tu
door tukker1 Dec 4, 2009 om 16:28
Computers & telefonie

Laptop verdwenen tijdens reparatie

Mijn laptop ging eind september kapot. Hij was nog in de garantieperiode. (Nog geen 2 jaar oud). Dus naar de Mediamarkt gebracht, waar ik hem ook voor 799 euro gekocht had. Het zou 4 à 5 weken duren. Nu 9 weken later is ie nog niet klaar oftewel ze weten niet waar ie is. Ik heb inmiddels al allerlei "smoezen" gehoord over waar en wat, maar ze spreken elkaar allemaal tegen daar bij de "service dienst"
Afgelopen donderdag, de laatste keer dat ik er geweest ben. zeiden ze me dat, als ie weg bleef, ik een vergoeding van 232,31 euro.
Voor dat bedrag heb ik geen andere laptop en ook ben ik alle gegevens kwijt die erop stonden.
Klopt dit allemaal en wat kan ik verder doen?

4564 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2009 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou zeker niet accoord gaan met die € 232,31.

Zij zijn die laptop kwijtgeraakt, dus heb je mijns inziens recht op een gelijkwaardig product of het volledige aankoopbedrag weer terug.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Dec 4, 2009 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja de mediamarkt is verantwoordelijk voor de verdwijning u gegevens krijgt u nooit meer terug als u geen backup heeft, maar de laptop kunnen op zijn minst toch een beter aanbieding doen.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Dec 4, 2009 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@tukker1

"Klopt dit allemaal en wat kan ik verder doen".
Nee, klopt niks van. Ze hebben maar te zorgen dat ie boven water komt.



Laat je niet afschepen! Persoonlijk zou ik teruggaan en ff haarfijn vertellen dat je eist dat de laptop er binnen 2 weken is, en zo niet, dat je staat op OF een andere laptop (van vergelijkbare kwaliteit) of het aankoopbedrag retour.
Mocht je het niet voor elkaar krijgen: stuur een brief naar het Hoofdkantoor.
Of vraag (juridisch) raad bij Consuwijzer. Per mail bv, je hebt dan ook gelijk zwart op wit 'wat je recht is'. Misschien kan je daarmee MM om de oren slaan.
Maar zou eerst nog eens teruggaan!
Consuwijzer/vraag

ve
door verwijderd - Dec 4, 2009 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag tukker1,

MM is verantwoordelijk en zij moeten als de laptop niet boven water komt de gehele aankoopsom aan jou terug betalen, danwel een nieuwe evenwaardige laptop aan jou ter beschikking stellen. Met minder hoef je geen genoegen te nemen. Willen zij daaraan niet meewerken, dan kun je hen schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, in gebreke stellen en daarna als het nodig is, schriftelijk meedelen dat zij aansprakelijk zijn voor het verlies van jouw laptop en dat je hen in rechte zult betrekken (dagvaarden). Voor dat laatste is het wel handig dat je een rechtbijstandadviseur kunt inschakelen.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2009 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Enkele citaten uit de Algemene Voorwaarden van de Media Markt:

Heb ik recht op mijn geld terug bij een ondeugdelijk product binnen de garantie?

Als u een product heeft gekocht dat een gebrek vertoont, heeft u geen recht om meteen uw geld terug te eisen. U moet Media Markt altijd in de gelegenheid stellen het product te repareren of te vervangen voor een technisch gelijkwaardig product.

Als Media Markt dit niet binnen een redelijke termijn kan doen, dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Met andere woorden: u heeft recht op uw geld terug als Media Markt uw product niet binnen een redelijk termijn kan herstellen of omruilen.

Wat zijn mijn rechten bij omruil voor een nieuw product binnen de garantie?

U heeft recht op omruil voor een nieuw product als Media Markt het product niet binnen een redelijke termijn kan herstellen of wanneer omruil goedkoper is dan herstel. Bij omruil dient het nieuwe exemplaar technisch gelijkwaardig te zijn. Het product wordt geruild met gesloten beurzen ongeacht of de prijs van het product hoger of lager is ten tijden van de omruil.


Mijn mening is daarom ook: Als de laptop na 9 weken nog niet gemaakt is, of hij is ineens spoorloos, dan is het MM dus niet gelukt om de laptop binnen een redelijke termijn te herstellen! Met andere woorden, ze zijn verplicht om jou een gelijkwaardige laptop aan te bieden.
Willen ze dit niet, dan heb je het recht om de koop te ontbinden en het volledige aankoopbedrag terug te eisen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer