoveel mogelijk voorkomen van spam.

Hoe voorkom ik spam? https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/veilig-op-internet/hoe-voorkom-ik-spam

ne
door neodutchio - Jul 18, 2017 om 10:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom moet ik er druk op gaan zetten bij KPN? Ik zit al jarenlang bij KPN, maar heb nergens last van hoor. Ik denk meer dat u zelf iets met de instellingen gedaan heeft, of uw mailadres heeft rondgestrooid. De teller van spammail staat dit jaar bij mijn welgeteld op 0.

He
door Henk.-055 Jul 18, 2017 om 11:00
Antwoorden / 1 Vragen

Het spamfilter staat goed ingesteld, maar werkt niet! Er komt zelden spam in de spamfolder
Voorheen had ik ook geen last van spam, het is ineens ontstaan, en ik ben uiterst voorzichtig met het rondstrooien van mijn mail adres.
Het probleem ligt echt bij de KPN, ik ben echt geen digibeet

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2017 om 11:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan bent u wellicht geen digibeet en wel zorgvuldig, maar wat doen uw gezinsleden? Overal op klikken of zo?

ne
door neodutchio Jul 18, 2017 om 11:45
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als het ineens ontstaan is, zal er ergens ineens uw mailadres ergens ingegeven zijn. Als het een lek bij KPN zou zijn moeten meer mensen er last van hebben. Nogmaals, ik krijg geen enkele spam binnen, dus ligt het wel bij KPN?

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2017 om 10:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard kunt/kon u vanaf andere netwerken geen mail versturen.

Dat heeft helemaal niets te maken met het ontvangen van spam. Heb jarenlang tot maart dit jaar KPN gehad en ik kreeg nooit spam.

Dat u (veel) spam krijgt, ligt helemaal aan uzelf.

jo
door jorisw Jul 18, 2017 om 19:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo is het logisch dat je van andere netwerken geen mail kan versturen? Ik kan overal ter wereld mail versturen via mijn mailaccount. Bij KPN was dat beperkt tot de eigen aansluiting. Een wel heel simpele manier om "veiligheid" te bieden.

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2017 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt/kon wel via web mail een mail versturen, maar niet via een ander mailprogramma. Niks mis mee toch?

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jul 18, 2017 om 11:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook ik heb al vele jaren KPN  en nooit last van spam, ook nooit gehad. U zult dan wel iets verkeerd doen, zoals her en der mailadres invullen- en opgeven enz.
Uw probleem heeft totaal niets met de KPN te maken en nog minder een centenkwestie bij de KPN.
Maak ook wat aliassen aan en gebruik het hoofdadres alleen voor de KPN.
Anders uw pc ook maar eens scannen met o.a. Mbam en de Adw. Cleaner.
U zou ook nog een periode de Mailwasher kunnen installeren.
Ik ga nergens druk op uitoefenen en dat is ook niet nodig.

Topantwoord

ho
door holy53 - Jul 18, 2017 om 11:27
68 Antwoorden / 1 Vragen

Heb hetzelfde probleem. Gebruik mijn kpnmail nergens voor. Gebruik gmail voor alles. Ik stuur nu alles van Kpn automatisch door naar mijn gmail adres.
En die vangt het allemaal op. Inderdaad zegt Kpn er druk mee bezig te zijn. Al meer dan jaar in mijn geval.
Dus een mailadres van Kpn dat alleen gebruikt wordt door kpn, facturen en nieuwtjes is besmet geraakt ZONDER dat ik het ooit gebruikt heb.

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2017 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan kijkt u voor die factuur en nieuwtjes toch even in uw web mail? Hoeft u niets door te sturen.

He
door Henk.-055 Jul 18, 2017 om 11:38
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is de omgekeerde wereld, je moet een probleem bij de bron aanpakken, wat u oppert is symptoombestrijding

ne
door neodutchio Jul 18, 2017 om 11:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zelfs mijn mailadres voor de facturen en nieuwsbrieven komt niets anders op binnen. Sterker, kwam er onlangs pas achter dat ik dat mailadres had. Buiten die 2 soorten mailtjes zat er niets in.

Cookies
door Cookies Jul 18, 2017 om 11:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@holy53: je hoeft je emailadres maar 1x gebruikt te hebben. Kom je in het adresboek terecht van een nitwit, heb je pech.

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2017 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holy53. Je hebt soms clubs en verenigingen die van alles en nog wat naar hun leden rondsturen zonder BCC te gebruiken, maar CC. En dan kan uw mailadres op straat liggen.

ho
door holy53 Jul 18, 2017 om 13:40
68 Antwoorden / 1 Vragen

door tijger1 18 jul. 2017 om 11:54
32100 Antwoorden / 15 Vragen

@holy53. Je hebt soms clubs en verenigingen die van alles en nog wat naar hun leden rondsturen zonder BCC te gebruiken, maar CC. En dan kan uw mailadres op straat liggen.

Er is buiten KPN niemand die dit mailadres kent. Dus daar zit niet het probleem.

door tijger1 18 jul. 2017 om 11:34
32100 Antwoorden / 15 Vragen

Dan kijkt u voor die factuur en nieuwtjes toch even in uw web mail? Hoeft u niets door te sturen.

En lost dat het probleem op? Nu krijg ik wel de KPN berichten, maar niet de spam.
En dan moet ik van jouw naar webmail waar juist die troep aanwezig is?
Moet ik daar eerst berg spam verwijderen. Nu krijg ik het toch zoals het eigenlijk bij KPN zou moeten zijn.
Dus erg zinnig is je reactie niet.

aurora1
door aurora1 Jul 18, 2017 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@holy3, als u in discussie wilt over uw eigen problemen en kritiek wilt leveren op mensen die reageren, dan kunt u maar beter zelf een topic openen. U breekt nu met een eigen probleem in in het topic van een ander en dat is op zijn minst onbeleefd te noemen. Bij veel websites wordt dat verwijderd.

He
door Henk.-055 Jul 18, 2017 om 14:44
Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan holy3 zijn reactie wel begrijpen, hij en ik en nog een heleboel anderen hebben last van heel veel spam in de postbus van kpn, ook al gaan we voorzichtig om met onze mailadressen, echter hebben we daar geen volledige controle over want als mijn mailadres bij iemand anders in een mailprogramma(meestal outlook of een ander populair programma (zelf gebruik ik Thunderbird) en dan de adressenlijst op de een of andere manier gekopieerd wordt door een virus o.i.d. ben je de pineut en heeft een spammer alsnog jouw adres.
Waar het hier om gaat is dat andere aanbieders zoals google ziggo en noem maar op wel 99 % van de spam eruit filteren en netjes in de spam folder plaatsen, dus het kan wel!!

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2017 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henk-055

En dat doet en deed KPN dus ook. Ik heb van 2012 tot en met februari 2017 KPN gehad en ik gebruikte hun mailadres. En ik heb in al die jaren nog nooit spam ontvangen.

Er zat weleens iets in de spambox maar hij controle bleek dat een correct en gewenst bericht te zijn.

aurora1
door aurora1 Jul 18, 2017 om 16:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij mij filtert de KPN al sinds ca 2006 (of misschien zelfs eerder?) de spam uit de mailbox, voorzover er daar al spam belandt. Maar ik ontvang geen spam, ook niet te vinden bij de webmail. Zonder uitroeptekens.
Zet anders de Mailwasher op de pc. Die haalt de spam eruit bij de provider, dus die belandt dan niet meer op de pc. Na verloop van tijd, bijv. een maand kan de Mailwasher verwijderd worden om te zien of er nog spam op de pc ontvangen wordt.
Die Mailwasher is overigens gratis, dus daar is dan geen drempel voor....

Jeannetims
door Jeannetims Jul 19, 2017 om 13:35
51 Antwoorden / 3 Vragen

Je hoeft de mail niet door te sturen, want je kunt de mail van KPN eenvoudig binnenhalen in je Gmail. Deze haalt dan inderdaad de spam eruit. Bovendien heb je gelijk een backup van je mail.
Zoek op 'pop3 importeren gmail'

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jul 18, 2017 om 14:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Henk055: Mooi dat je wat kennis van zaken hebt. De vraag blijft of anderen ook zo zorgvuldig met jouw emailadres omspringen. Zelf gebruik ik een speciaal emailadres (wat ook eenvoudig weer te vervangen is) voor contacten die ik inschat als 'volkomen nitwit' en totnutoe blijkt mijn inschatting volkomen terecht.

Heb je zelf ook al een klacht neergezet op het KPN forum? https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565?sort=dateline.desc#comments

He
door Henk.-055 Jul 18, 2017 om 15:06
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Carola83,

Heb nog geen klacht neergezet bij de KPN, want als ik het forum zo bekijk dan doen die er toch niets mee, je krijgt alleen reacties van "oh ja, wat vervelend, we zijn er mee bezig.
Het enige wat ze hoeven te doen is investeren in een fatsoenlijk spamfilter.
Ook als je nu mails aanmerkt als spam of ze in een spamfilterlijst zet, ze blijevn gewoon terug komen, eigenlijk is het gewoon een wanprestatie, en zouden ze aangeklaagd moeten worden.

Cookies
door Cookies Jul 18, 2017 om 15:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zit niet bij KPN, maar kan je in je KPN account de spamfilter niet strenger zetten?

He
door Henk.-055 Jul 18, 2017 om 15:25
Antwoorden / 1 Vragen

Was het maar zo simpel.
Je kunt adressen opgeven die aangemerkt moeten worden als spam.
Als je dat doet laat hij vervolgens die adressen gewoon door, hoe moeilijk kan het zijn?

Cookies
door Cookies Jul 18, 2017 om 15:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, dat schiet niet op dan. Als ik jou was, zou ik toch je klacht neer zetten op het KPN forum. Hoe groter de groep klagers, hoe meer kans er is dat er eens wat aan gedaan gaat worden.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 18, 2017 om 15:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bij Ziggo krijg ik ook gewoon spam, niet heel veel maar toch een paar per week.
Mijn vriendin gebruikt Gmail van Google en krijgt ook spam, iets minder dat wel.
Soms worden er gewoon adressen gegenereerd en hopen ze op reacties.
Dus ook als u uw adres nergens heeft achtergelaten kunt u toch Spam ontva.

jo
door jorisw - Jul 18, 2017 om 19:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Staat in je contract dat zij spam filteren, inclusief de gegarandeerde succes rate van de filtering?

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2017 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb dat in ieder geval nog nooit in mijn contract zien staan.

reflecs
door reflecs - Jul 18, 2017 om 20:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie hier dat 2 jaar geleden het omgekeerde het geval was; reguliere mail verdween in de Spamfolder:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-filter-fouten-339631/index2.html

Als het spamfilter bij de provider voor sommigen niet werkt is dat jammer en vervelend, maar u kunt, zoals hierboven vermeld, het doorsturen naar b.v. een Gmail- adres, of het spamfilter van uw e-mailprogramma gebruiken.

Dat het voor anderen wel werkt is typisch. Er zou een overeenkomst moeten zijn. Maar welke :)?

re
door red1 - Jul 19, 2017 om 11:43
329 Antwoorden / 1 Vragen

neem incredimail !!

Cookies
door Cookies Jul 19, 2017 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Rotzooi van de bovenste plank! Zeer slecht advies.

costnix
door costnix Jul 19, 2017 om 15:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat programma wordt ook wel incredistupid genoemd :-)

aurora1
door aurora1 Jul 21, 2017 om 00:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een dommer advies dan dit bestaat niet.

wo
door woutjewachtmans Aug 10, 2017 om 06:34
22 Antwoorden / Vragen

De reactie van RED1 was met een knipoog, begrijpen jullie dat niet.

PvBaak48
door PvBaak48 - Jul 19, 2017 om 11:54
65 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien gezinsleden met spelletjes.
Hier wordt nog wel eens wat spam door veroorzaakt.
Heb eerst Ziggo gehad en nu KPN en heb totaal geen last van spam
Als het mogelijk is e-mailadres van naam veranderen en veel unsubscribe gebruiken

Cookies
door Cookies Jul 19, 2017 om 11:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....en veel unsubscribe gebruiken.... Maar zeker NIET bij spam!

PvBaak48
door PvBaak48 Aug 2, 2017 om 17:05
65 Antwoorden / 1 Vragen

Bij spam is het al weg als je de spambox goed inricht maar in de inbox kan je unsubscribe regelen en dan ben je er vanaf

donkschr
door donkschr - Jul 19, 2017 om 12:29
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zit ook bij KPN en heb ook veel last van spam in mijn mailbox. Via Live Mail kun je dergelijke mail toch niet goed isoleren. Ik blokkeer niet-gewenste afzenders en domeinnamen via 'toevoegen aan geblokkeerde afzenders' naar de map ongewenste e-mail toe, maar nog komen berichten van deze afzenders steeds weer terug. Doe ik het via internet (webmail) dan blokkeer ik dergelijke mails met de spamknop. Ik heb het idee dat dat beter werkt.
Om te zeggen, dat je je emailadres niet aan iedereen moet geven en dergelijke vind ik toch wat onzin. Er zijn bedrijven die emailadressen verkopen en hier kun je dus niets aan doen, want je weet nooit welk bedrijf dat is.

wg
door wgbalke - Jul 19, 2017 om 13:05
1 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, virusscanner zeer voorzichtig met je email adres en je blijft overspoeld met span KPNmail.
zeer herkenbaar. Kom op KPN onderscheid je van je concurrente. Het is zeer irritant.

fenix55
door fenix55 - Jul 19, 2017 om 13:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

De webmail van KPN is nog uit de Neanderthaler tijdperk.

De Spamfilter werkt niet goed. Ik krijg elke dag dezelfde mail weer binnen die ik als spam gefilterd had en blokkeren heeft ook geen zin 'veel te weinig ruimte'

Wordt het niet het es tijd dat om daar iets aan te doen?  Het is al weer een hele tijd geleden dat de spamfilter geüpdatet of aangepast hebben aan deze tijd.

De oplossing die de klantendienst mij voorstelde is eerder wat voor IT'ers dan voor 'n gewone gebruiker. Veel te ingewikkeld.

Of er wordt gewoon ( door de klantendienst van KPN) gezegd ga dan naar outlook.

Bovendien krijg ik sinds enkele dagen mijn gewone mails met [ SPAM] meldingen binnen.

Jeannetims
door Jeannetims - Jul 19, 2017 om 13:32
51 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook KPN, maar gebruik mijn e-mailadres maar op een handjevol plaatsen en heb geen last. Drie familieden daarentegen worden ook overspoeld door spam van KPN en zij zijn zeker voorzichtig met hun e-mailadres. Het is echt een probleem van KPN, want Google is wel in staat dezelfde spam te filteren.

pk49
door pk49 - Jul 19, 2017 om 13:55
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik gebruik al jaren Mozzila Thunderbird voor mijn email en je kunt aangeven welke spam direct kan worden weggegooid. En bij mij werkt dat prima. Niet alles wordt weggegooid, maar het grootste gedeelte wel.Wekelijks zitten er toch zo'n 150 mails in de spammap. Heel soms wordt er iets weggegooid die ik toch wil lezen, dan check ik de spammap. Just in case......

martine bergman
door martine bergman - Jul 19, 2017 om 13:57
1 Antwoorden / Vragen

Beste Henk-055, ik heb hetzelfde probleem. Maar nu opgelost: log in op  je KPN-webmail. Zoek de email-instellingen. In de lijst links staat "Geblokkeerde afzenders" klik dat. Waarschijnlijk is het vak leeg. Klik op toevoegen en vul in het te blokkeren adres. Ik heb het te blokkeren adres gekopieerd van het geopende spam-mailtje en met Ctrl-V in het vak gezet. Klik op OPSLAAN. Het is even werk, maar dit is het dichtst bij de bron.  (Wel stom dat zelfs KPN-medewerkers dit niet aan je uitgelegd hebben!) Veel succes.

ho
door holy53 - Jul 19, 2017 om 14:44
68 Antwoorden / 1 Vragen

door aurora1 18 jul. 2017 om 14:21
10746 Antwoorden / 5 Vragen

@holy3, als u in discussie wilt over uw eigen problemen en kritiek wilt leveren op mensen die reageren, dan kunt u maar beter zelf een topic openen. U breekt nu met een eigen probleem in in het topic van een ander en dat is op zijn minst onbeleefd te noemen. Bij veel websites wordt dat verwijderd.

Herstel, ik ben niet degene die discussie begon. Gaf alleen aan wat mijn oplossing was voor iets wat de KPN moet oplossen.
En als reageerders met antwoorden/oplossingen komen wat geen toegevoegde waarde heeft, dan reageer ik.
Dus ook op jouw. Of heb jij meer rechten?

costnix
door costnix Jul 19, 2017 om 15:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1 heeft 10.746 keer meer rechten dan u :-)

ho
door holy53 Jul 20, 2017 om 16:52
68 Antwoorden / 1 Vragen

De ouderen worden nou eenmaal verdrongen door de jongeren.
Maar recht van spreken is pas als je NIET de fout zonder meer bij ts legt, maar ook snapt dat er ook bij KPN iets niet goed kan gaan. En er zijn heel veel gevallen bekend bij KPN. Ze zijn er dan ook druk mee bezig.
Elke keer weer op ts wijzen dat die iets fout zou doen heet:tunnelvisie.
Dit kost ook niks.

costnix
door costnix - Jul 19, 2017 om 15:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In het begin kreeg ik ook heel veel spam (jaren geleden), maar door het KPN spamfilter goed in te stellen, is het aantal spam mailtjes nul.

socio
door socio - Jul 19, 2017 om 17:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan nog gekker, sinds enkele weken krijg ik spam (ziggo) verstuurd door mijzelf! Vooral viagra e.d. uit de meest vreemde landen. Kan niet blokkeren want het is mijn eigen Email adres. Contact opgenomen met Ziggo en krijg te horen dat het bij meerdere klanten voorkomt. Is volgens Ziggo niks aan te doen dus moet er maar mee leren leven. Is toevallig wel het adres wat ik het meest gebruik (ook voor zaken) dus een nieuw adres aanmaken is wel makkelijk maar overal je adres veranderen is minder. In het verleden is de mail van Ziggo gehackt en is mijn mail geblokkeerd geweest (zonder waarschuwing en uitleg) pas na contact op te nemen met Ziggo kreeg ik dit te horen en is dit hersteld (zat ik wel al dagen zonder Mail) Hoeveel adressen worden er misbruikt op deze manier? Ook krijg ik regelmatig berichten van een postmaster dat mijn mail (die ik nooit verstuurd heb) niet bezorgt kan worden :-) Nu lig ik hier niet wakker van maar vervelend is het wel want hoeveel mensen worden er lastig gevallen uit mijn naam?
Ja, ja, ik weet dat dit niks met KPN te maken heeft en deze topic (eigenlijk) maar wou het toch even kwijt, je hoeft het niet te lezen als je niet wil, :-) :-)

tijger1
door tijger1 Jul 20, 2017 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt spam op verschillende manieren blokkeren. Veel meer dan alleen op het mailadres, verdiep u daar eens in.

gossy
door gossy - Jul 20, 2017 om 11:30
35 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat er bij een sommige spam berichten op subscribe of uitschrijven is gedrukt.
Wanneer je dat enkele keer gedaan hebt dan ben je de sjaak, aangezien je hiermee bevestigt dat het een bestaand Email adres is.
Je Email adres word door verkocht aan weer andere bedrijven die je gaan bestoken met spam.
Het enige wat je kan doen is alle spam blokkeren maar dit wil niet zeggen dat je niets meer krijgt aangezien ze steeds een ander Email adres gebruiken.
Maar de geblokkeerde adressen die komen niet meer.

Succes

me
door meijde - Jul 20, 2017 om 22:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik krijg veel spam en dat is bij ziggo je doet er niets tegen mijn Email was gehackt geweest , en sinds dien ontvang ik paar keer perdag spam . blokeren heeft geen zin ze komen gewoon weer er door heen .

tijger1
door tijger1 Jul 20, 2017 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, iedereen is gehackt. Gelooft u dat zelf? Had eerst KPN, nooit spam, heb nu Ziggo, nooit spam.
Het ligt gewoon aan uzelf.

aurora1
door aurora1 Jul 21, 2017 om 00:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, niemand lijkt zich af te vragen waarom men spam ontvangt, die bij de provider binnenkomt.

ch
door chronisch zieke - Jul 21, 2017 om 01:52
18 Antwoorden / 0 Vragen

Idem bij Zeelandnet/Delta!

El
door Elsfiederels - Jul 21, 2017 om 07:33
1 Antwoorden / Vragen

Wij worden ook dagelijks op het planetmailadres (kpn) overspoeld door spam. Ondanks dat ik contact heb gezocht met kpn en opnieuw spamfilter heb geïnstalleerd. En nee........wij geven dit email adres niet aan iedereen. Met gmail geen enkel probleem.

Ru
door RuudS - Jul 28, 2017 om 13:07
1 Antwoorden / Vragen

Heb mijn hele leven al KPN, en dat is lang. Altijd goed. Maar vanaf maart dit jaar meerdere keren per dag precies dezelfde spam. Het lukt KPN niet om dat te stoppen. Geven ze zelf toe. Het is momenteel een drama. En iedereen die klaagt krijgt eerst goede adviezen en die beginnen allemaal met "goh wat vervelend voor je". Heb je al geprobeerd enz. Niets helpt. Het enige dat ze hebben gedaan is de maandlijkse kosten verhogen. Ze geven de schuld aan een extern bedrijf die er voor ingehuurd is. Heb nu voor alle belangrijke post een gmail adres gemaakt.

gerbera
door gerbera - Aug 3, 2017 om 11:16
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe zou het toch komen dat de een overspoeld wordt met spam en de ander niet ?. Al jaren KPN gebruiker er hier totaal geen last van.

s345
door s345 - Aug 3, 2017 om 11:28
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ga even naar unroll.me, deze serice kan helpen om een regelmatig overzicht te krijgen van bij wie u bent ingeschreven/ bij welke nieuwsbrief etc u bent aangemeld. U kunt zich eenvoudig afmelden als u niet ingeschreven wilt blijven.

Instantly see a list of all your subscription emails. Unsubscribe easily from whatever you don’t want.

https://unroll.me/

Gmail is zowiezo een mooi alternatief voor een KPN emailadres.

Succes;-)

fl
door flessebon - Aug 10, 2017 om 07:42
418 Antwoorden / 7 Vragen

U heeft al 7 jaar een abonnement bij een provider en alleen het afgelopen jaar heeft u last van spam. Waarschijnlijk is er dus iets veranderd in het laatste jaar. Wellicht is het gedrag van uw gezinsleden veranderd op internet? En doen ze mee aan prijsvragen? Of lezen ze de spam waardoor er nog meer komt?

Re
door RebekkaC - Sep 7, 2017 om 13:50
1 Antwoorden / Vragen

In de antwoorden aan Henk-055 wordt gesuggereerd dat het 'helemaal aan jezelf ligt' als je veel spam krijgt. Dat is niet waar; veel KPN klanten worden sinds ca. een half jaar overspoeld met enorme hoeveelheden spam- en phisingmails. Ik ben daar ook een van. De spamfilter op webmail doet niets, hoe je hem ook instelt. Op mijn computer heb ik zelf een spamfilter (die doet het wel) maar op mijn Iphone is dat niet mogelijk. Dat betekent dat ik de mail op mijn telefoon niet meer kan gebruiken. Ik krijg soms meer dan 60 spammails per dag. AH, Ikea, bestelling traceren, etc etc. en dan ook nog vaak in 4- of 5-voud dezelfde mail. Als je bij KPN klaagt, wordt er gezegd dat er aan gewerkt wordt...wat duidelijk niet zo is want het wordt alleen maar erger. Als ik op mijn werk rondvraag, blijkt dat het vooral de kpn-klanten zijn die daar erg last van hebben. En die inmiddels ook al helemaal radeloos zijn.
Ik vraag mij af of het ook niet iets voor de AFM is om providers te vragen om hun klanten te beschermen tegen al die spamoplichterij? Een andere vraag; als de KPN al zo slecht is in het tegenhouden van spam, hoe zit het dan met de rest van de beveiliging? Ik begin wel erg te twijfelen. Zou het ook kunnen zijn dat de KPN op een of andere manier geld verdiend aan het toelaten van spam? Ik zal in ieder geval niemand aanraden om bij de KPN een mail account te beginnen.

Be
door BertE123 Sep 7, 2017 om 16:29
Antwoorden / Vragen

Het is inderdaad niet zo dat het aan jezelf ligt als je erg veel mail krijgt. k krijg op het ogenblik ruim 70 spammails per dag. Meestal AH, Lidl en allerlei andere flauwekul op het eerste gezicht maar allemaal phishingmail. Gaat hier om een mailadres waarvan zeker is dat ik dit niet gebruik om me voor zaken op te geven, waarmee ik reageer op spammails etc. Er zit echt iets fout bij KPN zelf. Ik heb al meerdere keren de afgelopen maanden gevraagd wat er aan de hand is en je krijgt telkens van de helpdesk een voorgekauwd standaard antwoord: we zijn er mee bezig en sinds deze maand zijn we intensief bezig om de problemen te verhelpen. Dat antwoord ontvang ik dus al drie maanden. Als je de helpdeskmedewerker daarmee confronteert wordt hetzelfde antwoord nogmaals herhaald. Kortom, er zit iets grondig mis bij het spamfilter van KPN. Niet helemaal uit te sluiten is is dat ze het in verband met kostenreductie op een veel lager niveau hebben gezet. Het spamfilter zou bij een externe partij zijn uitbesteed en waarschijnlijk is het een kosten-baten verhaal. Wellicht zeggen wat mensen op maar dat weegt niet op tegen de kostenbesparingen voor KPN.