beautyfull
door beautyfull Nov 29, 2007 om 19:23
Computers & telefonie

Lokaal station(D:)

kunnen jullie mij uitleggen wat lokaal station(D:)inhoud en waarvoor/hoe die gebruikt wordt.BVD

2860 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik verwacht dat u ook een c: schijf heeft als alles goed is op de computer.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

lokaal station d: betekend dat er een harde schijf wordt gebruikt in uw pc  met de letter d:

Hierop kan u informatie neezetten of er staat een besturingssysteem op van windows

labwans

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja er is ook een lokaal c op mijn pc,maar kan ik bv mappen enzo op lokaal zetten?

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de meeste gevallen wordt op de c: schijf het besturingsysteem  geinstalleerd

Wilt u iets bewaren in een aangemaakte map dan is het verstandig dit op de lokale d: schijf te zetten. Dan kan er bij een groot probleem nog iets worden bewaard waar u nog toegang kan krijgen op een bepaalde manier.

De d: schijf is voor dingen die belangrijker zijn voor u bij een probleem met de computer

labswans

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil een boek schrijven,kan ik dat ook bewaren op schijf d of moet ik een andere programma daarvoor gebruiken?

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een zeer leuk idee.

U kan zoiets opslaan op de lokale d: schijf MAAR : maak wel een backup op een schijfje cd of dvd van die bestanden. Ik zelf zou het zeer vervelend vinden als zoiets verloren gaat. Gebruik hiervoor een brandprogramma  welke bij d pc meestal zit ( nero is bekend  maar kan ook iets anders zijn )

Dus mijn advies : het kan maar maak geregeld een backup van zo'n bestand. Het kan ook op een usb stick maar dat is ook niet risico vrij te noemen

labswans

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even kort;

logische schijf d:\ kan zowel een "partitie"(een ander deel) op uw ene harde schijf zijn dat echter in dit geval gezien wordt als een aparte schijf maar het kan ook werkelijk fysiek een aparte harde schif zijn.
In het gebruik maakt dit niets uit.

Maar dan......... is het goed om wat oude DOS naar boven te halen.
Immers, met die ouwe dos-commando's kunt u heel netjes alles wat u op die d:\schijf wilt zetten ook in een aparte makkelijk vindbare "directory's" (zeg maar 'het laatje van de grote kast dat PC heet') gaan zetten.

Een voorbeeld voor eigen onderzoek;
Ga via Start-Bureauaccessoires-Dosprompt [enter]
tik d: [enter]
tik dir/p [enter]. (p staat voor pagina) zit er op die d:\ veel dan met een toetsaanslag kunt u die aanwezige bestanden (programma's) pagina voor pagina zien.

Leeg,of ruim voldoende ruimte?
(zichtbaar door Start-Deze computer- (klikken op die d:\ schijf)- eigenschappen waarbij u de vrije ruimte ziet).

Zelf uw bestanden netjes neerzetten in d:\

Voorbeeld met foto's die van alles en nog wat kan zijn zoals Winter's,lente,zomer,herfst enzovoort.

U begint dan eerst een directoy aan te maken op die d:\  zeg maar foto's.
Dit doet u vanaf die d-prompt (zie boven) met......
md foto's [enter] . (md = Make directory)
met cd (change directory) foto's ziet u dat die DIR- foto's gemaakt is waarna u nu die onderdelen kunt aanmaken.
Dus vanaf d:\foto's tikt u nu md winters [enter]
Dan vanaf weer die d:\foto's md lente[enter]
Dan weer vanaf d:\foto's md zomer [enter]
Dan weer vanaf d:\foto's md herfst.

Als u nu kijkt hoe uw dir foto's eruit ziet dan ziet u d:\foto's als hooftdir en winters-lente-zomer en herfst als sub-dir's onder d:\foto's verschijnen.
Uiteraard is dit in alle eigen opslagmethoden toe te passen, zoals in Boeken.

Overigens raad ik ook vaak aan dat het sorteren van adressen en collecties het aloude "Kaartenbak" te gebruiken.
Af te halen van het internet met "Cardfile.exe

Succes!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Dec 5, 2007 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best grootvader,ik kan iets met uw uitleg en wil het uitprinten.is makkelijk voor mij om aan de slag te gaan.Bedankt,groetjes sandra