gs
door gscager Sep 27, 2016 om 14:20
Computers & telefonie

Mail verwijderen werkt niet

hallo  ik heb een probleempje met mijn windows mail, als ik de map verwijderde items wil leeg maken gebeurt er niks
normaal is met rechts op verwijderde items klikken en op map leeg maken ,maar nu blijft alles gewoon staan ,kan nog wel alles secteren en verwijderen
weet iemand waardoor dit komt en wat daaraan te doen.
groet

7303 20 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 27, 2016 om 15:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GScager ,

Probeer deze oplossing eens :

  • Items automatisch definitief verwijderen uit de map Verwijderde items:
    Blauwe knop op het lint, Opties, Mail, tabblad Geavanceerd, knop Onderhoud, activeer de optie Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten .
  • Klik op Sluiten en dan op OK.

Bron : schoonepc.nl

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2016 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees ter info ook eens bij deze vraag met hetzelfde probleem.

gs
door gscager - Sep 27, 2016 om 20:15
200 Antwoorden / 110 Vragen

kan ik niet vinden , ik heb vista met firefox ,mischien staat dit ergens andres?

koekeloer
door koekeloer Sep 28, 2016 om 13:31
562 Antwoorden / 18 Vragen

In Uw vraag zegt U dat U windows Mail heeft... Verwarrend

costnix
door costnix Oct 2, 2016 om 16:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Firefox in een webbladeraar en geen postprogramma.

marita5
door marita5 - Sep 27, 2016 om 20:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@GScager ,

Misschien heeft u hier iets aan :

Verwijderde items automatisch definitief verwijderen uit de map Verwijderde items:

Extra, Opties, tabblad Geavanceerd, knop Onderhoud, activeer de optie Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten.

bron : vista-helpdesk.nl

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2016 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
marita5
door marita5 Sep 27, 2016 om 20:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , uw link werkt bij mij niet , is dit bij u ook zo ?

Cookies
door Cookies Sep 27, 2016 om 20:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij mij werkt de link.

marita5
door marita5 Sep 27, 2016 om 21:02
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik krijg de melding , deze site is niet bereikbaar ,  de dns server van vistacursus.com kan niet worden gevonden

Cookies
door Cookies Sep 27, 2016 om 21:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd. Misschien kan een ander het even proberen.

marita5
door marita5 Sep 27, 2016 om 21:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Het zou mij niet verbazen als het aan deze site ( kassa ) ligt .

edrick3
door edrick3 Sep 28, 2016 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link van carola83 werkt bij mij (W10 pro - FF) prima.

marita5
door marita5 Sep 28, 2016 om 12:45
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mij werkt de link niet  , zowel op IE > Google Chrome > FF niet , ik heb wel vaker problemen met een link bv link consuwijzer , wil ik deze controleren krijg ik dezelfe melding , ga ik naar een andere vraag en dan terug naar de vraag met de link werkt het wel .
De link van Carola.83 werkt bij mij niet wat ik ook probeer , geen idee .

aurora1
door aurora1 Sep 28, 2016 om 16:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De link werkt hier uitstekend met W7 en FF

costnix
door costnix Oct 2, 2016 om 16:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De link werkt prima op mijn iPadAir2 met Safari.

reflecs
door reflecs Oct 3, 2016 om 17:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, ben benieuwd of het indirect wel lukt. (Via het eerste resultaat) https://privatelee.com/search/?q=www.vistacursus.com/show/157/54/Mailtjes-niet-verwijderbaar-uit-Windows-Mail.html

reflecs
door reflecs Oct 3, 2016 om 17:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

En als bovenstaande link ook niet werkt; rechtsklikken op de link van carola.83, koppelingslocatie kopiëren en plakken in uw zoekmachine.

gsm
door gsm - Sep 27, 2016 om 20:35
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Dit probleem kan veroorzaakt worden door de virusscanner, als die ook de e-mail controleert.

Windows Mail comprimeert en repareert de mappen na elke 100 keer opstarten.
Zie de instelling bij de geavanceerde opties.
Je zou 100 tijdelijk terug kunnen brengen tot een klein getal, om zo het comprimeren te bespoedigen.

Andere oplossing:
Je zou het e-mailaccount nogmaals kunnen configureren, als een 2e account in Windows Mail.
Daarna de berichten en contacten overhevelen naar dit 2e account.
Vervolgens het originele en defecte account verwijderen.

reflecs
door reflecs Oct 3, 2016 om 13:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zie antwoord gscager :)

boerenbond
door boerenbond - Sep 28, 2016 om 12:54
44 Antwoorden / 0 Vragen

https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren

Probeer opfrissen maar, dan zal het wel over zijn.

Gr.boerenbond.

gs
door gscager - Sep 28, 2016 om 13:33
200 Antwoorden / 110 Vragen

opfrissen ? waar zou ik dit moeten vinden/nooit tegengekomen
ook  nergens een knop onderhoud te vinden

costnix
door costnix Oct 2, 2016 om 16:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Opfrissen is de letterlijke vertaling van "refresh".

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 13:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Door naar de gegeven link te gaan.
Deze dus: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren
Daar moet je even op klikken en dan op de knop 'Opfrissen'.

gs
door gscager - Sep 28, 2016 om 13:49
200 Antwoorden / 110 Vragen

heb opfrissen geprobeerd maar helpt niet

ik zie nog iets vreemds ,rechts onder staat een rood kruisje door icoontje van netwerk maar ik heb wel verbinding ,hoe kan dit nu weer?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 28, 2016 om 14:26
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Klik er eens op met de rechtermuisknop, misschien komt er uitleg.

marita5
door marita5 - Sep 28, 2016 om 14:33
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Gscager ,

Sinds wanneer heeft u dit probleem ?

Probeer anders eens systeemherstel te doen , terugzetten naar een datum toen het wel nog werkte , kunt u altijd ongedaan maken .

gsm
door gsm - Sep 28, 2016 om 15:11
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zie allerlei vreemde adviezen over Firefox opfrissen en Systeemherstel.
Deze adviezen hebben geen enkele invloed op de map Verwijderde items in Windows Mail.
Het Windows Mail programma werd alleen met Windows Vista meegeleverd en is later vervangen door Windows Live Mail in Windows 7 en 8 of 8.1.

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2016 om 17:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dat verwijderen al eens in de veilige modus geprobeerd?
Probeer de mails eens te verwijderen zonder dat u verbinding met internet heeft, en/of kijk eens bij uw provider bij de webmail.
Heeft u het mailprogramma al eens afgesloten en opnieuw opgestart en dat ook met de pc gedaan (afgesloten en opnieuw opgestart)?
U zou ook nog foutcontrole (met repair) kunnen proberen, eventueel in veilige modus.
Kijk anders ook nog eens onderaan de volgende pagina onder Standaard Windows Mail-instellingen wijzigen, of u er misschien aanknopingspunten kunt vinden: http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tricks-windows-vista/99-windows-mail-configureren-vista-mail-instellen.html

st
door steenbok1 - Sep 28, 2016 om 17:37
28 Antwoorden / 17 Vragen

GSCAGER,

Selecteer op verwijderde items. van je map.
Dan rechterknop muis indrukken.
En dan zie je een scherm en selcteer op "De map verwijderde items " leegmaken, drukt vervolgens op de linker knop van de muis.
Vervolgens zie je of je alle items voorgoed wil verwijderen. Druk op: JA.
Dan is alles verwijder van de map "verwijderde items"
Sucees ermee,
Steenbok 1

gs
door gscager - Sep 28, 2016 om 20:18
200 Antwoorden / 110 Vragen

de laatste tip die deed ik al ,gaat ook wel maar zo hoort het niet  en wat veilige modus dat heb ik geloof ik in het verleden wel eens ergens voor gedaan maar toen liep alles in het honderd en moedt in met de comp. bij de winkel langs om hem weer aan de praat te krijgen ,dus dat doe ik liever niet meer.

gs
door gscager - Oct 2, 2016 om 14:26
200 Antwoorden / 110 Vragen

kan map nog steeds niet leegmaken , maar als ik met rechts op deze map klik en op eigenschappen staat  er dat er bijna 280 items zijn waarvan 0 ongelezen ,hoort dit zo of is er iets verstopt of zoiets?

sjjoppy
door sjjoppy Oct 2, 2016 om 17:17
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat hoort zo maar het zou ook mogelijk moeten zijn dat u niet op eigenschappen klikt maar op map verwijderde items leegmaken, daarna de vraag  of u daar zeker van bent met ja beantwoorden.

gs
door gscager Oct 2, 2016 om 17:33
200 Antwoorden / 110 Vragen

ja maar dat is nu net het probleem dat doet hij niet

reflecs
door reflecs - Oct 2, 2016 om 17:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U had een tijdje geleden ook een vraag over mail. Bent u er achtergekomen wat er aan de hand was?

Misschien heeft u wat het verwijderen betreft hier iets aan:
http://www.websonic.nl/pctips/windowsmail/windowsmail_verwijderdeitemsautoverwijderen.php
Bij beide een vinkje zetten.

Om dit in te stellen ga je bovenin in het menu naar Extra >> Opties. In het scherm wat opent klik je op het tabblad Geavanceerd. Op dit tabblad klik je onderaan op de knop Onderhoud.

Verwijderde items automatisch verwijderen

Er opent dan een nieuw venster. Klik hierin op het vinkje bovenaan voor "Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten". Druk dan op Sluiten en op OK. De items worden elke keer verwijderd bij het afsluiten van Windows Mail.

Verwijderde items automatisch verwijderen

marita5
door marita5 Oct 2, 2016 om 18:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Reflecs , dit is exact hetzelfde wat ik al vermeld heb op 27 sept om 20.25 , maar ook dit werkt niet .

reflecs
door reflecs Oct 3, 2016 om 12:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, niet helemaal. Ik geef de tip om ook de tweede optie te selecteren.

marita5
door marita5 Oct 3, 2016 om 12:55
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry , u schreef alleen Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten".

reflecs
door reflecs Oct 3, 2016 om 13:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik verkeerde in de veronderstelling dat de opmerking "bij beide een vinkje zetten" in combinatie met de afbeelding duidelijk was.  Maar voor wie de afbeelding niet goed kan zien; óók een vinkje zetten bij "Verwijderde items permanent verwijderen bij verlaten IMAP-mappen".

gs
door gscager - Oct 3, 2016 om 13:21
200 Antwoorden / 110 Vragen

kon hem nu weer legen  ,na tip  om aantat lager in te stellen bij onderhoud
even afwachten of het zo blijft
dus vooerlopig bedankt voor reacties