Mcafee opzeggen
Goedendag,
Via mijn creditcard afschrift kwam ik er achter dat deze maand Mcafee geld heeft geincasseerd. Na het inloggen op de site van Mcafee blijkt het om een verlenging te gaan van een abonnement die ik al eerder afgesloten heb, maar nu verder niet meer gebruik. Het vreemde is dat er geen mail verstuurd wordt over de verlenging en online is er ook geen factuur beschikbaar. Vreemd ook is dat ze van een creditcardnummer incasseren die al lang verlopen is.
Contact met Mcafee is niet te krijgen, maar ook geen info of opzeggen van dit abonnement. Uiteraard ga ik een betwisting starten via de creditcard maatschappij, maar liever los ik het rechtstreeks met Mcafee op.
Wie heeft enig idee waar te achterhalen is hoe contact te krijgen met Mcafee en via welke kanalen een abonnement op te zeggen is die online niet in te zien is?
Een creditcard die verlopen is? En dan toch incasseren en daar een afschrift van krijgen? Wat een vaag verhaal.
Een creditcard heeft een datum. Na het verstrijken van deze datum wordt er netjes een nieuwe opgestuurd. Welliswaar met een zelfde creditcardnummer, maar een andere verivicatiecode. Bij de gegevens van Mcafee staat dat het een verkopen creditcard is, maar toch wordt er geincaseerd.
Het creditcardnummer is dus niet verlopen, maar de kaart was verlopen.Begrijpelijk dat u baalt als u geen verlengning wenst. Maar zulke dingen gebeuren vaker. Zo was er een paar jaar geleden een internetprovider die klanten niet langer per acceptgiro maar autmatisch liet betalen zonder dat die klanten getekend hadden. Als een firma groot genoeg is worden de regels flexibel.
Topantwoord
Hallo Neodutchio ,
Lees hier eens ,
http://nl.mcafeestore.com/hulp-en-ondersteuning/neem-contact-op
https://service.mcafee.com/webcenter/portal/cp/home/contact?sg=CS&pt=1&_afrLoop=152333939901913#!%40%40%3F_afrLoop%3D152333939901913%26centerWidth%3D100%2525%26leftWidth%3D0%2525%26pt%3D1%26rightWidth%3D100%2525%26sg%3DCS%26showFooter%3D0%2525%26showHeader%3D0%2525%26_adf.ctrl-state%3Dct9wjnuzt_257
Lees ook eens hier Art 4 ,
https://home.mcafee.com/root/aboutus.aspx?id=eula&culture=nl-nl&cid=44630
Bedrijf: McAfee International B.V.
Telefoonnummer: | +31 (0)20 586 38 00 |
Faxnummer: | +31 (0)20 586 38 01 |
Website: | http://www.mcafee.com/ |
Al eens gekeken wat er in je 'contract' staat? Staat daar nier iets in over stilzwijgende verlenging als je niet opzegt?
En incasseren van een verlopen creditcard? Dat lijkt me niet mogelijk. Verklaar je nader. ;-)
Dat is het nadeel, er staat geen contract online, net zo goed als er geen facturen online in staan. Ook bij het afsluiten heb ik niets ontvangen.
En een verlopen creditcard kan je niets meer mee. Na de datum krijg je een nieuwe waar altijd de verificatiecode van anders is. Nu is er geld afgeschreven via een machtiging van de oude pas. Dit staat ook online binnen mijn mcafee, verlopen creditcard.
Van de site:
Wanneer u McAfee software aanschaft, ontvangt u een abonnement waarmee u de software gedurende een bepaalde periode op een bepaald aantal pc's kunt gebruiken. De duur van uw abonnement is afhankelijk van het product dat u hebt aangeschaft, maar het gaat meestal in op het moment dat u uw software activeert.
Als u uw software via de website van McAfee koopt, hoeft u uw product niet te activeren. Maar als u uw software aanschaft bij een winkel of via een partner van McAfee (zoals Dell of Acer) moet u het product activeren nadat u het hebt geïnstalleerd. Activeren neemt weinig tijd in beslag en is eenvoudig: u hebt alleen een internetverbinding nodig. Activeren is echter erg belangrijk omdat het u recht geeft op regelmatige, automatische updates die uw pc voortdurend beschermen tegen de nieuwste beveiligingsrisico's.
Wanneer u uw software bij een winkel of via een partner van McAfee aanschaft, wordt u tijdens het installatieproces gevraagd om uw product te activeren. Als u de software niet onmiddellijk wilt of kunt activeren (als u bijvoorbeeld geen internetverbinding hebt), hebt u 15 dagen de tijd om dit alsnog te doen. Activeert u niet binnen 15 dagen, dan ontvangt uw software geen belangrijke updates meer en kunt u er niet meer mee scannen. Voordat uw abonnement verloopt, wordt u er door McAfee via berichten op het scherm aan herinnerd dat u uw abonnement moet verlengen. U kunt ervoor zorgen dat uw pc voortdurend goed beveiligd is door uw abonnement vroegtijdig te verlengen of door automatische verlenging in te schakelen op de website van McAfee.
Via uw McAfee-account kunt u ook zelf controleren of uw abonnement up-to-date is. Wanneer uw abonnement verloopt, kunt u het op elk gewenst moment verlengen.
En dat is dus het probleem, ik krijg geen melding over het verlopen van het abonnement en de automatische verlenging. Ook kan je nergens opzeggen, alleen maar automatisch verlengen. De automatische verlenging heb ik uit gezet, maar dit is geen opzegging.
U abonneert zich voor regelmatige updates van het betreffende programma. Als u automatisch verlengen uit zet krijgt na afloop van het lopende abonnement geen updates meer. U mag en kunt het (niet meer up tot dat zijnde) programma blijven gebruiken. U kunt het programma ook verwijderen en dan ook geen gebruik meer maken van de updates.
U moet echter dan NIET vergeten automatisch verlengen UIT te zetten. Macafee kan niet zien of u het programma wél of niet gebruikt en heeft zich daarom alleen verbonden met u tot het aanbieden van updates voor het ooit door aangeschafte programma. Zolang Macafee dat doet voldoet zij aan de overeenkomst en moet u betalen tenzij het abonnement dus niet meer (automatisch) verlengd.
Doordat u automatisch verlengen niet hebt uitgezet heeft u thans weer een nieuw m.i. rechtmatig afgesloten (verlengd) abonnement.
Mcafee kan wel zijn of het programma in gebruik is. Ingelogd staat het netjes aangegeven dat het niet gedownload is en ook niet geactiveerd. Deze virusscanner stond namelijk op mijn andere laptop die helaas niet meer werkt.
Dat het abonnement verlengt is snap ik, maar niet dat er geen bericht over komt per mail. Ook raar is dat er geen facturen (wel factuurnummers) online staan. Daarbij moet je een abonnement kunnen opzeggen volgens Wet van Dam.
Als McAfee nog geïnstalleerd staat op je niet meer in gebruik zijnde laptop, had je McAfee daar moeten verwijderen. Zolang hij daar op staat, is het voor McAfee nog in gebruik.
Dit is bekend van o.a. McAfee. Lees http://nieuwsbrief.helpmij.nl/artikel.php?id=2645
Dat het bekend is was ik ook al achter gekomen, maar nog steeds niet waar en hoe ik moet opzeggen. Het automatisch verlengen uitzetten is leuk, maar nu heb ik weer een jaarcontract aan mijn broek hangen wat volgens Van Dam niet mag. Ik moet kunnen opzeggen, maar dat is nergens te vinden hoe.
Bij de instellingen van uw mcafee software kunt u 'automatische verlenging' uitvinken. Het is mij ook een keer overkomen, want er wordt inderdaad niet over gecommuniceerd.
Automatisch verlengen uitzetten heb ik gedaan, maar daar staat nu een einddatum in van juli 2018. Nergens kan ik iets vinden hoe ik het kan opzeggen. Geheel volgens de Nederlandse wet met een maand opzegtermijn.
Maak voor de zekerheid een screenshot van die pagina. Wat staat er op het afschrift? Waarschijnlijk heeft u betaald aan een buitenlandse vestiging. U zou bij consuwijzer uw vraag kunnen voorleggen.
Als u het heeft uitgevinkt dan loopt het abonnement op die datum af.
Er zijn 2 vreemde zaken die ik lees. Bij een verlopen creditcard stuurt McAfee normaal een bericht met de mededeling dat de card verlopen is. Als inderdaad met een verlopen card geïcasseerd is zou ik maar reclameren bij betreffende maatschappij. Dit kan natuurlijk niet en is slordig van de bank.
Loopt uw contract af krijg je normaal gesproken bericht dat deze op een bepaalde datum verlengd wordt. Dit laatste als u aut. verlengen niet heeft uitgezet. Dat u deze berichten niet heeft gehad bevreemd mij dus, ik krijg ze nml wel. Tenzij uw e-mail adres bij hen niet bekend is.
Mijn e-mail is gewoon bekend net zoals mijn andere gegevens. De enige plek dat ik erachter kan komen is via inloggen, maar hier staat enkel de einddatum. Prachtig bovenaan de tekst Uitvoeriger informatie vindt u op de factuur, maar achter alle factuurnummers staat Factuur niet beschikbaar.
Je kunt gewoon restitutie aanvragen als McAfee verwijderd is van je laptop. Zie link marita5. Je hoeft dus niet op te zeggen.
Waarschijnlijk heeft McAfee een oud email adres van je, waardoor je geen bericht hebt ontvangen.
Verwacht u hier andere reacties dan op het forum van radar? https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=40&t=174113
U kunt eventueel de live chat van McAfee proberen wanneer die actief is: https://www.google.nl/search?q=mcAfeelive+chat&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=0OpzWeelEqnVXtOdmdAH#q=mcAfee+live+chat
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer