ad
door ad van bergen May 24, 2017 om 20:04
Computers & telefonie

Lagere downloadsnelheid na overstap

Ik heb sinds 15 mei een alles in 1 pakket bij NLE, hiervoor zat ik bij Online. Voor de overstap heb ik de max. downloadsnelheid gecontroleerd, en deze zou 47 Mbit/s zijn. (ook op onafh. site getest) Mijn abonnement bij Online lipe tot 20 mei. Op 19 mei stond mijn max. downloadsnelheid nog steeds op 47 Mbit/s, maar tot mijn verbazing kon ik op 21 mei nog maar max. 38 Mbit/s halen. Is dit nu toeval of.... opzet? Hebben meer mensen hier ervaring mee? Kan KPN zomaar de downloadsnelheid veranderen? Of heeft dit met ander modem oid te maken?

7187 9 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - May 24, 2017 om 23:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bij een aantal providers wordt een marge van 30% gehanteerd. Zolang u daar binnen zit zien ze geen aanleiding om iets te doen.
U zit niet bij de KPN maar bij Online, ze maken misschien gebruik van het netwerk van de KPN maar misschien met minder goede apparatuur. Ergens moet het prijsverschil vandaan komen.

Paola Castor
door Paola Castor - May 25, 2017 om 10:58
66 Antwoorden / 1 Vragen

Bandbreedte! TV, internet en telefonie gebruiken een bepaalde bandbreedte in xx Mbps en dat gaat af van de totale bandbreedte.
Als de televisie uitstaat zal blijken dat bandbreedte tot internet toeneemt.

Bij KPN had ik op een gegeven moment 32 tot 38 Mbps.

Topantwoord

rembrantd
door rembrantd - May 25, 2017 om 18:13
116 Antwoorden / 36 Vragen

NLE doet het met de gewone koperdraadjes en Online ook. De snelheid moet in theorie hetzelfde zijn en in jouw geval is het dat (bijna) ook.
NLE is nu aan het prijsstunten en daar profiteer je van, €29,95 per maand voor internet bellen en TV!
Is de beste koop volgens Ben Woldring.
Volgend jaar zal het ongetwijfeld duurder worden maar je hebt de beste keuze gemaakt.

ad
door ad van bergen Jun 2, 2017 om 20:28
Antwoorden / 1 Vragen

Hoef ook geen 100 Mbit/s te halen, vroeg mij alleen af of dit toeval was of niet, maar schijnbaar is er precies op de dag na het aflopen van mijn Online abonnement iets veranderd in de wijkcentrale of zo....

re
door red1 - May 26, 2017 om 12:29
329 Antwoorden / 1 Vragen

Zo"n provider komt er bij mij niet eens in

ad
door ad van bergen Jun 2, 2017 om 20:15
Antwoorden / 1 Vragen

Dat hoeven wij hier toch niet te weten?
Zo'n antwoord is niet relevant hier, dus onthoud u van commentaar.

br
door brui0929 - May 26, 2017 om 13:05
629 Antwoorden / 10 Vragen

Doe een speedtest op www.speedtest.nl met een vaste verbinding zonder smartphone en zonder smarttelevisie laat beide even uit.
wanneer de download en de upload snelheid te laag is dan kan er mogelijk een snelheids verhoging Zijn geweest.
trek de stekker van het modem router uit het stopcontact. Wacht een minuut steek de stekkker weer in het stopcontact.
Maakt u gebruik van ADSL dan wordt de snelheid gedeeld dit is niet zo bij glasvezel Kabel en bij het gebruik van een Coaxkabel.

audb
door audb May 26, 2017 om 22:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Beter is om www.speedtest.net te gebruiken die is betrouwbaarder.

ad
door ad van bergen Jun 2, 2017 om 20:17
Antwoorden / 1 Vragen

Heb diverse speedtesten gedaan, maar het gaat mij er om, dat ook op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ precies op de datum van overstap mijn max. haalbare downloadsnelheid verlaagd is. En volgens mij kan de provider zelf daar niets aan doen.

Ka
door Kassa_pat - May 26, 2017 om 14:32
1 Antwoorden / Vragen

Providers stellen zelf de max snelheid in , die hun denken wat het stabielst voor jou is. Ik zou je provider bellen en aangeven dat je snelheid eerst hoger was. Ik zat vroeger bij telfort adsl en haalde 8mb. Mijn buren ook telfort adsl 16mb.  Ik belde telfort met dit verhaal en hebben mijn max ook op 18mb en was toen ook gewoon stabiel

audb
door audb May 26, 2017 om 22:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Providers kappen juist de snelheid af zodat ze meer gebruikers op de zelfde lijn kunnen zetten en telfort is daar super kampioen in.

Zelf had ik een paarjaar geleden een kleine provider gekozen omdt die meer snelheid aanboden.

Ik had toen 18 Mb van de 20 Mb tot Telfort het overnam en ik maar 8Mb over hield.

Nou werkte er een vriend van mij bij Telfout en die verklapte dat ze liever meer abbonenees hadden zodat ze er meer aan konden verdiennen en dat is nog steeds niet veranderd.

Overigens is Telfout van de KPN.

audb
door audb - May 26, 2017 om 22:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er is denkelijk iemand in uw buurt ook overgestapt op adsl(?)  en daar u de band breedte moet delen met anderen zakt die van u lekker naar beneden toe.

Ook bij kabel internet is dat zo al is daar de band breete veel groter en merk je er minder van behalve als echt veel mensen op internet gaan zitten.

pe
door pebk May 27, 2017 om 09:44
579 Antwoorden / 0 Vragen

Voor ADSL zou dat niet moeten gelden. Bij kabel wordt de bandbreedte pas in het kastje in de wijk verdeeld, terwijl ADSL via de centrale kasten gaat. Tegenwoordig maakt het uberhaupt niet zo veel meer uit, omdat ten minste naar de kastjes in de wijk glasvezel ligt.

pe
door pebk - May 27, 2017 om 09:49
579 Antwoorden / 0 Vragen

De max downloaadsnelheid kunt u niet zelf testen. De tests (speedtest.nl en zo) zijn alleen een indicatie. Ook kan het van uur tot uur of van dag tot dag verschillen. De ene meting verschilt van de andere.

Daarnaast heeft u een overstap van Online naar NLE. Zij zijn degenen die uw abonnement regelen. Beperkingen in snelheid zijn per modem en centraal te regelen. KPN heeft er niets mee te maken.

Wat heeft NLE u voor maximum snelheid beloofd? En wat gold er voor uw online abonnement? Neem contact op met NLE en vraag heb hoe het kan.

ad
door ad van bergen Jun 2, 2017 om 20:25
Antwoorden / 1 Vragen

NLE heeft voor het afsluiten van mijn abonnement op hun eigen site aangegeven dat ik 47 Mbit/s zou kunnnen halen, diezelfde snelheid kreeg ik toen ook te zien op  https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ en precies op de dag nadat mijn abonnement bij Online afliep (dat was op een zondag) was deze snelheid volgens beide sites nog maar 38 Mbit/s. Inmiddels staat de snelheid overigens weer op 41 Mbit/s

johanv1100
door johanv1100 - May 28, 2017 om 11:25
63 Antwoorden / Vragen

Het verschil tussen beide snelheden is nauwelijks merkbaar tijdens internetten.Als je de snelheid meet met verschilende testers geven ze allemaal een andere snelheid aan. Bovendien hebben providers het over snelheden tot ...mbs.Als er veel mensen aktief zijn in jouw buurt zakt de snelheid ook.Opzet is het in ieder geval niet..