ch
door christiaan1972 Sep 27, 2016 om 11:06
Computers & telefonie

Lastig gevallen per mobiel

Hallo, word  gemiddeld 15-20 per week gebeld door een nr 857325618 blokeer deze wel op de mobiel maar door dat kan ik geen tan code ing ontvnagen en meer van daar soort.
Heb hier over mijn provider gebeld KPN maar die kan niets doen, ja moet ik de foon opnemen. rare van verhaal is als ik nr terug bel je dode lijn krijg.

Nu mijn vraag kan Kassa hier wat mee ,en is er een oplossing voor?? google je zijn er veel meer mensen die last hebben van deze ongevraagde  bel actie.

Hoop het is om gek van te worden...

2631 11 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2016 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het niet meer kunnen ontvangen van tancodes heeft natuurlijk niks te maken met het blokkeren van dat ene nummer.

Je hebt toch niet alle binnen komende gesprekken geblokkeerd? KPN kan inderdaad niks voor je doen. Beetje voorzichtiger omgaan met het verspreiden van je 06 nr.

ch
door christiaan1972 Sep 27, 2016 om 11:42
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dank reactie maar  blokeer je op je smartfoon  nummers dan werkt de tan code van ing niet meer, als je zegt niet zo is , mooi reageer dan niet kan ik niets mee!! en ben juist heel voorzichtig met mijn nr!

tenormin
door tenormin Sep 27, 2016 om 12:15
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@christiaan1972, "mooi, reageer dan niet". En dan op TOPANTWOORD drukken? Komisch....!

Cookies
door Cookies Sep 27, 2016 om 12:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: gebeurt zo vaak, zag het laatst ook bij een antwoord van jou;-)

marita5
door marita5 - Sep 27, 2016 om 11:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Christiaan1972 ,

Stel uw vraag eens op het forum van Kpn , klik op de rode regels .

https://forum.kpn.com/stel-vraag-2/stel-vraag-op-kpn-forum-310606

In ieder geval nooit terug bellen , lees ook de ervaring van andere .

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/857325618

ch
door christiaan1972 Sep 27, 2016 om 11:45
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dank MaritA5,

Dat had ik gezien nu nog van de ongewenste beller afkomen! Van KPN moet je juist terugbellen zodat zij kunnen zien gebeld is erg krom.

Bel je terug krijg je dode lijn dus dat werkt ook niet.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 27, 2016 om 12:52
7181 Antwoorden / 3 Vragen

De dode lijn zal wel komen doordat het nummer maar 9 cijfers bevat, er zal nog wel een landnummer voor moeten.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2016 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tancodes komen per sms.

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2016 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik blijf zeggen dat het ene niets met het andere te maken heeft. Maar goed, succes verder.

DOOR CHRISTIAAN1972 27 SEP. 2016 OM 11:42
ANTWOORDEN / VRAGEN

Dank reactie maar  blokeer je op je smartfoon  nummers dan werkt de tan code van ing niet meer, als je zegt niet zo is , mooi reageer dan niet kan ik niets mee!!

ja
door jackyh Sep 27, 2016 om 12:42
953 Antwoorden / 4 Vragen

Kwam vanmorgen in de winkel ook al zo'n kattekop tegen. Christiaan hou je een beetje in.

ha
door hamburger - Sep 27, 2016 om 12:40
84 Antwoorden / Vragen

Je kan één nummer selectief blokkeren bij oproepen in je smartphone/gsm en de rest blijf werken, kijk eens in je gebruiksaanwijzing of google die even.

reflecs
door reflecs - Sep 27, 2016 om 13:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Voorbeeld nummer blokkeren:

Hoe kan ik een oproep automatisch weigeren?

U kunt bepaalde contacten of telefoonnummers zo instellen dat deze automatisch worden geweigerd. Als u telefoontjes ontvangt van nummer die op de ‘weigerlijst’ staan, worden deze automatisch doorgezet naar uw voicemail zonder dat uw telefoon overgaat. Volg onderstaande stappen om een telefoonnummer automatisch te weigeren.

1. Ga vanuit het startscherm naar ‘Telefoon’.
2. Druk op de menutoets linksonder op uw toestel en selecteer ‘Oproep-instellingen’.
3. Selecteer ‘Oproep weigeren’ en vervolgens ‘Automatisch weigeren’.
4. Kies vervolgens of u alle nummers wilt weigeren of enkel de lijst voor automatisch weigeren.
5. Selecteer vervolgens ‘Lijst voor automatisch weigeren’ om reeds toegevoegde nummers te bekijken of nieuwe nummers toe te voegen.
6. Voer handmatig nummer in of tik op het contact icoon om contactpersonen of een nummer uit uw oproepgeschiedenis toe te voegen.
...

Uit: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1040402

Een wat oudere pagina voor de iPhone :http://nl.wikihow.com/Een-nummer-blokkeren-op-je-iPhone

costnix
door costnix - Sep 27, 2016 om 14:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zulke telefoontjes hebt ik een scheidsrechtersfluitje bij de hand. De beller hangt op onder luid gevloek. Ik heb er een aantal Engelse vloeken bijgeleerd :-D

jo
door jorisw Sep 27, 2016 om 17:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kinderachtig en totaal niet effectief. De mensen in zo'n call centre dat werk ook alleen maar om hun gezin te onderhouden.

costnix
door costnix Sep 27, 2016 om 18:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Niets kinderachtigs aan. Moeten ze mij maar niet herhaaldelijk lastig vallen. U vindt dus elke scheidsrechter kinderachtig?
Een vuvuzela gebruiken, dat is pas kinderachtig.

reflecs
door reflecs - Sep 27, 2016 om 14:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt uw telefoonnummer laten vermelden in het Bel-me-niet register:https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/bel-me-niet-register
Het duurt wel even voordat het verwerkt is.

15-20 keer per week is inderdaad te gek voor woorden.
U kunt hier een klacht indienen:https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
Het nummer 0857325618 wordt gebruikt door "Voordelig winkelen online". Bron

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 27, 2016 om 16:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Met het registreren van jouw naw-gegevens in dit register, geef je juist bedrijven al jouw gegevens (waar ze ook nog eens flink voor moeten betalen), moet je niet willen, volg beter het advies van Carola.

reflecs
door reflecs Sep 27, 2016 om 17:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zie antwoord. Of beschikt u over informatie waaruit blijkt dat de gegevens daar niet veilig zijn?

reflecs
door reflecs - Sep 27, 2016 om 17:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@akkerdistel,
Hoe komt u erbij dat bedrijven toegang hebben tot deze gegevens?
Dat is niet het geval.
Op de site staat:

  Waarom vraagt het Bel-me-niet Register bij de registratie ook de naam- en adresgegevens?(uitgeklapte vraag)

De persoonlijke gegevens zijn nodig om de juistheid van uw gegevens in het Bel-me-niet Register te kunnen controleren. Naam en adresgegevens worden niet aan derden verstrekt.

  Wat is de wet?(uitgeklapte vraag)

In het Bel-me-niet Register wordt met “de wet” de Telecommunicatiewet bedoeld. Klik hier voor de wettelijke regeling.

  Voor wie is de Telecommunicatiewet?(uitgeklapte vraag)

De Telecommunicatiewet regelt onder meer de instelling van het Bel-me-niet Register. Het Bel-me-niet Register regelt de inschrijving van natuurlijke personen die geen ongevraagde telecommunicatie willen ontvangen. Het Bel-me-niet Register is dus alleen voor natuurlijke personen. Dat zijn consumenten en bepaalde bedrijven zoals vennootschappen onder firma, maatschappen en eenmanszaken. Een BV, NV, of ander rechtspersoon kan geen telefoonnummers blokkeren in het Bel-me-niet Register.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 29, 2016 om 13:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Reflecs hoe weten deze bedrijven dan dat ze jou niet mogen bellen?

reflecs
door reflecs Sep 29, 2016 om 15:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat staat in de link hierboven (wettelijke regeling).