st
door steps67 Apr 26, 2016 om 09:19
Computers & telefonie

Microsoft Onedrive

Hallo, zijn er meer mensen die een mail hebben ontvangen van Microsoft dat de opslag van de cloud veranderd?
Ik heb 30GB ontvangen en dat is 15GB + 15GB voor de camera opslag, maar dat gaat dus nu naar 5GB.
Wat gebeurd er met de data van mensen die dat niet hebben gezien of de mail gelijk weggegooid hebben?

Erg vreemd dat ze met de introductie van Windows8 en daarna 10 iedereen een Microsoft account hebben gegeven , met name voor de Windows Store, en dan een jaar later de opslag zo rigoreus veranderen.

Belangrijke wijzigingen in OneDrive

We willen u informeren over een aantal wijzigingen in OneDrive die mogelijk ook voor u gelden. De hoeveelheid opslagruimte in OneDrive gaat van 15 GB naar 5 GB. Daarnaast zal de 15 GB bonus voor uw camera-album ophouden te bestaan. Als gevolg van deze wijzigingen zult u vanaf 27-07-2016 uw opslaglimiet van OneDrive overschrijden (ga naar de Opslagpagina om uw account te checken). Ga voor meer informatie naar de Veelgestelde vragen.
Om deze overgang te verzachten, kunt u zonder extra kosten een jaarabonnement op Office 365 Personal aanschaffen.* Dit abonnement is inclusief 1 TB opslagruimte op OneDrive.
U kunt ook extra opslagruimte kopen,** of ervoor kiezen bestanden te verwijderen.
We realiseren ons dat we een service waarop u vertrouwt aanzienlijk wijzigen. We verontschuldigen ons voor het ongemak dat we mogelijk veroorzaken. Het was een moeilijke beslissing, die we hebben genomen om OneDrive ook in de toekomst te kunnen blijven aanbieden.
Bedankt dat u OneDrive gebruikt.
– Het OneDrive Team

13306 11 Rapporteer

Ma
door MacWally - Apr 26, 2016 om 10:09
151 Antwoorden / Vragen

Een beetje raar want op 21-4 kreeg ik dit bericht dat ik mijn 15 GB mocht houden.

diumenge
door diumenge Apr 26, 2016 om 12:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan heb je, net als ik, eerder aangegeven de 15 GB te willen behouden.

Ma
door MacWally Apr 28, 2016 om 22:58
151 Antwoorden / Vragen

Als ik eerlijk moet zijn kan ik het me niet herrinneren dat ik ooit geprotesteerd of geklaagd heb. Ik zie nu dat ik totaal 30 GB heb.

Ma
door MacWally Apr 29, 2016 om 01:01
151 Antwoorden / Vragen

https://drive.google.com/file/d/0B_HoBnPST7AxeWZNdXJ3NWxlTDg/view?usp=sharing

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 26, 2016 om 10:34
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Steps67,
ook ik heb een bericht over deze wijziging gekregen en zal er rekening mee houden.

marita5
door marita5 - Apr 26, 2016 om 12:04
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Steps67 ,

Ook ik heb deze mail ontvangen .

Lees hier de gegeven antwoorden soortgelijke vraag , klik op de rode regels

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/gratis-opslag-one-drive-van-microsoft-verdwijnd-voor-een-groot-deel?id=583452

Lees de reactie van @hans515 en de uitleg van @gompy2 .

Andere optie : scroll naar beneden 1.000 GB gratis ( groene balk )

https://www.transip.nl/stack/

diumenge
door diumenge - Apr 26, 2016 om 12:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zal ervoor moeten zorgen dat er voor 27 juli minder dan 5 GB op de OneDrive staat. MS zegt dit te moeten doen vanwege misbruik. Termijn van 3 maanden lijkt mij redelijk, en mensen moeten natuurlijk hun mail lezen.

st
door steps67 - Apr 28, 2016 om 13:28
4 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo, macwally, dank voor reactie,
jij hebt dus een bericht ontvangen dat je 15GB mag behouden.
Hoe heb jij dat laten weten dat jij dat wilde hehouden?
Heb je gebeld of gemaild?
ben benieuwd of ik dat ook kan doen,

Ma
door MacWally Apr 29, 2016 om 00:59
151 Antwoorden / Vragen

Als ik eerlijk moet zijn kan ik het me niet herrinneren dat ik ooit geprotesteerd of geklaagd heb. Ik zie nu dat ik totaal 30 GB heb. https://drive.google.com/file/d/0B_HoBnPST7AxeWZNdXJ3NWxlTDg/view?usp=sharing

Ma
door Mat Matheij - Apr 29, 2016 om 01:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer dit de info is van One Drive is dat toch afdoende gedocumenteerd. De service is gratis de datum waarop wijzigingen plaatsvinden een datum in de toekomst en ik neem aan dat eenieder die info ontvangt. Wat is thans dan het probleem. De meeste free service zoals die van Apple is ook 5GB. U heeft geen recht op gratis service men biedt dat aan en kan dat op in dit geval nette wijze wijzigen omdat de 'Cloud' vol zit met terrabytes aan foto's oid. Mvrgr.

hans515
door hans515 - Apr 29, 2016 om 12:07
250 Antwoorden / 117 Vragen

Heb ook dat bericht gehad. Vind het alles behalve " netjes" ! Ze maken je lekker met zoveel gratis opslag en dan plotseling trekken ze dat terug, met als zgn. goedmaker wanneer je Office koopt, het wel gratis krijgt?  Het lijken wel colporteurs.......
Hopelijk  gaat Google ons zoiets niet flikken!
Heb inmiddels gelukkig wel een goed alternatief gevonden bij Stack!

ho
door honza23 - Apr 29, 2016 om 12:29
259 Antwoorden / 3 Vragen

stond in de Telegraaf aangekondigd, je kon naar een webpagina van Microsoft (moest voor een bepaalde datum, ik dacht iets van 1 februari of zo) en aangeven dat je de oude opslag wilde behouden, en dat heb ik gedaan, en vervolgens heb ik bericht ontvangen dat mijn oude opslag behouden blijft.

rb
door rbartholome - Apr 29, 2016 om 12:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ervaar dit als onder valse voorwendsels klanten lokken. Zodra je Onedrive intensief gebruikt, moet je betalen. Ik heb onmiddelijk alle bestanden er af gehaald en zoek nu alternatieven.

marita5
door marita5 Apr 29, 2016 om 12:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Rbartholome , hier een alternatief 1.000 gb gratis , klik op de rode regel en scroll naar beneden ( groene balk )

https://www.transip.nl/stack/

marita5
door marita5 Apr 29, 2016 om 13:09
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Lees hier de gegeven antwoorden / en reacties , lees de uitleg van @Gompy2 .klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/gratis-opslag-one-drive-van-microsoft-verdwijnd-voor-een-groot-deel?id=583452

po
door postduif54 - Apr 29, 2016 om 15:18
51 Antwoorden / 3 Vragen

Je kon eerst werken met Words en plotseling is hij weg. Je kunt hem alleen kopen. Hoeveel die kost staat er niet bij. Office 365 voor particuliere of studenten kost eenmalig 149 euro. Maar dan moet je wel die 149 euro hebben in deze slechte tijd. Gelukkig heb ik nog geleerd gekregen op school, dat je een brief ook gewoon met de hand kunt schrijven, nadeel is alleen dat je fouten moeilijk kunt verbeteren. Dan gaan we weer gewoon klassiek brieven schrijven en per post versturen. Blijft de brievenbesteller zijn baan behouden.

ampi
door ampi May 4, 2016 om 09:40
17 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook LibreOffice 5.1 downloaden. Dat is gratis!

hans515
door hans515 May 15, 2016 om 11:42
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ik gebruik al jaren Open Office. Is nagenoeg gelijk aan Word en geheel gratis!
Bevalt uitstekend!

po
door postduif54 Jul 25, 2016 om 16:26
51 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de TIP

so
door solbeamer - May 1, 2016 om 03:14
30 Antwoorden / 3 Vragen

Photobucket is een goeie. Mensen klagen over de reclame, maar je kan mappen maken, en je kan mappen op slot gooien voor onbevoegden, zelf wachtwoorden uitdelen aan mappen zodat alleen sommigen die het van je krijgen erin kunnen.
Geen idee echter hoeveel je daar kwijt mag.