KPN verzuimd informatie en is nu heel star
ik heb een kpn abbonnement voor TV Internet en telefoon, regelmatig wordt ik door kpn gebeld of ik toch niet misschien ook een mobiel abbonnement wil hebben ivm met de korting op de rest van de tv abbonnementten, helaas ben ik daarin getrapt in de mooie praatjes, ik heb een sim only voor mijn zoon van 13 afgesloten omdat hij naar de middelbare school gaat, helaas hebben ze er niet bij verteld dat er € 20.00 aansluitkosten bij horen en dat je de maand van afsluiting en de maand erop direct moet betalen zodat de eerste rekening niet € 20.00 maar € 60.00 is tevens hebben ze hem voor twee jaar afgesloten dus ik zit er tot 2018 aan vast ook dat is telefonisch niet gezegd, nu wilde mijn zoon eigenlijk ook een nieuwe telefoon helaas is dit abbonnement niet te wijzigen van een sim only naar een abbonnement met mobiel, ik kan heb evt oversluiten maar dan moet ik een afkoopsom betalen van € 440.12 is dit nog van deze tijd? ik had 14 dagen bedenkt tijd dat is wettelijk, maar de haken en ogen komen dus pas na 6 weken, er valt ook niks te regelen met de KPN
heeft iemand een idee wat ik toch zou kunnen doen?
Een sim-only abonnement van 40 € per maand? Wat is dat dan wel niet voor abonnement?
Aansluitkosten € 20, eerste maand € 20, laatste maand € 20 = € 60,00
O, op die manier. Fijne provider...
Afijn, TS heeft niet goed opgelet. Niets meer aan te doen dus.
Bij mobiele tel abo's is een termijn van twee jaar gebruikelijk. Kennelijk heeft u er ook niet naar gevraagd. Aansluitkosten zijn bij de een wel, bij de ander niet, dus ook een reden om dat te vragen vóór bestelling.
Dat uw zoon (achteraf) ook een nieuwe telefoon wilde heet in mijn beleving een luxe probleem.
Bij vroegtijdige contractontbinding op uw verzoek is het normaal dat de rest van het totaalcontract in één keer direct wordt afgetikt. Daar heet het een contract voor.
Om uw vraag te beantwoorden: Nee, u kunt niets doen. Hooguit een gebruikte telefoon kopen als uw zoon per se een nieuwere telefoon "nodig" heeft en het abo laten lopen zoals het contract. Anderzijds, een 'nieuwe' telefoon inculsief moet u lezen als 'een telefoon op afbetaling'. En dat wordt uw maandbetaling automatisch hoger.
Ik snap wel dat een andere telefoon een luxe probleem is maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat ik het abonnement wil wijzigen bij dezelfde provider, zelf een duurder abonnement maar dat kan niet, plus dat ze de simkaart komen brengen via een DHL daarvoor moet je tekenen(voor ontvangst) maar tevens is dat ook je handtekening voor het contract van 2 jaar en dat vind ik dus misleiding, daarna krijg je het contract dus per mail, daarna zie je pas de voorwaarden, waarvoor je getekend hebt, het is een abonnement vona € 20.00 per maand, 2 augustus afgesloten dus moet je vooraf betalen dus augustus en september en 20 euro aansluitkosten
Het is geen misleiding, want je had het contract moeten doorlezen op het moment dat je het ontving. Die krijg je dan ook niet voor niets. Je hebt dan nog 14 dagen bedenktijd om de boel kosteloos te annuleren. Dit heb je dus niet op het juiste moment gedaan. En om op je titel van dit bericht terug te komen, niet KPN verzuimt, maar jijzelf, door het contract niet, tijdig, door te hebben genomen!
Wat moet een kind van 13 met een abonnement van € 20,00 per maand? Maar toen u de simkaart kreeg, had u toch het abonnement kunnen bestuderen? Ook had u allerlei vragen kunnen stellen aan de telefoon. Bij de meeste abonnementen betaalt men afsluitkosten. En als u alles van KPN hebt, krijgt u toch ook nog korting op dat mobiele abonnement?
Over het algemeen is het ook niet verstandig iets telefonisch af te sluiten.
of hoe o wat een kind van 13 met een telefoon doet is niet ter zake het contract kwam de dag na tekening in de mail hey bleek dat de handtekening voor ontvangst van de simkaart ook de handtekening van het contract was
Het punt is ik wil een duurder abbo bij dezelfde provider en dat kan dus niet bij ander wel
Als er niet - duidelijk - verteld wordt dat het om een abonnement voor 2 jaar gaat, dan informeer je daar toch zeker naar? Dat is wel het minste wat je wilt weten als je een contract afsluit.
Lijkt mij verstandig dat je in het vervolg niet meer via de telefoon overeenkomsten afsluit, maar gewoon zelf via het web. Kun je op je gemak alle info door nemen.
Ik geloof niet dat jullie snappen wat ik bedoel
Ten eerste ik wil het sim only van 20 euro omzetten naar een abbo van 34 euro dus ze kunnen meer aan mij verdienen maar dat kan dus niet
Ten tweede is het ontvangst tekenen va de simkaart aan de deur bij de posteren gelijk de handtekening va het contract welke je pas na een paar dagen krijgt toegestuurd
Het enige waar u het op zou kunnen gooien is dwaling. Als u relevante informatie is onthouden op het moment dat u het contract bent aangegaan dan kunt u nu zeggen dat als u die relevante informatie wel had gehad, u dit contract niet was aangegaan en dat u op die grond (dwaling) de overeenkomst vernietigt. Het moment van de overeenkomst is overigens het gesprek aan de telefoon, toen u ja zei tegen dit contract. Niet het moment dat u bij de postbode een handtekening zet. Of KPN hiermee akkoord zal gaan geen idee. Zet uw klacht op klachtenkompas.nl daar heeft u de meeste kans dat er nog wat voor u wordt gedaan. Ik vind overigens dat je meteen de afsluitkosten moet betalen, ook heel vreemd. Wist niet eens dat je afsluitkosten had bij een simonly als je gewoon braaf je contract naleeft.
Waarom is het vreemd dat TS 'meteen' de aansluitkosten moet betalen? Wanneer had dit dan in rekening gebracht moeten worden?
Ik heb het verkeerd gelezen, ik dacht dat er aansluitkosten en afsluitkosten waren, om het abo weer af te sluiten, vond het al vreemd. Maar met afsluitkosten worden de aansluitkosten bedoelt. Kan het niet meer veranderen in mijn bericht.
Je snapt het zelf duidelijk niet. Ook al ontvang je het contract een paar dagen later, dán nog had je op dat moment het contract kunnen ontbinden, want je hebt 14 dagen bedenktijd.
Dat je geen duurder abonnement mag, komt dus vanwege het contract. Ook al zouden ze meer aan je verdienen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer