SD
door SD1 Sep 22, 2016 om 15:09
Computers & telefonie

KPN verzuimd informatie en is nu heel star

ik heb een kpn abbonnement voor TV Internet en telefoon, regelmatig wordt ik door kpn gebeld of ik toch niet misschien ook een mobiel abbonnement wil hebben ivm met de korting op de rest van de tv abbonnementten, helaas ben ik daarin getrapt in de mooie praatjes, ik heb een sim only voor mijn zoon van 13 afgesloten omdat hij naar de middelbare school gaat, helaas hebben ze er niet bij verteld dat er € 20.00 aansluitkosten bij horen en dat je de maand van afsluiting en de maand erop direct moet betalen zodat de eerste rekening niet € 20.00 maar € 60.00 is tevens hebben ze hem voor twee jaar afgesloten dus ik zit er tot 2018 aan vast ook dat is telefonisch niet gezegd, nu wilde mijn zoon eigenlijk ook een nieuwe telefoon helaas is dit abbonnement niet te wijzigen van een sim only naar een abbonnement met mobiel, ik kan heb evt oversluiten maar dan moet ik een afkoopsom betalen van € 440.12 is dit nog van deze tijd? ik had 14 dagen bedenkt tijd dat is wettelijk, maar de haken en ogen komen dus pas na 6 weken, er valt ook niks te regelen met de KPN
heeft iemand een idee wat ik toch zou kunnen doen?

3079 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2016 om 15:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een sim-only abonnement van 40 € per maand? Wat is dat dan wel niet voor abonnement?

ha
door hamburger Sep 22, 2016 om 15:48
84 Antwoorden / Vragen

Aansluitkosten € 20, eerste maand € 20, laatste maand € 20 = € 60,00

diumenge
door diumenge Sep 22, 2016 om 15:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

O, op die manier. Fijne provider...

Afijn, TS heeft niet goed opgelet. Niets meer aan te doen dus.

ha
door hamburger - Sep 22, 2016 om 15:46
84 Antwoorden / Vragen

Bij mobiele tel abo's is een termijn van twee jaar gebruikelijk. Kennelijk heeft u er ook niet naar gevraagd. Aansluitkosten zijn bij de een wel, bij de ander niet, dus ook een reden om dat te vragen vóór bestelling.

Dat uw zoon (achteraf) ook een nieuwe telefoon wilde heet in mijn beleving een luxe probleem.

Bij vroegtijdige contractontbinding op uw verzoek is het normaal dat de rest van het totaalcontract in één keer direct wordt afgetikt. Daar heet het een contract voor.

Om uw vraag te beantwoorden: Nee, u kunt niets doen. Hooguit een gebruikte telefoon kopen als uw zoon per se een nieuwere telefoon "nodig" heeft  en het abo laten lopen zoals het contract. Anderzijds, een 'nieuwe' telefoon inculsief moet u lezen als 'een telefoon op afbetaling'. En dat wordt uw maandbetaling automatisch hoger.

SD
door SD1 - Sep 22, 2016 om 15:53
91 Antwoorden / 50 Vragen

Ik snap wel dat een andere telefoon een luxe probleem is maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat ik het abonnement wil wijzigen bij dezelfde provider, zelf een duurder abonnement maar dat kan niet, plus dat ze de simkaart komen brengen via een DHL daarvoor moet je tekenen(voor ontvangst) maar tevens is dat ook je handtekening voor het contract van 2 jaar en dat vind ik dus misleiding, daarna krijg je het contract dus per mail, daarna zie je pas de voorwaarden, waarvoor je getekend hebt, het is een abonnement vona € 20.00 per maand, 2 augustus afgesloten dus moet je vooraf betalen dus augustus en september en 20 euro aansluitkosten

sy
door sylvia_71 Sep 22, 2016 om 17:10
288 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen misleiding, want je had het contract moeten doorlezen op het moment dat je het ontving. Die krijg je dan ook niet voor niets. Je hebt dan nog 14 dagen bedenktijd om de boel kosteloos te annuleren. Dit heb je dus niet op het juiste moment gedaan. En om op je titel van dit bericht terug te komen, niet KPN verzuimt, maar jijzelf, door het contract niet, tijdig, door te hebben genomen!

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2016 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet een kind van 13 met een abonnement van € 20,00 per maand? Maar toen u de simkaart kreeg, had u toch het abonnement kunnen bestuderen? Ook had u allerlei vragen kunnen stellen aan de telefoon. Bij de meeste abonnementen betaalt men afsluitkosten. En als u alles van KPN hebt, krijgt u toch ook nog korting op dat mobiele abonnement?

Over het algemeen is het ook niet verstandig iets telefonisch af te sluiten.

SD
door SD1 - Sep 22, 2016 om 16:41
91 Antwoorden / 50 Vragen

of hoe o wat een kind van 13 met een telefoon doet is niet ter zake het contract kwam de dag na tekening in de mail hey bleek dat de handtekening voor ontvangst van de simkaart ook de handtekening van het contract was

Het punt is ik wil een duurder abbo bij dezelfde provider en dat kan dus niet bij ander wel

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2016 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en toen had u nog 14 dagen de tijd om het contract weer op te zeggen.

Cookies
door Cookies - Sep 22, 2016 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als er niet - duidelijk - verteld wordt dat het om een abonnement voor 2 jaar gaat, dan informeer je daar toch zeker naar? Dat is wel het minste wat je wilt weten als je een contract afsluit.

Lijkt mij verstandig dat je in het vervolg niet meer via de telefoon overeenkomsten afsluit, maar gewoon zelf via het web. Kun je op je gemak alle info door nemen.

SD
door SD1 - Sep 22, 2016 om 17:30
91 Antwoorden / 50 Vragen

Ik geloof niet dat jullie snappen  wat ik bedoel
Ten eerste ik wil het sim only van  20 euro omzetten naar een abbo van  34 euro dus ze kunnen  meer aan mij verdienen maar dat kan dus niet

Ten tweede is het ontvangst tekenen va  de simkaart aan de deur bij de posteren gelijk de handtekening va  het contract welke je pas na een paar dagen krijgt toegestuurd

zoekster1
door zoekster1 - Sep 22, 2016 om 17:33
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het enige waar u het op zou kunnen gooien is dwaling.  Als u relevante informatie is onthouden op het moment dat u het contract bent aangegaan dan kunt u nu zeggen dat als u die relevante informatie wel had gehad, u dit contract niet was aangegaan en dat u op die grond (dwaling) de overeenkomst vernietigt. Het moment van de overeenkomst is overigens het gesprek aan de telefoon, toen u ja zei tegen dit contract. Niet het moment dat u bij de postbode een handtekening zet. Of KPN hiermee akkoord zal gaan geen idee. Zet uw klacht op klachtenkompas.nl daar heeft u de meeste kans dat er nog wat voor u wordt gedaan. Ik vind overigens dat je meteen de afsluitkosten moet betalen, ook heel vreemd. Wist niet eens dat je afsluitkosten had bij een simonly als je gewoon braaf je contract naleeft.

Cookies
door Cookies Sep 22, 2016 om 18:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom is het vreemd dat TS 'meteen' de aansluitkosten moet betalen? Wanneer had dit dan in rekening gebracht moeten worden?

zoekster1
door zoekster1 Sep 22, 2016 om 18:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het verkeerd gelezen, ik dacht dat er aansluitkosten en afsluitkosten waren, om het abo weer af te sluiten, vond het al vreemd. Maar met afsluitkosten worden de aansluitkosten bedoelt. Kan het niet meer veranderen in mijn bericht.

sy
door sylvia_71 - Sep 22, 2016 om 17:34
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je snapt het zelf duidelijk niet. Ook al ontvang je het contract een paar dagen later, dán nog had je op dat moment het contract kunnen ontbinden, want je hebt 14 dagen bedenktijd.

Dat je geen duurder abonnement mag, komt dus vanwege het contract. Ook al zouden ze meer aan je verdienen.

marita5
door marita5 - Sep 22, 2016 om 18:02
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Geenacker ,

Aanvulling op @zoekster1 , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/dwaling

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2016 om 19:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaar toch niet echt om het omzetten naar een duurder (sim only) abonnement? Als ik het goed begrijp wilt u een sim only abonnement wijzigen in een abonnement met een telefoon erbij. In dat geval gaat het om het abonnement en afbetalen van de lening van een nieuwe telefoon. U bent dan inderdaad per maand duurder uit. Het is niet het willen omzetten van een sim only van 20 euro per maand naar bijvoorbeeld een sim only van 40 eurp per maand.
Ik zou overigens voor een kind van 13 een voordelige prepaid simkaart kopen, want op internet kun je gratis met wifi en dan kun je ook gratis bellen.
Probeer wat @zoekster voorstelt zou ik denken.

Ma
door Mat Matheij - Sep 22, 2016 om 20:03
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tsja er zijn uiteraard verkooppraatjes echter die worden opgenomen. U kunt binnen de veertien dagen afzien van enig contract. U vermeldt niet dat er mits op uw naam ook voordelen zitten aan een allinone package. U betaalt normaliter wel de aansluitkosten maar pas enige rekening na het constateren van het belgedrag en het abonnement vooraf. U heeft een simonly afgesloten zonder telefoon en zou voordeel moeten genieten tav. belminuten ed. Dat gaat dan over de mobiele telefoon. Het lijkt mij ook sterk dat u geen bevesting per mail zou hebben gehad waarbij het afgesprokene wordt herhaald.

cr
door croissantje - Sep 25, 2016 om 08:25
3 Antwoorden / Vragen

Je hebt bij een koop op afstand toch gewoon 14 dagen bedenktijd? Dat is wettelijk bepaald. Na het tekenen van het contract heb je 2 weken waarin je alle vragen kunt stellen en de koop kunt ontbinden (hoef je niet eens een reden voor op te geven). Als je van deze optie geen gebruik maakt en het papiertje in de la legt, is het een beetje vreemd om dit op KPN te schuiven.
Typisch gevalletje eigen verantwoordelijkheid weg schuiven. Bah.

SD
door SD1 - Sep 25, 2016 om 09:37
91 Antwoorden / 50 Vragen

Mede namens dit bericht en het bericht op facebook heeft KPN mij telefonisch benaderd en e. E.a.naar volle tevredenheid opgelost dus het kan wel

diumenge
door diumenge - Sep 25, 2016 om 09:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je contract niet lezen en vervolgens herrie maken op internet als het je achteraf toch niet bevalt werkt nog steeds...

Cookies
door Cookies Sep 25, 2016 om 09:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Werkelijk bezopen dat het zo werkt.

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2016 om 11:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. +1

ha
door hamburger - Sep 25, 2016 om 09:45
84 Antwoorden / Vragen

Dan hoop ik dat uw 13 jarige zoon voorzichtig omgaat met zijn nieuwe telefoon, hij moet er wel weer twee jaar mee doen. Fijn weekend.

costnix
door costnix Sep 25, 2016 om 10:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zal vast wel weer gezeurd gaan worden over een mysterieus gebogen telefoon, een enorme bedrag buiten de bundel gebeld/geïnternet dat "zomaar" is ontstaan :-(

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2016 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naar volle tevredenheid opgelost? Dus nu een éénjarig contract? Met daarbij een telefoon op afbetaling? De aansluitkosten hoeven niet vooruit betaald te worden? En ook de volgende maand hoeft nog niet betaald te worden?

Het is blijkbaar heel nuttig en "lonend" om onterecht te gaan klagen op het internet. Perfect voorbeeld voor zoonlief.:-((

costnix
door costnix Sep 25, 2016 om 10:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb je met die "Chinese keizertjes", die krijgen alles wat hun hartje begeerd :-(

SD
door SD1 - Sep 25, 2016 om 10:14
91 Antwoorden / 50 Vragen

Ik heb gezegd dat naar volle tevredenheid is opgelost ik ben aangehoord en mij is eea uitgelegd hoe en waarom het contract beter niet kan worden veranderd ik ben tevreden ik hoop u ook

zoekster1
door zoekster1 - Sep 25, 2016 om 10:36
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het wordt u duidelijk (door sommige forumleden) niet gegund, maar ik ben wel blij voor u dat u er met KPN bent uitgekomen.

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2016 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is helemaal geen kwestie van "niet gunnen", maar tegenwoordig wordt zo vaak de "schuld" van een en ander bij de leverancier gelegd, terwijl het aan de consument zelf te wijten is. En men denkt dan door een hoop kabaal te maken, het wel naar de smaak van die consument opgelost wordt.

zoekster1
door zoekster1 Sep 25, 2016 om 11:14
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het kwam toch over als niet gunnen. Dat 'tegenwoordig' klinkt wel erg oubollig. Er zijn zowel verkopers als kopers die elkaar 'de schuld' toedichten ivm overeenkomsten. En dat is naar mijn mening van alle tijd.

Cookies
door Cookies Sep 25, 2016 om 11:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoekster, dat het bij jou overkomt als 'niet gunnen', betekent niet dat het ook zo is. Voor mij telt ook wat @tijger1 schrijft.

zoekster1
door zoekster1 Sep 25, 2016 om 11:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk.

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2016 om 12:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan me voorstellen, dat iemand een vergissing maakt, en dan hier vraagt hoe een en ander opgelost kan worden. Maar dan moet je niet over "haken en ogen" praten als je zelf het contract niet gelezen hebt.

En wat is er "oubollig" aan tegenwoordig? Juist tegenwoordig kan je al je klachten en grieven op het net spuien. En dat was "vroeger" ( "opa vertelt") niet mogelijk.

aurora1
door aurora1 Sep 25, 2016 om 15:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"opa": + 10

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2016 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp, is er niets veranderd? Waar komt uw "naar volle tevredenheid, dus het kan wel" dan vandaan?

ro
door ronny530 - Sep 25, 2016 om 10:44
2752 Antwoorden / 41 Vragen

In het verkooppraatje zal e.e.a. over kosten en abonnementsduur wel aan de orde zijn gekomen maar door de stortvloed aan informatie is menigeen dit tien minuten na het gesprek weer vergeten. Daarom is er een bedenktijd van 14 dagen na ondertekenen van het contract bedacht in geval van koop op afstand, en die bedenktijd heeft u met ruim 4 weken overschreden dus zit u aan het sim only abonnement vast. Dat Kpn de abonnementsvorm niet wil aanpassen is hun keuze en zo te lezen ook gen optie. U kunt eigenlijk niets meer tegen Kpn beginnen want het sim only abonnement is al rechtsgeldig en dient als zodanig na gekomen te worden.

Off topic, ietwat gedateerde smartphones worden tegen dump prijzen aangeboden en veel goedkoper zijn dan de 312 euro die u als het omzetten al lukt gaat betalen.