ps
door pss0ft Aug 25, 2016 om 08:58
Computers & telefonie

Mag Ziggo zomaar opnieuw activatie kosten vragen?

Ik heb laatste een nnieuwe TV gekocht. en ik wilde daar een extra smartcard bij hebben van Ziggo. Smartcards worden zo niet meer uitgegeven en ik kon kosteloos een adapter met een soort smartcard toegestuurd krijgen. Deze wijziging houd tevens dan wel in dat mijn abonnement een andere naam krijgt, omdat Ziggo en UPC samen zijn gegaan. Kosteloos dit alles en ik ben toen maar akkoord gegaan..

Nu zag ik in een email dat er 17euro50 aan activeringskosten in rekening worden gebracht en dat het bij de volgende factuur erbij wordt afgeschreven. Aangezien ik het er niet mee eens ben heb ik maar naar Ziggo gebeld. Wat blijkt? Doordat ik geen Horizon Box wil hebben en dus alleen die adapter worden er 17euro50 aan activeringskosten on rekening gebracht. Had ik wel een Horizon Box erbij genomen (wat enkele euro's per maand extra kost), dan waren er geen activeringskosten.

Blijkbaar doet Ziggo ook alles om geld binnen te harken. Door het gemis van de maandelijkse huur van die Horizon Box proberen 17euro50 zomaar in te pikken. Voor hun ben ik zoiets als een nieuwe klant (nieuwe naam pakket) en denken ze dat ze zomaar alles kunnen doen. Ik heb mijn onvrede kenbaar gemaakt en ik moet nog eens contact zoeken als het bedrag op de factuur verschijnt. Dan halen zij het eraf. Kunnen ze zomaar omgaan met ons als klant?




6484 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2016 om 09:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Er wordt toch een kaart geactiveerd? U hebt geklaagd en hoeft niet te betalen. Mooi toch? Wat wilt u dan nog meer?

ja
door janf43 - Aug 25, 2016 om 09:11
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat bedrag dekt de kosten voor de administratieve verwerking en verzending. Soms worden ze bij acties niet in rekening gebracht als een abonnement wordt genomen waarvoor, uiteraard, meer wordt betaald. De website is daar duidelijk over.

pi
door pieterwolters Aug 25, 2016 om 09:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het dekt zelfs maar een deel van de kosten. De werkelijke kosten zijn (veel) hoger.

ja
door jackyh - Aug 25, 2016 om 09:12
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hieruit blijkt dat als iemand reageert er over te praten valt. Erger is dat mensen die wat minder in staat zijn op te komen voor zichzelf de dupe worden. Jammer dat Ziggo niet 1 lijn trekt. Iedereen betaald of niemand.

pi
door pieterwolters Aug 25, 2016 om 09:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is inderdaad raar. Als je je bek opentrekt gaat een bedrijf ineens voor niks werken. Ik denk dat niemand van ons dat zou doen.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2016 om 10:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk dat de Ziggo medewerk(st)er dit gewoon als zouthoudertje heeft geroepen, over een maand wordt die 17,50 afgeschreven bij ts en roept Ziggo dat het duidelijk (en dat is ook zo) in de voorwaarden staat.

Verder kost een ci module al snel 50 euro en de smartcard 29,95. Als ts dit zelf had moeten aanschaffen was hij bijna € 80 kwijtgeweest.
Valt dit toch nog mee..
Diewilik

ja
door jackyh Aug 26, 2016 om 11:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ja zo kun je alles wel weg praten. Dit is door Ziggo toegezegd en dan maakt het niet uit door wie of wat. Je kunt bij geen enkele firma zeggen die wil ik spreken want die heeft mij toegezegd dit en dat het is kortom door Ziggo toegezegd.

Cookies
door Cookies - Aug 25, 2016 om 09:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen
2

Ik neem aan dat je met 'adapter met een soort smartcard' een CI+ module bedoeld? Dan is 17,50 een koopje, want die dingen kosten rond de 50 - 70 euro.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2016 om 10:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En de smartcards 29,95, dus ipv 79,95 maar 17,50 betalen vindt ik eerder een compliment voor Ziggo als een klacht waard.Diewilik

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 26, 2016 om 08:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Je bent nu wel de toegang tot Usenet, webruimte en waarschijnlijk nog meer kwijt, maar dat heeft Ziggo natuurlijk wel aan je doorgegeven?

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2016 om 10:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Usenet bij Ziggo is/was een lachertje. Heel weinig aanbod, 30 dagen retentie en vaak incomplete bestanden. Daar mis je niets aan.

Diewilik

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer